Avatar billede Jeppe123 Praktikant
31. maj 2018 - 18:29 Der er 2 kommentarer

hvor ligger de delte filer?

Kære alle
Jeg har lige lykkedes med at sætte to stationære pcs sammen vha et ethernetstik ved at følge denne enkle guide(i forbindelse med 3d rendering)

https://ccm.net/faq/6340-connect-pcs-using-a-crossover-ethernet-cable

Jeg kan nu på begge computere se den mappe som har mit brugernavn, bravo!
men jeg har nogle spørgsmål, måske kunne en ekspert hjælpe mig?

1 Jeg kan se at en stor fil som blev oprettet på pc B også kan ses på pcA efter at denne er slukket og Ethernetstikket trukket ud? så hvor ligger filen? på begge pc er?
-i såfald betyder det at mine to pc ere bliver fyldt med ting og sager dobbelt så hurtigt som før? (ikke særligt fedt)

2 hvad hvis jeg skal have tilslutte 3. eller evt 4 pc, - der er kun 1 ethernet-stik i hver pc? - kan de sættes sammen i en router eller er der noget andet smartere? - skal siges at jeg ikke vil køre trådløst da der er nogle meget store billedfiler.

mvh Jeppe
Avatar billede claes57 Ekspert
31. maj 2018 - 19:40 #1
jeg ville sætte en router op med en ekstern harddisk (gerne ssd), og forbinde pc'er til router. Så kan de tilgå billeder osv uden at andre pc'er er tændte, og data dubleres ikke.
Avatar billede Jeppe123 Praktikant
31. maj 2018 - 20:16 #2
smart:)