Avatar billede Nisc Mester
30. maj 2018 - 20:40 Der er 2 kommentarer

Temperaturen for et M2.ssd drive

Hej ha sat et Toshiba m2. drive på 512gb på mit Asus z370-a MB. Hvad er en acceptabel temperatur for sådan en fætter. ?

Jeg ha sat en lille extra blæser i nærheden af drevet. I idle er det på omkring
48/49 Gr C. Når der kommer gang i den stiger temperaturen til godt oppe i 50'erne. resten af maskinen holder sig pænt kølig . MB'et på omkring  35 gr. C  og cpu også i 30'erne. GPu kan blive varm ved spil, oppe omkring et par og 60.-ikke noget om jeg er urolig over. De øvrige diske er slet ikke varme. det er alm. sata SSD'er.

Skal jeg knalde mere køling på M.2. disken eller er det ok at den er meget varm?
Avatar billede Slettet bruger
31. maj 2018 - 03:03 #1
det kan sagtens klare 80, men så heller ikke mere.
det er bare kobberplader og silikone
Avatar billede Nisc Mester
31. maj 2018 - 21:21 #2
Jeg har flytt3t e n lille blæser lidt så den nu køler  M2. drevet ned så det kun er 44 gr. i idle og ikke meget over 50 når drevet bruges meget.J eg hr også sat det generelle køle niveau lidt op da PC er næsten lydløs,  Tak for svaret .-)