Avatar billede lurup Ekspert
24. maj 2018 - 18:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Editere direkte på websiden

Jeg ser mange videoer som denne hvor det ændre ting direkte på hjemmesiden.

Hvorfor har jeg ikke denne mulighed ?? jeg får ikke mulighed for at se koden direkte i wordpress
https://www.youtube.com/watch?v=XCq475GzyR0
Avatar billede CRKrogh Ekspert
24. maj 2018 - 21:53 #1
Mon ikke det er konsollen til fejlfinding, du mangler?
Prøv at trykke F12.
Avatar billede lurup Ekspert
24. maj 2018 - 23:14 #2
Der får jeg bare googles fejlfinding frem som du kan rette i mideltidet.

Det de gøre på filmen er direkte på siden og noget den lever om for altid
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
25. maj 2018 - 06:34 #3
Hej Lurup

Hvis du lyttede til videoen, ville du vide at:
Der bliver brugt et FTP program til at loade filen, derefter en text editor, det kan være "notepad++, Brackets, Dreamviewer eller andre", det du ser ske, er et preview af dine ændringer og du kan derfor "undo" disse ændringer og se dem live, men der ikke ændret noget på sitet, før du gemmer disse ændringer.

Som CRKrogh pointere, kan du lave præcist de samme ting med "F12" Googles webmaster tools. eller Firebug til Firefox, her kan du afprøve dine ændringer og, derefter udfører dem på dit site.

I begge tilfælde er det midlertidige ændringer du kan afprøve og, derefter udføre de samme på sitet, som beskrevet i videoen.

NB.: benyt et Child theme, ellers bliver dine ændringer overskrevet ved næste opdatering af dit Theme.

Har set flere af dine spørgsmål her på ComputerWorld, efter min mening er du ikke klar til, at udføre ændringer i disse filer ;-)

I det mindste, så tag en backup først https://a3-seo.dk/backup-kopiering-cloning-wordpress/
Avatar billede stjans Guru
25. maj 2018 - 07:26 #4
HVIS du vil editere direkte i frontend i WP, så find et tema, der understøtter dette - f.eks. Divi.
Avatar billede Mikkellundstrom Juniormester
06. juni 2018 - 20:56 #5
Hej CRKrogh

Jeg plejer at redigere direkte i indholdet med Visual Composer. Det er også det, som mange bruger i videoerne online. Hvis du ikke i forvejen kender Visual Composer, så er det en af de mest populære visual builders til WordPress. Jeg bruger det selv på min gavehjemmeside https://gavefinder.dk/ . Det går som regel meget hurtigere. Ønsker du at bruge en backend editor, kan du også det i Visual Composer. :)

Håber det var brugbart!

Mvh
Mikkel