Avatar billede Ludvig Johansen Juniormester
01. juni 2018 - 18:55 Der er 3 kommentarer

Hvor kan man se de origami Star wars film

Hej. Er der nogen der ved hvor man kan se de originale starwars film fra før de animerede de nye figurer ind? (Altså fra før de blev restaureret og blev lavet en lille smule om)

Med venlig hilsen Ludvig
Avatar billede CRKrogh Ekspert
01. juni 2018 - 19:10 #1
De er ude på både DVD og BluRay, så umiddelbart vil svaret jo blive noget i retning af "hvor som helst" - det er bare at bestille, så dumper de ind i postkassen.

Hvis vi snakker oprindelige udgivelser på VHS/LaserDisc bliver det nok en udfordring.
Avatar billede Slater Ekspert
01. juni 2018 - 20:52 #2
Krogh, han beskriver præcis hvad han vil have. Versionerne fra før de blev restaureret til at passe ind i den "nye" trilogi. Det vil sige versioner udgivet før ca. 1999, hvor Phantom Menace udkom.

Jeg aner ikke hvor man kan skaffe dem, men spørgsmålet er rimelig klart.
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
01. juni 2018 - 22:53 #3
Det er åbenbart et godt spørgsmål. Jeg mindes stadig den dag jeg i 1977 intetanende sad på bageste række i Imperial biografen og en rumlen fra højttalerne viste sig at være ankomsten af the imperial star destroyer i den markante åbnings-scene. https://www.youtube.com/watch?v=z33-qOXOWS4

Man kan søge på "star wars original unaltered trilogy" og får en del oplysninger
fx er der en gennemgang her
https://screenrant.com/lucasfilm-release-original-unaltered-theatrical-cut-star-wars/
Star wars er åbenbart ændret løbende. Men "The 2006 DVD release did finally include the “unaltered” versions on bonus disks" men dvs. ikke HD osv.
Her er en som vistnok er en af de første originale
https://www.amazon.com/Star-Wars-Original-Trilogy-Episode/dp/B000PMLFRA