Avatar billede plok Forsker
09. maj 2018 - 12:36 Der er 1 løsning

Installation & valg af Android OS til en Mini-PC? (Gigabyte Brix - mediacenter PC)

Hej allesammen.

Jeg er igang med et lille sjovt projekt som er, at lave mit eget mediacenter.

Jeg har en Gigabyte Brix BXBT-2807 mini PC som jeg har købt for år tilbage, men den køre super godt, både med WIN 10 64-bit og Linux.

Men jeg kunne godt tænke mig at få installeret et Android OS som den kan boote op på, og ikke bare en software/program via Windows.

Jeg ved at både Remix mini og Phønix har lavet nogle OS til installation på PC, men jeg synes det er for desktop agtig! Vil gerne have at det er mere "live app" ligesom på en tablet - Eller endnu bedre, noget som er tilpasset til brug med Android fjernbetjening, uden mus. Noget lignede det som køre på denne: H96 PRO 4K AMLOGIC S912 ANDROID MINI PC TV DONGLE

Jeg kunne også godt tænke mig at få min mini PC til automatisk at boote op på det kommende Android OS! Så man ikke behøver at vælge i bios, om man vil boote Windows eller Android.

Håber der er nogen som kan hjælpe mig med mit lille projekt.

God dag til alle.
Avatar billede plok Forsker
15. maj 2018 - 21:31 #1