Avatar billede jath08ac Forsker
22. maj 2018 - 11:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ny gruppe i Ribbon VBA koder

Hej,

Jeg er i gang med at lave to makro koder som skal være tilgængelig i alle de Excel filer jeg arbejder med.

Makroerne gemmer jeg i den 'Personlig makroprojektmappe'.

Jeg kunne godt tænke mig at tilpassen min ribbon således, at der blev vist en ny gruppe, hvor disse to makroer så ligger.

Håber at det giver mening og at der er en der kan hjælpe.
Avatar billede ebea Ekspert
22. maj 2018 - 11:20 #1
Hvad med at du fik meldt tilbage på nogle af de spørgsmål du har stillet, til dem der har svaret dig!! Så kunne folk finde ud af, om det de hjalp dig med, overhovedet var til nytte!
Avatar billede jath08ac Forsker
22. maj 2018 - 11:29 #2
@ebea: Enig - hermed gjort.
Avatar billede Slettet bruger
22. maj 2018 - 14:05 #3
Avatar billede jath08ac Forsker
22. maj 2018 - 15:06 #4
@Thomas S: Problemet med den guide er, at den tilpasning af makro du laver der, kun fungere for den makro der ligge i det pågældende ark.
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
22. maj 2018 - 16:09 #5
Åbn 'Custom UI Editor', og åbn 'Personlig makroprojektmappe' der i gennem  ('Personlig mappe' er blot en almindelig Excel skabelon).

Du kan nu opbygge dit ribbon (bånd) som du normalt gør.