Avatar billede zipip Praktikant
16. maj 2018 - 09:25 Der er 2 kommentarer

Team drive i O365Pre

Hej
Jeg skal opsætte et Team drive til en virksomhed med 10 ansatte hvor jeg er O365 global admin.
Alle skal benytte OneDrive som klient.
Alle skal kunne se fælles filer og læse og skrive dem.
Det ser ud til at SharePoint er værktøjet for det.
Hvor er jeg koblingen mellem OneDrive og et fælles  filområde i SharePoint?
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
16. maj 2018 - 09:43 #1
Jeg ville nok foreslå DropBox til dette. Onedrive er ikke optimalt til et Teamforløb
Avatar billede Slettet bruger
16. maj 2018 - 10:18 #2
når du laver en delt mappe på Sharepoint og giver adgang til dine medarbejder, kan disse tilføje mappestien i OneDrive for business (her skal der angives en link til selve mappen)
så har de adgang til folderen fra deres pc
Du kan også oprette et Microsoft Team - og tilmelde dine medarbejdere til det - så følger der en Sharepoint Site med, en OneDrive-fildeling, en mailadresse til selve Team og nogen andre ting derudover (Yammer feed, wiki, kalender osv)
læs evt. mere her:
https://products.office.com/da-dk/microsoft-teams/group-chat-software
eller ser en video:
https://support.office.com/da-dk/article/video-hvad-er-microsoft-teams-b98d533f-118e-4bae-bf44-3df2470c2b12