Avatar billede jcr18 Professor
24. maj 2018 - 20:37 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

findes dette program?

Der gives rigtig mange gratis programmer til boosting af windows, fejlfinding (?) nok flest dårlige, men det jeg godt kunne tænke mig et program der bare viste ALT hvad der ikke kører 100% optimalt i windows 7 i relation til uregelmæssigheder.
Synes nemlig f.eks. at opstarten er blevet meget dårlig på en ellers lynhurtig pc. Især efter booting osv. Da årsagen kan være utallige ville det nemmeste være ikke at skulle alle enkelte muligheder igennem for fejlfinding men at jeg kan aflæse det færdige resultat i programmet.
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2018 - 20:56 #1
det førende program til rens/tuning er ccleaner
https://www.ccleaner.com
Avatar billede jcr18 Professor
24. maj 2018 - 20:59 #2
Tak for tippet, har den seneste udgave, men den kommer ikke i nærheden af det jeg søger desværre.
Avatar billede jcr18 Professor
24. maj 2018 - 21:01 #3
Skal dog siges at jeg ikke har pro udgaven. Måske er det den du mener?
Avatar billede 220661 Ekspert
24. maj 2018 - 21:16 #4
Sådan et program har jeg ikke set . Men man kan sagtens selv gøre noget for at holde opstart tiden nede.
Det er en oprydning i hvad der starter med systemet.
En anden kilde til sløv pc er snavs på den. Det kan også sagtens ligge i opstarten og sinke denne.
Ud over CCleaner som sidwave er inde på, så er programmer som Malwarebytes også en af dem man bør have på computeren.
Til at fjerne programmer kan CCleaner bruges, men jeg bruge Revo Uninstaller Free.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. maj 2018 - 21:20 #5
Tjek også at der ikke er sneget to aktive antivirus programmer ind på pc. Det vil sløve den enormt hvis de kører samtidigt.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. maj 2018 - 21:53 #6
Hvis pc ikke kører ordentligt vil det mange gange afspejle sig i joblisten hvor man kan se forbrug på både diske ram og cpu. Så Windows har faktisk en god hjælper der.
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2018 - 22:23 #7
gå din opstart igennem. fjern unødige ting.
min opstart (win 7) tager ca. 5 sekunder
Avatar billede ErikHg Ekspert
23. juni 2018 - 19:08 #8
Privazer er også ret effektivt - og gratis - det findes også i en "donere"-udgave.

https://privazer.com/download.php#.Wy5-gMYUmUk
Avatar billede jcr18 Professor
23. juni 2018 - 22:55 #9
Siden sidst har jeg simpelthen valgt at installere windows 7 pro helt forfra og det viser sig meget klart at der må have været nogle fejl i systemet. I dag kører pc`en som en drøm med meget høj hastighed. Hvor fejlen var aner jeg ikke - jeg var næsten alt igennem - intet hjalp. Der lå heller ikke noget i reg.editorens soft- og hardware del som så mistænkelig ud (ud fra hvad jeg mener at kunne genkende) så ..........tja, vi må se om ikke der dukker et superprogram op på et tidspunkt.
Privazer vil jeg da lige prøve at se an ErikHg.
I får tak for jeres indput.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. juni 2018 - 06:22 #10
Windows har fejlfindings værktøjer i systemet, og med chkdsk og sfc /scannow kan små fejl i system rettes. Jeg tror nu ikke på der bliver lavet noget superprogram der kan rette fejl der opstår i systemet. Her er man nødt til at installere om.
En ting jeg dog altid vil reklamere for er at man bruger image filer til at rulle tilbage på. det er den eneste måde for mig at løse genstridige problemer på.
Privazer som ErikHg henviser til bruger jeg også.
Avatar billede ErikHg Ekspert
24. juni 2018 - 10:27 #11
Vedrørende Privazer, var det netop her på eksperten, jeg blev opmærksom på programmet. Dette bruger jeg jævnligt til at rydde op på computeren.
Avatar billede jcr18 Professor
24. juni 2018 - 21:04 #12
Måske den allerbedste løsning man kan benytte i min verden, er backup programmet EaseTodo. Jeg har afprøvet mange backup programmer gennem tiderne, men den her er jeg meget glad for. Jeg laver simpelthen fuld backup af systemet delt op i intervaller, fra tidspunktet hvor kun easetodo programmet og windows er installeret. Herefter behøver jeg ikke at starte total fra bunden af. Efterhånden som programmerne bliver lagt ind i systemet og indstillinger tilpasset bliver der taget ny backup og så fremdeles, indtil man kan sige at nu har jeg alt hvad skal være på pc`en, indstillinger på plads, driver på plads osv osv. Jeg har d.d. 4 interval backup liggende. Det tager måske omkring 20 minutter at genskabe alt 100% som det var før, næsten uanset hvilket interval jeg vælger. Når jeg så ikke kunne gøre dette i mit spørgsmål, var det simpelthen fordi backup programmet tilsyneladende ikke kunne genskabe image fra en normal harddisk til den nye SSD windows harddisk jeg har fået mig anskaffet. I øvrigt har jeg også easetodo indstillet til at tage backup af mapper, div filer, mails osv i intervaller (incremential) og det er fuldt ud pengene værd. (bare en oplysning hvis I skulle for brug for noget lignende).
Avatar billede jcr18 Professor
24. juni 2018 - 21:23 #13
PrivaZer er under afprøvning nu og ser ud til at programmet kommer godt og grundigt rundt i krogene. Bestemt værd at have liggende, så takker.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. juni 2018 - 17:53 #14
#12 Ja imagefil med hele system på som due selv skriver er en god løsning. Beskrev det også i #10 nederst. Bruger selv Aomei Backupper free. Har før i tiden brugt Acronis, men da den version jeg havde ikke var understøttet af Win 8/10 gik jeg over til Aomei Backupper:
https://www.backup-utility.com/