Avatar billede Mik2000 Professor
17. maj 2018 - 00:56 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Synology - webserver - flere computere - PHPStorm

Hej
Jeg har en synology disk og vil gerne opsætte web station derpå så jeg nemt kan arbejde på de samme sider på både bærbar og stationær mv. uanset hvor jeg befinder mig (PHP sider med database)

Det smarte vil være at database og filer ligger på den, så jeg har adgang til begge fra mine computere og uanset hvor jeg er.

Hvordan vil det være smartest at opsætte det:
1: Mapped drive de begge benytter
    Fordel: Filer er altid ens
    Ulempe: Kører langsommere og PHPStorm mister måske nogle features

2: FTP
    Fordel: Filer kører lokalt/hurtigt, og PHPStorm har alle features
    Ulempe: Synkroniserer ikke, så kan komme til at overskrive noget når jeg arbejder på 2 computere

3: Andre forslag?
... eller er der noget jeg bare ikke tænker på - andre må have haft samme problem
Avatar billede Rune1983 Ekspert
17. maj 2018 - 07:19 #1
Kunne Cloud Station i Synology ikke anvendes i dit tilfælde. Så synkroniseres der op mod NAS realtime. Installer Cloud Client på begge maskiner og Cloud Station på synology. Quickconnect kan anvendes til at forbinde til din NAS hvor som helst.
Avatar billede Slater Ekspert
17. maj 2018 - 08:34 #2
Det normale er at have en kopi på hver maskine og bruge versionsstyring, som f.eks. Git, til at holde dem synkroniseret.
Avatar billede Mik2000 Professor
17. maj 2018 - 10:42 #3
Tak for jeres svar

Cloud: Er det ligesom Git - kan man være sikker på den gør det korrekt så man ikke pludselig står med filer med fejl osv.?

Git: Jeg har prøvet git gennem Github - kan man opsætte git så man bruger det ift. Synology NAS i stedet for github?
Avatar billede Mik2000 Professor
17. maj 2018 - 23:03 #4
Jeg har prøvet cloud, men det giver et andet problem.

Hvis jeg benytter Synology web station, så kan jeg ikke få HTACCESS til at virke og rewrite virker ikke da linket bliver f.eks. 12.12.12.12/navnpaaside i stedet for f.eks. navnpaaside.local (dvs. den ser navnpaaside som en mappe)

Jeg kunne også blot have en lokal server, men så kan jeg ikke arbejde med det andre steder da database ikke er synkroniseret

Nogle forslag - beklager hvis det er dumme spørgsmål
Avatar billede Mik2000 Professor
20. august 2018 - 12:26 #5
Fik det til at fungerer med domainer - tak for svar