Avatar billede TheDaneDK Novice
27. maj 2018 - 17:38 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Installations process genstarter sig selv

Jeg forsøger at installere windows på min MSI bærebare computer, alt starter ud med at køre helt fint, i små 2 minutter, men så pludselig under "gør filer klar til installation" processen, genstarter den hele processen og jeg skal starte forfra, der sker det at den når til ca 15% og så genstarter den som skrevet blot hele processen igen helt uden fejl meddelser, og starter bare igen med at spørge hvilket sprog osv der skal bruges, sådan som den altid starter op, og på denne måde jo så bare kører i ring.
nogen der har en ide om hvad der sker?
Det skal siges at jeg har haft skiftet hd´en ud med en anden tilsvarende (altså en 1 TB SSD disk som er nærmest helt ny)
og efter en del arbejde med det er jeg 100% sikker på at partitionerne er helt ok, så tvivler på det er noget med dem, eller?
har også prøvet med både 32 og 64 bit windows installations filer.
med 32 bit ville den slet ikke starte installations processen op, den går blot automatisk i bios.
med 64 bit sker det som jeg beskriver.
64 bit inst kører jeg fra usb stick også, et usb stick jeg før med succes har haft brugt til at installere windows 10 med på en anden computer.
Avatar billede ErikHg Ekspert
27. maj 2018 - 18:21 #1
Har du stadig Windows installeret på HDD´en?
Er det tilfældet kan du klone HDD´en vha. gratisprogrammet Discbackupper:

https://www.backup-utility.com/help/disk-clone.html

Programmet er meget enkelt at bruge. Har selv brugt det da jeg udskiftede HDD´en i min bærbare med en SSD.

Det eneste der kræves er et USB-SATA adapterkabel som det i linket herunder:.

https://www.backup-utility.com/help/disk-clone.html
Avatar billede TheDaneDK Novice
27. maj 2018 - 18:46 #2
Nej det har jeg desværre ikke, harddisken er helt ren om man så kan sige, jeg har tidligere haft nogle andre problemer med partitionerne som gjorde at jeg ikke kunne installere windows på den overhovedet, men efter noget googlen fandt jeg ud af det og fik løst dette problem, men nu sker der som sagt bare det at den genstarter ca 12-15% inde i installations processen helt uden at den kommer med en fejl meddelse, den starter bare op igen som havde jeg rebooted igen??
Avatar billede poko1 Ekspert
27. maj 2018 - 19:06 #3
Hvis din MSI er af nyere dato skal du starte fra UEFI USB! På en helt ren -uallokeret HDD.
Avatar billede TheDaneDK Novice
27. maj 2018 - 19:11 #4
lige en tilføjelse.
Jeg prøvede for 117 gang, men denne gang skete der det at den ikke genstartede (er vist sket nogle få gange tidligere kommer jeg i tanke om) men istedet kom der en fejlmeddelse som lyder som følgende;
Windows kan ikke installere de påkrævede filer. Kontroller at alle de filer der kræves til installationen er tilgængelige, og genstart installationen
Fejlkode 0x8007025D
Avatar billede TheDaneDK Novice
27. maj 2018 - 19:21 #5
UEFI er opsat i bios og fik i starten fejlmeddelser som var realaterede til partionering men efter jeg googlede problemet fandt jeg en løsning på det ved at køre chkdsk og derefter kunne jeg godt få lov at starte installations processen, nu er det så bare det at den enten genstarter uden en fejl medd, eller den kommer med denne meddelse her:
Windows kan ikke installere de påkrævede filer. Kontroller at alle de filer der kræves til installationen er tilgængelige, og genstart installationen
Fejlkode 0x8007025D
Avatar billede INK Ekspert
27. maj 2018 - 19:22 #6
Forstår du har isat en ny 1 TB SSD i en pc, der tidligere har kørt Windows 10.
Det gør du ved at lave et usb stick fra denne side
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
Du booter fra usb'en ved at vælge bootmanager (ofte F12) eller midlertidigt at ændre i bios (måske F2).
Under installation vil du reformatere din SSD svarende til Windows10 installation.
Avatar billede poko1 Ekspert
27. maj 2018 - 19:32 #7
Er det en 1 Tb SSD ? Godt nok at skyde Grospurve med kanoner! Og hvis din MSI kører RAID lige som min MSI gør skal den også sættes op derefter!
Avatar billede TheDaneDK Novice
27. maj 2018 - 19:42 #8
nej den nye SSD jeg har sat i min msi, er købt fornylig og jeg har aldrig haft windows på før, og jeg har været i problemer med partionering osv så jeg ikke kunne
installere, men fik det løst og fik så den der fejl med manglende filer på mediet, så lavede jeg et nyt medie med media creation tool og får nu denne fejl "Der mangler en media driver som din computer skal bruge, det skal være en dvd - USB- eller harddisk driver hvis du har et medi me drivern på skal du nu bla bla, men ved ikke hvilken driver eller medi og hvad der overhovedet her menes?
Avatar billede INK Ekspert
27. maj 2018 - 19:45 #9
Du har vel haft Windows på maskinen med den gamle (tidligere) harddisk?
Så din situation svarer vel til at udskifte en harddisk i en PC?
Avatar billede TheDaneDK Novice
27. maj 2018 - 19:58 #10
ja Ink sorry jeg misforstod og troede at mente at der tidligere havde været win på den ny hd, men ser nu godt at du mente om jeg har haft win på maskinen før, så svaret er ja det er korrekt det har jeg :)
men har haft lavet nyt medie med media creation tool vist 4 gange nu med forskellige system typer (32/64 bit) og med begge og får som sagt nu den fejl med en manglende enheds driver, som om jeg skal have en driver til mit usb stick eller?
Avatar billede poko1 Ekspert
27. maj 2018 - 20:21 #11
Mon ikke du skal i Bios og Disable secure boot samt Enable Legascy USB
Jeg har ikke siden i starten af Windows 98 været nødt til at installere nogen driver under installation
https://ibb.co/ihpRJy
Avatar billede TheDaneDK Novice
18. juni 2018 - 19:02 #12
Tak til jer alle for de gode og initiativrige besvarelser i kom med.
Jeg skriver lige løsningen jeg endelig fandt, jeg kom helt fra det og glemte det i første omgang, hvilket også er grunden til at jeg først skriver nu et pænt stykke tid efter tråden blev startet.

Det viste sig at være en hardware fejl og helt konkret var det en fejl på den eneste ene ram stang der sad i computeren, bestilte en ny og det har kørt helt problemfrit lige siden :)