Avatar billede prox1 Forsker
18. maj 2018 - 19:33 Der er 16 kommentarer

HADER positivt HADER apple

Efter at have tilbudt hjælp til at kopiere nogle filer, er Jeg  EDDER BRAGENDE RASENDE på apple og det LORT det firma smider i hovedet på folk!
TÆNK at noget så ligetil som at kopiere filer fra en enhed til en anden, skal være et problem OVERHOVEDET?!?!?
Hvordan kan det LORTEFIRMA overhovedet sælge et eneste produkt?!?!? Det er mig en gåde!!!
Jeg ville ønske at jeg kunne udradere det lort fra planeten! Mage til idiotisk adfærd og kundeligegyldighed, det skal man satme lede efter!!
JEG køber A L D R I G nogen sinde et apple-produkt!
N I E M A L S !!!
Jeg har bokset i over en hel dag, med at FORSØGE at overføre filer fra min win-pc til en skide telefon fra LORTEapple, og det er FULDKOMMEN BLOKERET.
Man skal oven i købet give apple sine kreditoplysninger FOR AT HENTE EN GRATIS APP!????!
Hvad i HHH skal de røvhuller med mit kreditkort, når jeg IKKE HANDLER MED DEM!!!!
Mage til lortefirma, det findes fandme ikke!!!
JEG ER SÅ EDDERSPLITTER RASENDE (kan det læses....oooops..)

Hvis der en nogen der kan fortælle hvor man kan få GRATIS apps til sin telefon UDENOM SKIDE APPLE, så er de med på min kysseliste!
Jeg troede at microsoft kunne være irriterende, NU efter møde med apple.. Hold dog kæft...
Der er grænser for hvad et firma skal tro, at de kan udsætte deres KUNDER for!! -Troede jeg...
Hvilket råddent ævle
Avatar billede nopsen Ekspert
18. maj 2018 - 20:06 #1
ka du ik lige moderere dit sprogbrug herinde
Avatar billede milter Ekspert
18. maj 2018 - 20:07 #2
Hej prox1.

Når dit blodtryk er faldet lidt, vil du nok indse, at dit ordvalg og brug af store bogstaver og udråbstegn ikke fører til noget brugbart mht. det problem, du har. Og du har bestemt ikke øget dine chancer for at finde hjælp her på eksperten.dk :-)

Hvis du har skrevet dit indlæg her for at lukke lidt af dampen ud i stedet for at skylle din Apple telefon ud i kloaknettet eller smadre den med en mukkert , så OK. Hvis du har skrevet for at finde ud af, om nogle eksperter herinde måske kan give dig bedre hjælp end Apples support, så burde du måske overveje en lidt anden tone og fremgangsmåde :-)

Hvis du oprigtigt ønsker at få løst dit problem, må jeg så foreslå en udførlig beskrivelse af problemet, uden kapitæler, og efter først at have talt til mindst tyve, før du nævner Apple?  :-)
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2018 - 20:37 #3
del filerne via netværk, og kopier løs.
http://www.dummies.com/computers/macs/how-to-move-files-by-networking-a-pc-to-a-mac/

med telefonen vil det sige at du skal ha den på samme wifi netværk som pcen er på, og så skal du finde pcen med den delte mappe i - så kan du kopiere løs.
Avatar billede INK Ekspert
18. maj 2018 - 21:10 #4
Overførsel af filer fra en PC til en iPhone kan gøres på flere måder. Den simpleste er at overføre filer til en cloud tjeneste, der så kan læses på både PC og iPhone (iPad og Mac). Jeg anvender både iCloud, OneDrive, Dropbox og Google Drive.
Fotos kan deles via iCloud eller Google Fotos.
Beskriv hvad du ønsker, og vi kan give dig nogle forslag.
Avatar billede nopsen Ekspert
18. maj 2018 - 22:37 #5
fatter altså ikke nogen af jer gider bruge tid på den slags, vi burde da bakke hinanden op overfor den uacceptable adfærd, indtil spørger undskylder eller omformulerer sin ordlyd.
når folk kan få hjælp uanset opførsel, kommer vi det aldrig til livs.
Avatar billede milter Ekspert
18. maj 2018 - 22:47 #6
#5.
Har du aldrig nogensinde  prøvet at klikke på "Send" eller "Opret" på et eller andet på nettet, før du havde tænkt dig om mindst  ti gange? :-)
Avatar billede nopsen Ekspert
18. maj 2018 - 22:56 #7
#6
jo da :-)
men jeg ville da reagere på det efterfølgende, og rette op det.. især efter en henstilling.
Avatar billede eurositi Ekspert
19. maj 2018 - 00:28 #8
Jeg var selv dybt chokeret over alle de personlige og økonomiske kontooplysninger, jeg blev aftvunget, da jeg pga. mit arbejde var nødsaget til at oprette et Apple ID for et par år siden. Omstændeligheden ift. noget så simpelt som filoverførsel, den manglende mulighed for hukommelsesudvidelse og naturligvis den elendige formatunderstøttelse er (ud over den generelt latterligt høje avance på de fleste Apple-produkter) andre grunde til, at jeg aldrig har overvejet et iOS-produkt.

... Men når dette er sagt må jeg nok tilslutte mig koret og sige, at dette nok ikke er det rette forum at skælde ud i. Skynd dig at sende telefonen tilbage til den ulykkelige ejer og sig, at produktet var alt for avanceret til dig og kom videre i livet. ;)
Avatar billede milter Ekspert
19. maj 2018 - 01:08 #9
#8.
Jeg er 100% enig med dig mht. til den måde, de store navne på IT-markedet forsøger at binde deres kunder til deres egne produkter. Jeg har netop fået installeret den nyeste opdatering til Windows 10, og heldigvis blev den (også denne gang) efterfulgt af en mulighed for at vælge/fravælge Microsofts super tilbud om at gøre min computer meget, meget bedre ved at acceptere deres tilbud om at lade dem få adgang til at udnytte alle mine klik og handlinger på tastaturet.

Behøver jeg sige, at jeg, lige som ved tidligere opdateringer, har sagt pænt  "Nej tak" til alle deres forslag af dens slags?
Avatar billede eurositi Ekspert
19. maj 2018 - 09:53 #10
#9. Jeg kvitterer og erklærer mig lige så enig i dine pointer. PC'en giver dog i modsætning til de to fremherskende operativsystemer på mobilenheder relativt stor frihed for brugeren. Store dele af industrien har dog været ivrige for at stemple PC'en som "gammeldags" eller ligefrem "døende". Begge dele vil jeg erklære mig uenig i.

For selv om iOS og Android markedsføres på lidt forskellige måder, er de begge designet til at malke brugeren (som aldrig er anonym på en mobilenhed) for personlige data, som kan videresælges. Dette er simpelt hen forretningsmodellen og forklaringen på, at så mange såvel elektronikproducenter såvel som indholdsleverandører har været enormt ivrige for at komme ind på mobilmarkedet.
Avatar billede 450025 Ekspert
19. maj 2018 - 10:05 #11
prox1 Her var mange store ord fra Trådstarter du har fått tittelen Mester, er enig med alle vi kan gjøre feil også i Computerworld Tittelen din burte fortsatt være Nybegynner og ikke Mester så her har vi gjort en glipp. Sorry.

Her er vi for og få gode råd, hjelp om vi star fast i denne Data Verden, vi er her også for å gi et bidrag til andre alt er på frivillig basis helt Gratis også, vi kan være enig også uenig i dette som skrives her.

Store ord er på ingen måte nødvendig i dette Forum fin et annet sted dem du kommer med frembringer både Tragedie og utrolig men latterlighet også, det forteller lidt om personen, nå får man kanskje tenke lidt på din unge alder, husk vær lidt grei mot skolelærer din du kan bli utvist. Få melding hjem til Far og Mor.

På datafronten har vi 2 store Aktører Apple og Microsoft den første kjenner jeg faktisk ikke så mye til, den siste har nok gjort en del varianter, både gode varianter og med en del mangler også. Kan ikke si at store ord løser noe som helst.

Nå er siste skudd på stammen her Win10 Home, Pro, Surface, ++ feil oppstår fra tid til annen, det blir rettet derfor har vi oppdateringer, også her gjør vi feil vi har oppgradert deg til Mester, et godt Råd videre i livet dit lær deg folkeskikk, vær lidt ydmyk så står folk i kjø for og hjelpe deg.

Selv i jobben vil du tjene masse på og være ydmyk, når jeg ser det du har skrevet forstår jeg der er noen år til. Men begynn nå det er ikke for sent syntes du bør lese en gang til det folk skriv til deg.

Ingen er feilfri ikke jeg heller når du blir så Gammal som meg kanskje du forstår bedre?
Arne
Avatar billede prox1 Forsker
24. maj 2018 - 18:27 #12
Som jeg skrev til ink i en anden tråd med nogenlunde samme indhold, så var jeg i rødt felt, og dér skal man ikke være på nettet...
Nu véd jeg faktisk ikke hvordan man redigerer sit eget opslag. Det vil jeg søge lidt efter herinde, og så køre opslaget igennem et profanety-filter *sorry*!

Redigere opslag, det kan jeg ikke, men jeg har fundet ud at overføre billeder!

Min metode der virker på min iPhone 4s og win7 den lyder:

tænd telefonen :: goto home (altså den skærm der viser dine apps default
NU!!  forbind usb kablet til pc'en
Der kommer en popUp på telefonen
Acceptér option  'Trust' pc på telefon
vent...!
NU kommer media udvekslings dialog op på pc'en
Og NU er det muligt at gå videre med 'next'

Rækkefølgen er absolut nødvendig! Ellers er knappen 'Next' grayed-out, og der kommer ikke noget frem, man kan overføre!

Jeg håber at det her kan hjælpe nogen, der får en iPhone i hånden, og pludselig erfarer at A L T ..positivt  _A L T_ hvad MAC_lovers har hævdet omkring brugervenlighed og intuitiv UI, er L Ø G N!
Mage til lukket og direkte tarvelig opbundet aflåst og blokeret hardware, dét tror jeg ikke eksisterer!
Avatar billede prox1 Forsker
24. maj 2018 - 18:31 #13
Det er ikke muligt at redigere indlæg:
https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/938801
Beklager.
Avatar billede INK Ekspert
24. maj 2018 - 18:32 #14
Alt hvad du beskriver står på Apples hjemmeside, men vi er jo nogle, der først læser manualen når alt andet slår fejl 😀.

Er fortsat helt uenig med dig om Apples produkter og services! De er blot anderledes.
Avatar billede eurositi Ekspert
24. maj 2018 - 20:18 #15
#14
Virkelig kun "anderledes" - eller måske alligevel også mere besværligt - altså medmindre man abonnerer på "hele pakken"...?

Hvor hurtigt og nemt kan du overføre f.eks. en 300 mb videofil fra og til en iPhone til/fra en Windows PC uden at installere ekstra software på PC'en?

Er det kun "anderledes", at jeg ikke umiddelbart kan åbne en lang rækker ellers almindelige medieformater i iOS, eller handler sabotagen af åbne medieformater, som alle andre producenter understøtter, mon om noget helt andet?

Er det kun "anderledes" og ikke også mere besværligt/omkostningskrævende ikke at kunne udvide lagerpladsen vha. et hukommelseskort (engangspris), frem for at være tvunget til at tilkøbe cloud storage pr. abonnement?

Er det kun "anderledes", at jeg SKAL tilknytte mine kreditkortoplysninger og andre personlige oplysninger til et AppleID for overhovedet at kunne benytte en iOS-enhed? Eller er dette principielt ikke noget, en virksomhed kun burde afkræve mig, når der findes en konkret anledning... Og det kunne jo tænkes, at jeg ikke var interesseret i at købe noget som helst?

Jeg er spændt på at høre, om der alligevel findes nogle ikke-"univers-specfikke" ting, som er meget nemmere, billigere eller bedre understøttet i iOS?

Glade iOS-brugere vil givetvis svare, at de slet ikke efterspørger disse ting... Men de ville selvfølgelig nok alligevel benytte disse muligheder, hvis altså de fandtes. Og dermed ville spørgsmålet om efterspørgslen alligevel være et "ja".
Avatar billede prox1 Forsker
24. juni 2018 - 20:24 #16
Helt helt enig @eurositi!
Når man bladrer lidt rundt her på eksperten, så er der jo mange mange Apple brugere, der ikke kan få adgang til deres egen personlige ejendom! Det er jo helt sort!
Personligt køber jeg aldrig så meget som en eneste muggen kerne fra deres rådne ævle!