Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2018 - 11:54 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Elendig service hos ELGIGANTEN

Jeg har bestilt en computer skærm i Elgiganten og  får en bekræftelse:
"Vi har registreret din ordre : 22-maj-2018." Der er 2-3 dages leveringstid.
Men i dag modtog jeg nedenstående besked:
Din forsendelse er desværre blevet forsinket, og vi kommer derfor ikke til at kunne levere den som forventet.Estimeret leveringsdato er ændret fra Onsdag 23.05 til Tirsdag 5. Juni.
Fra 23 maj til 5 juni, det finder jeg er uforskammet. og de spørger ikke engang, om jeg vil annullere ordren. De ønsker mig bare en god dag.
Hvordan kan en forsendelse af en computerskærm være så meget forsinket?
Jeg tror at sandheden er, at de slet ikke har varen på lager.
Hvad synes I ?
https://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/pc-skarme/PHILIPSE27/philips-278e8qjab-buet-27-skarm?scid=SEM4&utm_campaign=Google%20Shopping%20running&utm_source=Google%20Search&utm_medium=PLA&utm_content=0%3A%20All&gclid=EAIaIQobChMI4YfHmOeb2wIVW2QZCh0clgYIEAQYASABEgKQdPD_BwE&gclsrc=aw.ds
Avatar billede ole_madsen Ekspert
24. maj 2018 - 12:14 #1
Det er helt normalt at man ikke har alle varer på lager, men supplerer fra underlagre. Dog kan jeg se den jo ligger på lager i adskillige af deres varehuse, så var det ikke en idé at køre ned til en af dem der har den på lager, og købe den der?

Jeg kunne forestille mig de kun har returforsendelser fra butikkerne én gang om måneden, og ikke kan skaffe flere hjem fra fjernlager. Men det er altså et gæt.

Det er da fin service at du bliver holdt orienteret om forsinkelsen - jeg kender mange butikker der ikke yder den service, før man rykker...

Du kan til enhver tid kontakte dem og anullere ordreren - det behøver de vel ikke at skrive til dig?
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2018 - 13:04 #2
Det har jeg aldrig oplevet før. At love 2-3 dages leveringstid, og så først levere
d.5 maj, det er falsk annoncering. De kan jo lige se på deres computer, om de har varen eller ikke. I vore dage er der jo fuld kontrol med varelageret.
Jeg har købt meget over nettet. Lige fra Computer fra Wupti til møbler fra Ikea, og leveringerne er altid overholdt.
En undtagelse er Føtex, som skrev, at de ikke havde varen (den samme vare)
Havde Wupti haft den skærm, havde jeg købt den der. Og så havde jeg haft den nu.
Men Wupti var så ærlige, at de skrev, i annoncen, at varen ikke var på lager.
Avatar billede kursus-casper Praktikant
24. maj 2018 - 13:12 #3
Der forudsætter at de kan stole på deres lagersystem. Der er jo diff'er og varer som "forsvinder" fordi de ikke bliver ført rigtigt ud af lageret. Specielt hvis vi er nede og snakke få varer på lager i hele koncernen.

Jeg oplevede lidt de samme problemer, da vi ved en anden kæde, som også sælger elektronik, skulle bestille en række (billige) særlige tablets til https://www.golearn.dk/ . Der skulle være X på lager i alle butikker, men da de fik dem samlet ind viste det sig, at der faktisk manglede 3 pga lagerfejl, og dem måtte vi vente på kom hjem fra en grossist...

Upåagtet af det så er det jo omstændighederne og der de bristede forudsætninger, kan du vel ophæve købet og forsøge at finde den et andet sted?
Avatar billede mort1 Ekspert
24. maj 2018 - 13:33 #4
Der kan jo være forskellige måder, at læse budskabet på, men jeg synes da også det er lidt underligt. Hvis varen virkelig er på lager i andre varehuse, så burde Elgiganten jo, som en god service, have gjort dig opmærksom på, at den mulighed eksisterede.
Som der står i #1 så var det måske en god ide, at hente den et sted hvor den er på lager - eller som jeg vil foreslå bede den butik, hvor du har bestilt den om at sørge for det fornødne. Elgiganten kan i deres lagersystem se hvor den er på lager - den service jeg selv har haft gavn af
Avatar billede ErikHg Ekspert
24. maj 2018 - 15:28 #5
Det undrer mig faktisk ikke. Det er ikke kun Elgiganten hvor det halter. Det er for ofte man oplever at der på firmaernes hjemmeside står at varen er på lager, men at dette ikke altid stemmer overens med virkeligheden. Det gælder alle brancher. Det virker som en form for ligegyldighed fra firmaerne, men de tænker nok, at kunderne alligevel går i fælden.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
24. maj 2018 - 15:59 #6
Er enig med ErikHg. Oplever også at servicen er blevet ringere, både på nettet og i fysiske butikker. Der er for meget kamp om kunderne, samtidig med priserne skal holdes nede. Tror ikke der er nogen løsning. Vi må finde os i det, hvis vi ønsker billige produkter.
Avatar billede ErikHg Ekspert
24. maj 2018 - 16:20 #7
Der er dog undtagelser fra reglen med varer der på hjemmesiderne står er på lager, men alligevel ikke er det.
Disse undtagelser vil jeg ikke nævne her, da det kan opfattes som reklame, og det er jo ikke derfor eksperten findes.
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2018 - 00:20 #8
Tal for jeres indllæg. Jeg er glad for  kunne sige., at jeg eller har gode erfaringer med køb fra nettet..
Og jeg tror. at når, at når Anazone  kommer til Danmark, vil Elgiganten opleve, at de slet    ikke er nogen gigant.
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2018 - 12:15 #9
Sagen er afgjort med, at jeg har annulleret ordren. Tak for jeres indlæg. 😊
Avatar billede ErikHg Ekspert
29. maj 2018 - 23:42 #10
#10
Tag lige at slappe af. Den attitude du kommer med her, hører ikke hjemme på eksperten.