Avatar billede moghasu Praktikant
17. maj 2018 - 18:17 Der er 4 kommentarer

Qnap

Er der en her i Københavnsområdet der er en ørn til Qnap nas,- jeg er kørt total sur og er aldrig rigtigt kommet igang.

Jeg tænker om der er en der har mod på at besøge mig privat så vi kan sidde og rode med det så jeg får det lært fra grunden af.
Jeg er villig til at betale for hjælpen
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. maj 2018 - 19:32 #1
Du skal nok beskrive hvilke tanker du har om den - hvad du påtænker at bruge den til...

Og så lidt om dit eksisterende setup - har du et domæne den skal konfigureres under, har du fast IP adresse, har du en ordentlig router med mulighed for port-forwarding o.s.v.

Jeg har arbejdet lidt med Qnaps systemer, men er bestemt bedst til Synology. Derfor kan jeg nok gennemtænke nogle af de ting der skal til... Men jeg har desværre ikke tid til privatundervisning :-)
Avatar billede moghasu Praktikant
17. maj 2018 - 20:18 #2
Tak for dit svar.
Det drejer sig om en Qnap TS 451S og jeg har ballade allerede ved opsætningen.
Der er 2x2 harddiske sat op parvis i RAID
Routeren er en Apple AirPort Express og IP adressen er fast.

Den er sluttet til TVet og jeg kan læse den derfra, og fra min Mac computer.
Jeg skal bruge den til at lagre min lille virksomheds data så jeg kan få adgang world wide fra og så al det sjove som lagring af optagede film fra TV, lagring af videoer og rigtig mange billeder der så kan afspilles fra f.eks TV og andet.
Der er også andre ting og jeg har 1.000 spørgsmål og har brug for en til at guide mig  igang.
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
22. juni 2018 - 07:19 #3
Har du tænkt over "DropBox", "Google" og andre lagringsmedier, der kan tilgåes fra "whatever"
Avatar billede ole_madsen Ekspert
22. juni 2018 - 08:10 #4
...Hvis man bare skal bruge et lagermedie, er det voldsom overkill at købe en Qnap. Den kan ikke så lidt andet end bare lagre data, og det er jo det der spørges om hjælp til.