Avatar billede Sara9 Juniormester
23. maj 2018 - 14:54 Der er 4 kommentarer

Procentfordeling vha. VBA

Hej

Jeg har et excel art med 18000 rækker og 12 kolonner. En af kolonnerne står fakulteter og i en anden om en studerende er igang med bachelor eller kandidat.

Jeg har ved brug af VBA lavet en kode til at finde antal elever i de forskellige fakulteter. Nu skal jeg lave en kode til at finde procentfordelingen af elever mellem de forskellige fakulteter.
Har ingen ide, derfor jeg spørger jer. Hvordan laver jeg en kode, der finder procentfordeling? Vil lige sige jeg er nybegynder til VBA.

Tak på forhånd
Avatar billede igoogle Forsker
24. maj 2018 - 10:40 #1
Du har nok ikke brug for VBA, men blot en pivot tabel, hvor du viser resultater som en procent del af hovedtotal.
Avatar billede Sara9 Juniormester
25. maj 2018 - 08:01 #2
Jeg er desværre nød til at bruge VBA. Jeg har lavet en kode, der laver en tabel med antal studerende i de 5 forskellige fakulteter. Nu skal jeg bare lave en kode, der viser procentfordelingen. Hvordan skal jeg det? Har nemlig aldrig arbejdet med procentfordeling i VBA
Avatar billede igoogle Forsker
25. maj 2018 - 09:16 #3
antal studerende i fak / samlet antal studerende.

fak 1 | fak 2 | fak 3 | fak 4 | fak 5 | alle
10        10      10        10      10      50
10/50  10/50  10/50  10/50 10/50 <- giver procent fordeling
Avatar billede Sara9 Juniormester
25. maj 2018 - 09:38 #4
Hvordan skal dette skrive ind i VBA som en kode?