Avatar billede Boffer Juniormester
07. maj 2018 - 13:29 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Displayport 7 meter til 2560x1440 pixels, og 165 Hz

Jeg skal bruge et Displayport 7 meter som kan køre en skærm med 2560x1440 pixels, og 165 Hz

Kundeservice fra av-cables.dk siger at jeg skal have det her dyre kabel, men de var ikke helt sikker på det kan køre 165hz
https://www.av-cables.dk/displayport-kabler/lindy-1-2-displayport-kabel-4k-gold-line-10-m.html

Kan et billigere kabel ikke osse gøre det, eller skal man have sådan et dyrt et?
Avatar billede ErikHg Ekspert
07. maj 2018 - 13:52 #1
Generelt kan det godt betale sig at ofre lidt mere på et ordentligt kabel.
Dette gælder særligt antennekabler. Jeg anvender selv udelukkende kvalitetsantenne- kabel med F-stik, samt nogle kvalitets antenne splittere.

.https://www.av-connection.dk/?PNo=06-032&gclid=EAIaIQobChMI1KXer8Tz2gIVxsYYCh0SiAKDEAYYASABEgK9jPD_BwE

Jeg skal ikke gøre mig klog på det kabel du skal bruge.
Avatar billede Slater Ekspert
07. maj 2018 - 14:07 #2
Længden er den største faktor. HDMI og DisplayPort-kabler har et stort datatab over afstand. Hvis du kan forkorte afstanden, kan du sagtens nøjes med et dårligere kvalitet kabel.

Jeg vil dog også mene at et ringere kvalitet kabel bør kunne det du vil, dog uden at kunne garantere det.

F.eks. et som dette: https://www.av-cables.dk/displayport-4k-kabel/displayport-kabel-4k-60hz-7-5-m.html

Det påstår at kunne trække 4K i 60 Hz.
4K i 60 Hz er 474 megapixels per sekund i overførsel.
1440p i 165 Hz er 580 megapixels per sekund.

Det er altså tæt på, og det er ganske sandsynligt det vil kunne, men det er ikke til at garantere ud fra de angivne specs, da din ønskede opløsning/hz stadig kræver lidt mere end hvad der står. Til gengæld er 10 meter udgaven samme spec, så det er sandsynligt at 7,5m udgaven kan lidt mere end de lover.

Hvis du vil være helt sikker, må du nok ud i de meget dyre. Ellers er der kun at prøve.
Avatar billede Boffer Juniormester
07. maj 2018 - 16:59 #3
Takker for jeres svar, jeg vil gerne være 100 % sikker, så tror jeg vil købe den dyre,
https://www.av-cables.dk/displayport-4k-kabel/lindy-1-2-displayport-kabel-4k-gold-line-7-5-m.html

Kunne godt prøve det billige men man kan jo ik reture det igen hvis det ik virker :/

Jeg har allerede kommet til at sende min skærm retur, da jeg ik kunne forstå hvorfor den kun kunne trække 60hz, ved nu det er kablets skyld.
Avatar billede ErikHg Ekspert
07. maj 2018 - 17:18 #4
Så mangler du kun skærmen ;-)
Avatar billede claes57 Ekspert
07. maj 2018 - 18:47 #5
hvis du køber over nettet, så har du 14 dages ombytning hvis varen ikke dur - snak med av-cables, og sig, at du gerne vil teste det billige kabel, og hvis du skal have det byttet til det dyre, så betaler du selv returporto (og selvfølgelig har gemt alt original emballage osv)
Avatar billede Boffer Juniormester
29. juli 2019 - 15:28 #6
Det er dette kable her jeg købte Lindy 1.2 Displayport kabel - 4K - Gold Line, og det virker til  2560x1440 pixels, og 165 Hz
https://www.av-cables.dk/displayport-kabler/lindy-1-2-displayport-kabel-4k-gold-line-10-m.html