Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
27. maj 2018 - 17:24 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvad skete der ved en "Domo" på Amarienborg Slotsplads. I går ?

Er der nogen her, som ved :
Hvad skete der, konkret ved en "Domo" på Amarienborg Slotsplads. I går ?

4 medlemmer af Foreningen "Ung Republik" (Hedder den vist) -
- Specielt en (Formanden ?) - Stod med et skilt "Nedlæg Kongehuset"
(Stod er vist) *

Ja, man har jo ytringsfrihed - Forsamlingsfrihed.

Men jeg synes man skulle have valgt en anden dag - end lige
Kronprins Frederiks Fødselsdag ....

Flere protesterede også ...

Ret hurtigt blev skiltet taget væk. Revet i stykker ?

Det var også irriterende - Skyggede for balkonen, som folk ikke kunne se fødselsdagsbarnet og familien.

Var det en politibetjent, som tog skiltet ?
Det lignede det - Lidt -
Men det lignede også en FAKE Politi-kasket.

Manden var helt i hvidt - Skjorte og bukser ...
Plejer Politiet nu ikke at gå i ...

Hvor længe før, var det - Altså FØR Frederik og familie kom ud på altanen ?

*
Jeg har ikke et link ...

Vil nemlig ikke "Reklamere" for - Hverken Demoen eller opløsningen af Demoen. (Med et link) ...

Men det er vist flere steder på Nettet ...

I øvrigt synes jeg - Slet ikke, det blev nævnt på TV ....

OK - nu så jeg heller ikke TV hele dagen - I går ...

Mærkeligt spørgsmål - Indrømmet ....

Venlig Hilsen + God Søndag fra Jørn *
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
27. maj 2018 - 17:25 #1
Domo = Demo !!!! (Overskriften) ....
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
27. maj 2018 - 17:27 #2
"Amarienborg Slotsplads" = Amalienborg Slotsplads ... "Tyrkfejl, No. 2 ...
Avatar billede mort1 Ekspert
27. maj 2018 - 18:17 #3
Læs dagens aviser !
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
27. maj 2018 - 18:52 #4
Der stod, vist nok, IKKE noget i Politiken - Eller også lande jeg ikke mørke til det ...Nu har væres ældste datter, overtagen Politiken ....
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
27. maj 2018 - 18:54 #5
lande = lagde ...  mørke = mærke ...(Jeg er god i dag) ....
Avatar billede nopsen Ekspert
27. maj 2018 - 18:55 #6
eb.dk
bt.dk

begge har artikler og videoklip af hændelsen
Avatar billede claes57 Ekspert
27. maj 2018 - 19:16 #8
man har ytringsfrihed - med demonstrationer skal anmeldes til politiet før, og så får man enten et ok, eller et nej. Bare, så ordensmagten har personale klar i tilfælde af en ikke anmeldt moddemonstration - så de to parter kan holdes adskilt. Typisk har venstrefløjen det svært med at acceptere andre synspunkters ret til ytringsfrihed og stiller med slagkraftige moddemonstrationer.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
27. maj 2018 - 19:56 #9
T*A*K for jeres deltagelse ... Kigger på link = Senere ....