Avatar billede Malthe Novice
13. maj 2018 - 20:40 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Gaming pc til Cs:Go

Hej
Jeg har penge i hånden og skal til at vælge en gaming pc. Primært Csgo men også fremtidens spil. Regner med at købe en 144hz skærm til. Har et budget på maks 9-10k. Det må gerne være noget der kan opgraderes på en gang i fremtiden hvis der kommer nye spil. I kan komme med nogle eksempler. Eller om det skal være 8/16 ram og hvilke:) Eventuelt nogle sider.
Håber i kan hjælpe.
-Malthe
Avatar billede eurositi Ekspert
13. maj 2018 - 22:56 #1
Hvad med at opgradere denne her lidt: http://topdata.dk/product-config.asp?id=12102

Der er inkluderet en splinterny CPU og en gamerskærm i tilbuddet. Husk blot at tilkøbe Windows, hvis din nuværende Windows er en OEM-version, som ikke kan flyttes til en anden PC (det kan du se i Kontrolpanel>Systemoplysninger).
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2018 - 04:36 #2
https://www.mm-vision.dk/visiongaming/cph-games-edition

denne er med windows, og har 16gb ram.
sæt en stor harddisk i, og så har du en fin gamer
Avatar billede Malthe Novice
14. maj 2018 - 07:27 #3
Skal det så være ekstra SSD eller HDD? Styresystemet kommer vil på den der SSD der er i allerede?
Avatar billede Malthe Novice
14. maj 2018 - 13:06 #4
Er det dumt at købe den brugt?
Avatar billede eurositi Ekspert
14. maj 2018 - 13:31 #5
(Jeg mener stadig, mit eget forslag er bedst/billigst, fordi det inkluderer en gamerskærm, som snildt løber op i over 2000 kr.)

Ved at købe brugt mister du nok nogle retur- og erstatningsrettigheder, hvis der er problemer. Men hvis der er adskillige tusind sparet, og komponenterne (især grafikkortet) er af relativt ny dato (og hvis sælger er troværdig/velrenommeret), er det værd at overveje.
Men svaret afhænger først og fremmest af specs på den model, du har kig på.
Avatar billede Malthe Novice
14. maj 2018 - 13:54 #6
Det er den der copenhagen der er brugt den koster 1000 mere for ny skrev de inde på deres hjemmeside. Den du har foreslået hvad er det for en hjemmeside? En den troværdig? Der er ikke billeder eller noget som jeg lige kan se det virker drt mystisk for mig.
Avatar billede Malthe Novice
14. maj 2018 - 13:56 #7
5# den skal vil have lidt harddisk plads? Og måske Ram? Har ik helt styr på det men er det ikke det du mener med st opgradere den?
Avatar billede eurositi Ekspert
14. maj 2018 - 14:04 #8
Topdata er en særdeles pålidelig butik (som du kan se her: https://dk.trustpilot.com/review/www.topdata.dk). Jeg har selv købt hos Topdata flere gange gennem de sidste 15 år uden problemer med maskinerne.

Hvis den brugte PC kun koster 1000 kroner mindre end en ny, skal den godt nok ha' noget bedre specs, end de to nye forslag, som jeg og Sidwave har linket til. Grafikkortet skal mindst være et GTX 980 eller et GTX 1070. Ellers ville jeg klart vælge en ny.
Avatar billede Malthe Novice
14. maj 2018 - 16:55 #9
Den pc Sidwave viste har gtx 1060 grafikkort. Så hvis det skal være den burde jeg købe den som ny?
Den der hos topdata er det en brugt også siden du siger en splinterny cpu eller er det bare fordi at det er et af de nyeste cpuer? Og resten også et nyt? :)
Ved godt jeg måske kan være lidt du ved i tvivl men det er jo trodsalt mange penge;)
Avatar billede eurositi Ekspert
14. maj 2018 - 17:27 #10
Topdata sælger kun helt nye maskiner, så alle dele er nye.
Den PC, jeg foreslog, har også et 1060 grafikkort. I det hele taget er de to forslag meget ens. Min har en gamer skærm med i prisen, mens Sidwaves forslag ikke har nogen skærm. Til gengæld har den 16 GB RAM og Windows med i prisen.
Da en skærm koster mindst 2000, mens Windows + RAM højst koster 1000, mener jeg, at mit forslag er 1000 kroner bedre.

Klik på Tilpas og opgradér den med Windows, 16 GB RAM og et 6 GB 1060 kort (standard er 3). SSD'en er stor nok, men tilkøb f.eks. 1 tb sata harddisk, hvis du gerne vil ha' ekstra lagerplads til video, savegames osv.
Avatar billede Malthe Novice
14. maj 2018 - 17:52 #11
Har de kun butik i KBH?
Avatar billede Malthe Novice
14. maj 2018 - 18:22 #12
Hvis jeg opgraderer som du sagde kommer jeg vil op på de der ca. 10.000
Avatar billede eurositi Ekspert
14. maj 2018 - 18:24 #13
Ja. Topdata har kun butik i Søborg, og MM-Vision har kun butik i Slagelse. Forsendelse koster vistnok et par hundrede kroner.

Jeg kender godt selv nervøsiteten ved at bestille dyre varer over nettet, hvis nu de skal returneres til reparation pga. fejl. Du kan sagtens skrive til begge butikkerne og spørge, præcis hvad du gør, hvis der er problemer med maskinen.
Som regel skal man altid gemme den originale emballage (papkasse, flamingo, poser, manualer).

Hvis du oplever fejl, starter du med at ringe til butikken. Topdata yder selv support, og det gør MM-Vision formentlig også. Hvis fejlen ikke kan løses med deres hjælp, skal du kontakte dem og sige, at du mener, at der er en fabriksfejl på maskinen, og at du gerne vil ha' sendt den til reparation. De giver dig eventuelt et sagsnummer, som du skal skrive uden på kassen. Dernæst skal du selv betale fragten, når du sender den med posten eller et fragtfirma.
Avatar billede Malthe Novice
14. maj 2018 - 18:32 #14
Hvad er der for noget køling ved du det? Vand eller luft? Du ved måske også om sådanne modeller er stille eller larmer lidt?
Avatar billede eurositi Ekspert
14. maj 2018 - 18:52 #15
Jeg spiller spil som Skyrim, Dragon Age Inquisition, Dishonored og Outlast.
Jeg har aldrig oplevet, at min nu 1½ år gamle Topgamer-PC med standardkøling er begyndt at larme, selv om jeg spiller i højere opløsning end full HD (dog ikke i 144 hz, da min egen skærm ikke er en gamerskærm).

Men der er andre herinde, som er bedre til at svare på spørgsmål om køling (eventuelt kan du lukke denne tråd og oprette et nyt spørgsmål om køling.
Avatar billede Malthe Novice
14. maj 2018 - 19:19 #16
Tusind tak det hjalp meget:)
Avatar billede inmedia Praktikant
13. juni 2018 - 08:58 #17
Hej Malthe

Med et budget på 9-10.000 kr. kan du altså få RIGTIG meget for pengene, hvis du køber en custom made maskine. Jeg har selv købt min fra Froggaming, som har topkvalitet og rimelige priser.
Hvis det er et 1070 grafikkort du er på udkig efter, så vil jeg anbefale denne:
https://froggaming.dk/produkt/ryzen-pro-esports-pc-1070/

Her får du en AMD Ryzen 5 2600 processor, med 6 kerner og et GTX 1070 grafikkort 8GB
Og der er efter min mening ingen grund til at opgradere den til 16GB hvis det er gaming den skal bruges til. Den kan fint trække ALT som den er, på high settings.
Ekstrem god maskine til de penge.

De har også en lang række andre maskiner til både billigere penge, og også nogle deluxe modeller til mere... De kan ses her:
https://froggaming.dk/stationaere/

Men én ting er sikkert, Froggaming har nogle af markedets bedste priser, når man kigger på kvaliteten af hardwaren der sidder i.
Avatar billede eurositi Ekspert
12. september 2018 - 20:18 #18
#18: Det ser ud til, at der kun er information om gamer-mus derinde. :-)