Avatar billede Jolles Professor
09. maj 2018 - 17:36 Der er 1 løsning

Opdele mange sider i enkelte sider

win10 mso7:
Eksempel:
5 sider i et dokument skal sendes til 5 adresser, der skal have en side hver.
Jeg kan sagtens gemme som pdf, og derefter split-fil'e, men kan det lade sig gøre med et word-dokument.
Tak for altid venlig hjælp.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
09. maj 2018 - 19:52 #1
Er indholdet til de forskellige modtagere det samme, ud over adressaten?
I givet fald kan du udnytte brevfeltning. Du kan hente Doug Robbin’s MAIL MERGE TOOLS ADD-IN her:
https://onedrive.live.com/?id=5AEDCB43615E886B!566&cid=5AEDCB43615E886B

Den add-in indeholder diverse værktøjer til håndtering af brevfletning (engelsk brugergrænseflade). Du kan f.eks. ”Merge to Individual Docs” eller ”Merge Print and Staple”.

Hvis indholdet til de forskellige modtagere derimod er helt forskelligt, og hvis antallet kun er ca. 5, tror jeg, det vil være hurtigere for dig at splitte en PDF efterfølgende end at gøre noget i Word. Hvis du i forvejen er fortrolig med at bruge makroer, kan du dog vha. en makro splitte et dokument, så hver side gemmes i et dokument for sig. Du kan f.eks. finde en sådan makro under overskriften ”VBA: Split Document into Multiple Documents by Page in Word” her: https://www.extendoffice.com/documents/word/966-word-split-documents-into-multiple-documents.html