Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2018 - 12:02 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

USB grafikkort ???

Min Asus bærbare, har, efter den store Windows update, fået skærmflimmer.
Brugere er kommet med gode råd, desværre afhjalp det ikke problemet.
https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1023522?k=8295623
Nu spekulerer jeg på at prøve et nyt skærmkort, men jeg har ikke mod på, at skille en bærbar af. Så jeg tænker på et USB skærmkort. Men jeg har ikke kendskab til de kort, og håber på, at noget har et godt råd. F.eks. er HDMI det bedste? Jeg kan se, at priserne svinger meget, men det skal ikke være billigt, men godt.
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2018 - 12:05 #1
PS. Kortet skal kunne køre den skærm, som sidder i computeren, ikke en ekstra skærm. Men det kan måske ikke lade sig gøre?
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2018 - 12:10 #2
Ps 2. I går lagde jeg en ny Windows 10 ind, med samme dårlige resultat.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. maj 2018 - 12:36 #3
For mig at se kan du ikke få et eksternt kort koblet på den interne skærm desværre.

Har du prøvet at fjerne alle de apps der kommer med Windows?
Gå i start og find powershell og start denne som administrator
når den er startet op så kør denne kommando:
Get-AppxPackage | Remove-AppxPackage
Sakset herfra og brugt hos mig her lige så længe Win 10 har eksisteret.
https://www.askvg.com/guide-how-to-remove-all-built-in-apps-in-windows-10/
Dette fjerner apps der medfølger Windows 10.
Formoder du har et image at rulle tilbage på hvis det ikke løser dit problem.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
13. maj 2018 - 12:42 #4
Skærmen vil altid skulle tilkobles det eksterne grafikkort - du kan ikke føde output fra det "tilbage" gennem f.eks. USB3'en.

Med det sagt, hvad der så behovet - kontor eller gaming?
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2018 - 12:51 #5
#1 Det prøver jeg.

#2  Det er bare nettet og video.

Jeg har fundet ud af, at hvis skærm opløsningen sættes ned til 1680x1050
så er der ingen flimmer. Driver problem?
Avatar billede 220661 Ekspert
13. maj 2018 - 12:54 #6
#5 Kunne tyde på driver problem ja
Avatar billede CRKrogh Ekspert
13. maj 2018 - 12:57 #7
Det vil jeg også umiddelbart tilskrive en driver. Som jeg var lidt inde på i den anden tråd, forsvandt problemet igen på et tidspunkt hos de brugere i virksomheden, der blev ramt af det i første omgang, hvad der jo ville være sandsynligt, hvis driveren blot opdateres som en standardkomponent af Microsoft i den løbende cyklus.
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2018 - 13:36 #8
Forslaget i #3 er afprøvet uden held.

En driver ja, men windows påstår, at alle drivere er de bedste, og Intel support assistent melder fejl.
Jeg har prøvet at se, om jeg kunne køre MBR og så lægge et windows 8.1 Image ind, men Asua kan kun køre EUFI.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
13. maj 2018 - 13:42 #9
Ja, det er jo desværre en del af underholdningsværdien i de lidt nyere maskiner; man bliver lidt begrænset i forhold til det frie valg i den sammenhæng.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. maj 2018 - 13:51 #10
Hvis man fjerner driver vil den så ikke gå til en ældre version? Man kan vel stadig låse så Windows ikke selv opdaterer drivere ikke. Hvis man går i de avancerede indstillinger under egenskaber for denne computer og vælger hardware der er der så ikke mulighed for driver update. Sidder på mobil lige nu så jeg kan ikke teste det.
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2018 - 14:19 #11
#9 Ja det herlige, frie forbrugervalg: EUFI og Windows 10 -Sådan!

#10 Den mulighed under Avancerede indstillinger, findes ikke på min W10.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. maj 2018 - 15:52 #12
Det er her jeg tænker det måske kunne være?
https://ibb.co/nsMaVd
Men kan måske tage fejl??
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2018 - 16:50 #13
Tak for dit forslag. Jeg vil da gerne prøve det, selv om det for mig ikke ser ud til at vedrøre selve windows.
Jeg har lige prøvet, på en anden SSD, at installere Linux Mint.
Det gik heller ikke. Der kom en meddelelse om, at systemet havde startet op i EUFI tilstand, og at hvis jeg gennemtvang en installation i den tilstand, kunne der opstå problemer af forskellig art. Jeg ved ikke hvad der reelt ville ske, men jeg opgav.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. maj 2018 - 17:16 #14
Når man vælger nej i boksen her så skal den rette driver selvfølgelig være installeret. Det er jo ikke umuligt at en ældre driver fungerer bedre end den nyeste gør. Det kan man ikke altid være sikker på.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. maj 2018 - 17:47 #15
Umiddelbart vil jeg tro det er det rette sted. Denne side her ser lidt anderledes ud dog:
http://www.intowindows.com/enable-or-disable-automatic-driver-updates-on-windows-10/
Avatar billede poko1 Ekspert
13. maj 2018 - 17:50 #16
Bare for at få det på det rene Hvilken Model? ASUS Har jo rigtigt mange.!
Hvis du har de nyeste drivere så gå i Enhedshåndtering og fjern begge hvis du har Intel i Serien og så skal du som det første installere Intel driveren før du installerer NVIDIA Driveren
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2018 - 17:52 #17
Den står til Ja, men det drejer sig kun om apps og ikoner.
Windows er ved at opdatere.
Men ellers må jeg køre med 1680x1050.
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2018 - 17:58 #18
#15 Jeg ser på det, når installationen af opdateringen er færdig.

#16 Modellen er E502s
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2018 - 20:20 #19
Jeg tror, at det er bedst at opgive indtil videre, og inden jeg finder den store hammer frem. Jeg kører videre med 1680x1050, det kører fint.
Mange tak for alle indslag. 😊
Avatar billede 220661 Ekspert
14. maj 2018 - 15:52 #20
Ok.