Thur Juniormester
16. maj 2018 - 23:41 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ekstern harddisk - mapper forsvundet, hjælp

Hej, jeg er i krise efter flere af mine vigtige mapper pludselig er forsvundet på min eksterne harddisk.
Jeg var ved at overføre en fil til harddisken og gik kort fra PCen og da jeg vendte tilbage viste den fejl og fryste. Jeg lukkede ned med Ctrl, Alt, Delete, da den ikke reagerede ved at trykke X og finder så ud af mapperne er forsvundet pist væk!
Jeg får frakoblet harddisken ud af USB indgangen og indsætter igen og vælger muligheden for at reparere og det lykkes. Men mapperne er væk. Der er stadig én mappe tilbage på den med en masse andre af mine filer, men mangler størstedelen af mine mapper. Jeg kan på harddisken under Denne computer se at det er som om at de forsvundne mapper stadig fylder. Så mit håb er selvfølgelig at de eksistere og kan fremkaldes?
Hvad kan jeg gøre for at redde/finde mine filer?

Jeg har forsøgt at sætte flueben i at der skal vises skjulte filer og mapper, men det har ikke nogen virkning..
puren Professor
17. maj 2018 - 00:04 #1
der er mange måder at løse det på men den måde du skriver det på lyder du som meget grøn i IT-verden så vil anbefale dig at tage disken ud og gå til en professionel.. jo mere du selv forsøger at gøre noget jo mere kan du skade din data, personligt vil jeg anbefale ibas.dk de giver en gratis analyse
sidwave Ekspert
17. maj 2018 - 04:15 #2
du kan genskabe filerne med Recuva
https://www.ccleaner.com/recuva
Thur Juniormester
21. maj 2018 - 13:44 #3
Det er lykkes mig at få genskabt filerne, så jeg er vældig tilfreds. Kiggede kort på Recuva, men valgte at bruge et andet program jeg fandt: Easeus https://www.easeus.com/?ad&gclid=EAIaIQobChMIw-Ogu9uW2wIVSZnVCh3gBQQsEAAYASAAEgLwl_D_BwE som
Kan anbefales, hvis andre oplever noget lignende.

Jeg siger tak for svarene, selvom jeg ikke er stor fan af det første svar, som bare springer henover alle muligheder fordi jeg forekommer at være "grøn" pga min formulering. Markere sidwaves svar som løsning da det er nærliggende ift. hvordan jeg kom i mål :-)
puren Professor
22. maj 2018 - 12:15 #4
Det er set mange gange at folk har ødelagt fotos, videoer og andre uerstatteligt data fordi at folk ikke vil betale men i stedet for at prøve selv og i forsøget ødelægge deres data.

men er glad på dine vejene at du fik det til at virke.

og selv pro folket kan få brug for hjælp https://www.youtube.com/watch?v=gSrnXgAmK8k
Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links

Opret Preview

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester





Premium
Her er de vigtigste pointer i NNIT's nye halvårsregnskab: Frigører sig fra Novo Nordisk - og stort udbytte på vej
Interview: Manglende omsætning hos Novo Nordisk og stor fremgang i tre andre sektorer betyder, at NNIT gør sig mere uafhængig af Novo Nordisk. Her er de vigtigste punkter i selskabets nye regnskab. Interview med finansdirektør Carsten Krogsgaard Thomsen.
Computerworld
Studieguide: Følg disse råd og få mest smartphone for pengene - disse fire smartphones er de bedste køb lige nu
En ny, velfungerende smartphone behøver ikke at koste alverden. Sådan får du masser af mobil til få penge.
CIO
Forleden reparerede en mekaniker min bil: Det kostede 4.200 kroner, som min hjerne snød mig til at betale med et smil
De rationelle it-beslutninger du træffer er måske en illusion. Det lærte jeg da min bil gik i stykker og min hjerne snød mig til at tro, at alt var fint. Til gengæld fandt jeg tre fælder dine it-beslutninger kan falde i.
Job & Karriere
KMD opsagde tryghedsaftaler med medarbejderne få måneder før 300 medarbejdere blev outsourcet til IBM
KMD har i løbet af foråret opsagt to såkaldte tryghedsaftaler med en del af selskabets medarbejdere. Når aftalerne stopper ved udgangen af 2018, er de pågældende medarbejdere ikke længere berettiget til særlig godtgørelse. Det kan få konsekvenser, hvis IBM som forventet skærer i antallet af de 300 KMD-medarbejdere, som selskabet overtager.
White paper
Ny undersøgelse: Service er nøglen til øget omsætning i den digitale fremtid
Service bliver en vigtigere og vigtigere del af din virksomheds succes fremadrettet, og i dette whitepaper kan du blive klogere på hvordan du kommer i gang med at implementere intelligente serviceløsninger. Undersøgelsen der er udført af Salesforce, fortæller blandt andet at hele 92% af alle adspurgte ledere vil have deres organisation til at adaptere servicestrategier, for bedre at kunne reflektere kundens ønsker og behov. Læs dette og meget mere nu, ved at downloade vores gratis whitepaper.