Avatar billede ibnielsen Seniormester
17. maj 2018 - 21:14 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

facebook sikkerhedstjek??????

efter i lang tid at have boycuttet facebook registrerede jeg mig igen for nogle dage siden den 15. maj fik jeg besked på sikkerhedstjek, og at jeg skulle uploade et billede for identifikation? Jeg sendte så først et billede, som jeg også havde brugt i min profil, men den var for lille, så fandt jeg et andet billede, som blev accepteret. Lige siden har jeg ikke kunnet brugt facebook, den siger bare a mit billede er under godkendelse. Jeg synes det lyder meget susbekt. De kan da ikke se om billedet forestiller mig og alle og enhver kunne da finde et billede af mig på nettet, og uploade det.
Det lugter meget af svindel, men jeg kan jo heller ikke komme ind og nedlægge min konto.
Er jeg blevet ramt af noget hackning, jeg kan heller ikke se nogen grund til sikkerhedstjekket.
Det eneste jeg ved er, at jeg sidst var inde på en side fra mellemfolkelig samvirke som protesterede mod Israels behandling af palestinenserne, så fdet er måske censur.
Er der nogen er har været ude for lignende???
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2018 - 04:37 #1
det er facebooks nye regler.
du må bare vente
Avatar billede Mikael Ekspert
18. maj 2018 - 07:25 #2
Det er da fint nok, at face beder om et billede af den som opretter en ny konto.

De gør det for at undgå, at "stjålet" billeder anvendes til falske profiler, som udgiver sig for at være en anden.

Jeg formoder at "dit" billede med lidt smart teknik, sammenlignes med billeder liggende på nettet ??
Avatar billede poko1 Ekspert
18. maj 2018 - 09:59 #3
Det kunne jo også være fordi du åbenlys også her på Eksperten reklamerer med dit politiske en synethed?
Avatar billede ibnielsen Seniormester
18. maj 2018 - 15:29 #4
jeg har vist ikke reklameret med min poilitiske baggrund?
nu er jeg blevet daktiveret i fb, uden at få mail eller lignende om det, og jeg kan derfor stadig ikke mulighed for at slette min konto
Avatar billede poko1 Ekspert
18. maj 2018 - 15:33 #5
Citat
Det eneste jeg ved er, at jeg sidst var inde på en side fra mellemfolkelig samvirke som protesterede mod Israels behandling af palestinenserne
Avatar billede ibnielsen Seniormester
18. maj 2018 - 20:53 #6
jeg tror ikke at mellemfolkelig samvirke er nok til at blive smidt ud. De har jo ikke gjort noget for at stoppe deres side, og man kan vel både være rød grøn eller blå og kunne se, at Israel har besat en anden nation????
Avatar billede Peter Michael Novice
08. december 2018 - 15:12 #7
Jeg har også prøvet det.
Der gik lige et par dage efter upload af billede og så var jeg godkendt. Jeg oploadede et billede som slet ikke er på nettet så de ikke tror, at jeg snyder/er falsk.