Avatar billede KFJ1972 Juniormester
12. maj 2018 - 18:13 Der er 1 kommentar

.htaccess

Hejsa,

Jeg har en side som jeg skal have opdateret til et nyt CMS, og i den forbindelse så har jeg lagt den gamle side/CMS i et bibliotek på serveren ved navn "old".

Altså: www.minside.dk/old/

I roden af serveren har jeg så lagt en index-fil med følgende indhold:

<meta HTTP-EQUIV="REFRESH" content="0; url=http://www.minside.dk/old/">

Den løsning virker fint nok til at sende besøgende videre til den gamle side. I hvert fald indtil videre.... For nu vil jeg godt begynde at rode lidt med det nye CMS som jeg vil lægge ind.

Og så får jeg en tanke om, om det mon er muligt at sende alt trafik videre til www.minside.dk/old/ ved hjælp af .htaccess og så samtidig i .htaccess tillade at kun én eneste IP kan få adgang til roden af serveren hvor jeg så kan få adgang til at rode med og klargøre det nye CMS uden andre får adgang.

Er det muligt med .htaccess, og kan nogen herinde hjælpe mig med hvad jeg skal have i .htaccess-filen?

Håber på hjælp, da jeg ikke selv forstår .htaccess.

På forhånd mange tak
Avatar billede claes57 Ekspert
12. maj 2018 - 19:09 #1
med xampp kan du køre det lokalt
https://www.apachefriends.org/download.html
opret det i fx c:\xampp - og du vil have en htdocs, hvor du opretter en mappe med dit domænenavn. I den mappe installeret du cms og tilretter
i c:\xampp mappen er også en xampp-control.exe hvor du kan starte php, mysql osv - og din testside tilgås så fra browser med localhost\domænenavn