12. maj 2018 - 17:13 Der er 8 kommentarer

Pokki fra Sweetlabs

Hvordan fjernes Pokki fra ens system?
Avatar billede claes57 Ekspert
12. maj 2018 - 17:14 #1
Avatar billede claes57 Ekspert
12. maj 2018 - 17:16 #2
der står i artiklen, at malwarebytes også kan bruges - den er bedre, og gratis. Bare læs artiklen igennem.
12. maj 2018 - 17:54 #3
Malwarebytes ser ikke ud til at kunne fjerne Pokki.
Programmet fremstår ikke som fundet malware og
programmet er sat til opstart i følge den opstartsoversigt som CCleaner viser.

Sjovt nok kan Malwarebytes bestem ikke lide de andre programmer til fjernelse af Pokki.
Avatar billede claes57 Ekspert
12. maj 2018 - 18:06 #4
Bare mine idéer - malwarebytes bilejer at kunne den slags, og andre, der larmer på en side vil nok finde noget, men så have betaling for at rense. Jeg har ikke pokki, og derfor er på utestet område.
Avatar billede bpb Seniormester
12. maj 2018 - 18:59 #5
Jeg slap af med Pokki på en Levono bærbar med Windows 10 engang i vinter.  Sådan her, hvis jeg husker rigtigt:

Afinstaller alle programmer, der hedder noget med Pokki, med "Fjern et program" i kontrolpanelet.

Fjern alle filer og mapper der hedder noget med Pokki.  (Du finder dem i Windows Stifinder, med søgefunktionen anvendt på C: drevet.  Det tager nogen tid.)

Og så kommer pointen:

Kør CCleaner.  Få den til at fjerne alle filer og programmer der hedder noget med Pokki.

(Også et par stykker, der ved første øjekast ser harmløse ud.  Hvis de ikke fjernes, kommer Pokki igen.)

Genstart computeren.  Gentag søgning med Stifinder og CCleaner, og glæd dig over, at navnet Pokki ikke længere findes på computeren.

Det virkede for mig.  Håber at det virker i dit tilfælde også.
Avatar billede bpb Seniormester
12. maj 2018 - 19:31 #6
... Ikke længere findes på computeren ... Rettelse:
Hvis dit spørgsmål her på eksperten ligger på din computer, med "Pokki" som en del af filnavnet, vil Stifinder naturligvis finde det.
Men det er helt OK, og den fil behøver du ikke fjerne.
Avatar billede ErikHg Ekspert
12. maj 2018 - 21:27 #7
Avatar billede 220661 Ekspert
12. maj 2018 - 21:48 #8
For fjernelse af programmer jeg ikke ønsker på pc bruges Revo  Uninstaller Free:
https://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html
Programmet bruger den almindelige afinstallation først og oprydder herefter i filer og registeret. Kør evt også en tur med CClaeaner efterfølgende.
Måske du bliver nødt til at nulstille de browsere du har da der er sket indstillinger i disse også da Pokki er blevet installeret.