Avatar billede barth Professor
15. maj 2018 - 14:31 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Frontpage - margin

Jeg redigerer en hjemmeside i Frontpage.

En side med tekst er så “bred” at man skal bruge piletast for at komme helt ud i højre side når man ser den færdige hjemmeside på skærmen.

Hvordan kan jeg redigere højre margin, så siden bliver smallere og den kan vises helt på en skærmside?
Avatar billede claes57 Ekspert
15. maj 2018 - 16:46 #1
i starten af koden (der, hvor fx javascrip og metastatement er) placerer du
<style type="text/css">
<!--
body {
    margin: 0px;
    padding: 0px;
}
div#side {
    text-align: left;
    width: 100%;
    margin: 0px;
    padding: 1px;
}
-->
</style>

og så i selve siden (efter <body>) placerer du
<div id="side">
så hele siden, og lige før </body> placerer du en </div>

så burde den færdige side udnytte browser 100% i bredde, og så selv fortsætte tekst på ny linje - uanset skærmopløsning
Avatar billede barth Professor
15. maj 2018 - 17:07 #2
Hej Claes.
Jeg er meget ked af det, og det er lidt pinligt, for jeg forstår ikke en brik.
Jeg aner intet om de koder du beskriver. Det har jeg aldrig brugt når jeg har lavet mine sider.
Kan jeg ikke gå ind i nogen af menuerne og ændre det der fra?
Avatar billede poko1 Ekspert
15. maj 2018 - 17:32 #3
Du skal vælge at trykke på programkode
https://ibb.co/hjHvkd
Avatar billede claes57 Ekspert
15. maj 2018 - 17:33 #4
Nix, frontpage er bare ude af trit med udviklingen. Overvej at flytte siden til et nyere system, fx sitemagic eller wordpress. Så får du også indbygget understøttelse af telefoner og tablets.
Avatar billede barth Professor
15. maj 2018 - 18:26 #5
Det vil jeg overveje. Men så er problemer vel at jeg er nødt til At begynde helt forfra med de 4 websites jeg styrer.
Avatar billede claes57 Ekspert
15. maj 2018 - 19:05 #6
hvis du kan indsætte css-script, så fortsætter du bare - det er kun lidt kode, der opdaterer til nyere/flere skærmformater.
Hvis en side går galt mht bredde, så send kildekoden ind, og det kan rettes.
Avatar billede barth Professor
15. maj 2018 - 19:25 #7
Tak Claes for al din hjælp (igen). Jeg overvejer blot at lave linieskift på rette sted. Tror du ikke jeg jan få siden til at passe på den måde?
Avatar billede claes57 Ekspert
15. maj 2018 - 19:42 #8
Nej, det bliver rigtigt på din skærm, men andre vil se et umotiveret linjeskift. Er der ikke en indstilling til alm linjeombrydning som fx word og notepad kan uden problemer?
Avatar billede barth Professor
15. maj 2018 - 19:55 #9
Jeg prøver. Tak for al din hjælp.
Avatar billede barth Professor
07. juni 2018 - 13:40 #10
Jeg lukker sagen. Ikke aktuelt mere