Avatar billede 450025 Ekspert
18. maj 2018 - 06:40 Der er 4 kommentarer

Oversett Norsk Engelsk.

Oversetteing Engelsk Norsk.
Jeg trenger hjelp her er jo Norsk så skriv jeg helst på det språket og computeren er innstilt bare på Norsk. Ikke begge språk Norsk og Engelsk.

Jeg har hatt Paypal i over 10 år og Norsk Paypal konto, Support også Norsk uten problem.

Nå er min konto Blokkert, EU sier du må ha konto i det landet du bor i og det er Thailand, men computeren er så skolert at den gjør bare det jeg sier, alt blir oversatt til Norsk.

Paypal forstår jo ikke dette, Engelsk og Thai ok det siste gidder jeg ikke alt for komplisert. Jeg har en plan sett inn Engelsk som tilleggs språk.
Må jeg da endre tastaturet også?

Det vil si computeren og Banken kommer med Norsk oversett automatisk til meg, men svare jeg skriv på Engelsk en kladd først når jeg svarer Banken så blir det fortsatt Norsk tar 2 sekunder.

Hvis jeg skriv Kladd på Engelsk, limer inn blir det fortsatt Engelsk og ikke følger gammal vane om jeg da setter den på Engelsk Språk drakt, tenker jeg riktig her, Takk for svar om noen hjelper.
Arne.
Avatar billede claes57 Ekspert
18. maj 2018 - 14:53 #1
skal du ikke bare oprette paypal med din Thailandske -adresse og -bankkonto.
Det med at skifte sprog i windows virker ikke.
Når dine data er thailandske i paypal, så kan du i paypal bare vælge norsk som sprog igen.
Avatar billede 450025 Ekspert
18. maj 2018 - 16:37 #2
Hei claess57
Nei for få å Paypal konto så går det greit nå, den kommer opp men ikke Aktiv før du får code det tar fra 2 til 7 dage, og dem svare ikke på spørsmål fra nye kunden før jeg har coden.
Etter 7 dage tok jeg kontakt men min faste Bank i Norge det hjalp, coden kom tok kontakt på engelsk.
Hva trenger jeg for å komme i gang kun et svar? ID papir kun Pass godtas og jeg fikk da Lover og regler som en stor Dansk avis, det jeg spør om ikke et ord.

Flere Eposter Bankkort kun Thai? Monny kun Batt. Språk kun Thai eller Engelsk. Jeg har Masterkort, Visakort, ikke godkjent du må ha spesial kort fra Bank som ikke jeg aner noe om enda, vil ha conto nummer  for å sette på min conto etter 10 dage er det fortsatt etter lysning mulig dem ønsker jeg bruker Brevduer?

Så til mitt spørsmål Jeg må logge inn på Konto Normalt det, jeg skal da sende en Epost, skriv den først som kladd 10 spørsmål og får svar på max 2 av dem.

Kladd skriv jeg i Word på Engelsk så sjekker jeg er alt med, kopier limer den inn i vanlig Epost det funker fint uten problem, alt er fortsatt på Engelsk, hva er da problemet?

I Banken lim inn Engelsk 1 sekund alt er på Norsk, dette Forstår ikke Support noe av. Post fra Banken som Support skriv kommer også på Norsk, alt som havner på min computer selv fra USA, England, Kina, alt er på norsk, fordi jeg har lært opp min computer til dette og hva klager jeg da over?
Jeg svare alle som ikke er Norske Danske Svenske på Norsk også computerword, men til alle andre blir det hovedspråk Engelsk.

Men her er Banken vrang vi vil ha svar enten på Thai eller Engelsk, nå har vi sittet her 2 stykker prøvd alle løsninger, og vi er i mål.
Så nå fikser vi språk computeren oversette stadig alt på Norsk til meg. Skulle bare mangle også. Jeg har slått i bordet og sagt til computeren når det gjeller denne Thai Banken er det kun Engelsk som gjelder, og det har den forstått nå.
Ikke prøv deg for da går du i søppel dunken Derekt.
Jeg er Sta jeg er Gammal ikke prøv deg for da blir jeg ForXXXX kan du tro.
Arne ble en erfaring rikere å det kommer godt med.
Arne fra Thailand.
Avatar billede claes57 Ekspert
18. maj 2018 - 17:23 #3
Kan du låne en pc der er på engelsk, og oprette bank/PayPal konto med din thai-bank der? Når den er ok, så log ind på den konto fra din egen pc, og alt virker.
Ellers - hvis du skal skrive ofte til PayPal/bank på engelsk, så lav en virtuel pc på din pc, og sæt den til engelsk. Lav det i virtualbox, og sæt bare fx 10gb af til den og indlæs en engelsk Windows.
Du kan - fra din norske pc - starte et vindue med den engelske kørende i, og ordne bank den vej, og du kan dele mapper på din pc, så den virtuelle gemmer data i dine mapper.
https://www.virtualbox.org
Avatar billede 450025 Ekspert
18. maj 2018 - 18:03 #4
Takk claes57
Jeg har grov læst på posten din. Her kan det tenkes at dette er en god bitt, selv om min løsning funka ok.
Den vil jeg vurdere trenger nok lidt tid virker mer Proff ikke fordi jeg skal plage Paypal. men Paypal er et flott system og jeg kjenner det etter lang tid, jeg har kartotek siden 2009 alt ble borte men har dog tatt vare på en del viktige ting, fordi jeg handler en god del der.
Her kjenner dem meg ikke å må starte helt fra skress. Men Takk skal du ha i  lære stadig, i morgen skal jeg ha selskap for alle unger i svømme bassenget masse is og drikke også, en aften på byen med 15 gode Venner Grilparty så jeg er ikke arbeidsledig. Takk for hjelpen.
Arne.