Avatar billede Nielsen1 Praktikant
26. maj 2018 - 17:19 Der er 19 kommentarer

Er ved at købe dele til en computer

Hej jeg er ved at købe dele til en computer. Her købt 3 dele.
Her købt grafikkort det er et MSI geforce GTX 1070 gaming X 8GB
Og en CPU som er intelcore i5 8600k 3,80GHZ
også et bundkort er et Gigabyte
Z370 AORUS GAMING WIFI

Men ved ikke hvad jeg ellers ville have.
Har brugt 7200 og vil bruge ca.10.000kr
Avatar billede ErikHg Ekspert
26. maj 2018 - 17:29 #1
Du skal vel også have et kabinet :-)
Et godt råd vil være at købe et kabinet hvori der er rigelig plads. Der er micro, mini, midi og big Tower/full Tower kabinetter. Hvis du finder på at installere andre (større) dele i kabinettet er det godt hvis der er rigeligt med plads. Køb også en kvalitets CPU-køler.
Avatar billede Nielsen1 Praktikant
26. maj 2018 - 17:31 #2
Erik ja jeg skal have alle de dele der mangler. Og tak for rådet.
Avatar billede mort1 Ekspert
26. maj 2018 - 17:38 #3
Jeg forstår godt, at du synes det kan være interessant at bygge din egen pc, men er du nu sikker på, at det er det rigtige du gør. Der findes adskillige firmaet, der bygger din pc med de dele du ønsker, til stort set samme pris, nogle gange billigere, end du selv kan bygge til - og de ved hvad de gør og hvad der skal til.
Avatar billede Nielsen1 Praktikant
26. maj 2018 - 17:42 #4
Ja jeg kender en der kan hjælpe med at bygge den. Ellers tak
Avatar billede ErikHg Ekspert
26. maj 2018 - 18:33 #5
Her er et par link til hhv. udvalg af kabinetter og CPU´kølere:

https://www.proshop.dk/Kabinet

https://www.coolerkit.dk/shop/frontpage.html

Glem ikke kølepasta!

https://www.coolerkit.dk/shop/koelepasta-mv-218s1.html
Avatar billede SommerFyr Seniormester
26. maj 2018 - 22:07 #6
Spænden at lave sin egen pc. men tit er det langt dyre at lave dem på denne måde..
før lave jeg nok et sted mellem 10/15 stk pr dag men idag køber jeg dem alle færdig..

ud fra din lille list er der en del du mangler..
Dit bundkort understøtter 64 gb ram som jeg vil anbefale
samt en cpu køler
og en hardisk jeg vil anbefale du køber to en ssd (Windows/linux) og så en stor til alle din spil / programmer m.m
Ja også et kabinet og hvis der ikke følger en strømforsyning med så er det en god ting at få med også ..
ja og glem ikke kølepasta..
og hvis det er din første pc så mangler du skærm og tastatur og mus..

Når alt dette er samlet så skal du også have nåde software til at drive den og her er windows/linux en god ting..

hvis du ikke har nåde af det anden her så vil jeg sige at de 10k ikke er nok..

God fornøjelse med din nye computer..
Avatar billede Nielsen1 Praktikant
26. maj 2018 - 22:18 #7
Tak for hjælpen sommerfyr. Skærm er ikke med 10 k prisen og hvad for nogle dele vil du anbefale?
Avatar billede SommerFyr Seniormester
26. maj 2018 - 22:29 #8
Hej Nielsen

Du skal jo bruge alt hvad jeg nævner.. for at få din computer til at køre..
Avatar billede Nielsen1 Praktikant
26. maj 2018 - 22:31 #9
Men hvad for nogle mærker og sådan noget
Avatar billede SommerFyr Seniormester
26. maj 2018 - 22:34 #10
Kommer jo and på hvad det er for et produkt..
Avatar billede SommerFyr Seniormester
26. maj 2018 - 22:39 #11
Jeg bliver ikke klar over hvad du har og ikke har
og hvad de 10k skal dække.
Avatar billede SommerFyr Seniormester
26. maj 2018 - 22:40 #12
Til disk vil jeg klart anbefale Samsung 860 EVO serien..
Avatar billede SommerFyr Seniormester
26. maj 2018 - 22:43 #13
og med ram vil jeg tage kinston
Avatar billede Nielsen1 Praktikant
26. maj 2018 - 22:46 #14
Jeg har ca 3000 kun til computer
Avatar billede SommerFyr Seniormester
26. maj 2018 - 22:51 #15
Så kommer du sku nok til at skulle spar hvis du ikke har ram og hardisk og styresystem, kabinet

ram 1.742-3600, kr
ssd disk 7-1500 kr.
kabinet : 6-1900 kr
cpu : 600-900 kr.
Windows 400-800 kr.
Avatar billede SommerFyr Seniormester
26. maj 2018 - 22:52 #16
cpu skulle ha være power.
Avatar billede Nielsen1 Praktikant
26. maj 2018 - 22:53 #17
Jeg har CPU
Avatar billede SommerFyr Seniormester
26. maj 2018 - 23:01 #18
Men som sagt hvis man ikke ved nok om dette kan det godt gå hen og blive en dyr omgang, men så bliver det nok også en fed computer. .
Avatar billede Nielsen1 Praktikant
26. maj 2018 - 23:02 #19
Ok