Avatar billede tvilling53 Seniormester
03. juni 2018 - 16:07 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Detect browser

Hej, er der nogen der kan hjælpe mig??.
Denne linie giver forskellig udseende afhængig af om den vises i IE eller i Crome:

<input class="log1 hvid" type="text" name="name" placeholder="Indtast e-mailadresse..."  required autofocus="autofocus"/><br/>

så derfor har jeg brug for at kunne finde ud af hvilken browser brugeren bruger. Jeg har været inde på W3scholls  for at finde noget, og der er også noget, men det kan ikke skelne mellem IE og Chrome.

Thomas V
Avatar billede bsn Forsker
03. juni 2018 - 16:30 #1
Avatar billede tvilling53 Seniormester
03. juni 2018 - 16:49 #2
Jeg fandt noget jeg kunne bruge, så jeg takker for hjælpen
Thomas V
Avatar billede keysersoze Guru
03. juni 2018 - 22:15 #3
Det lyder lidt skævt at benytte js til det - hvorfor ikke bare style det med css?
Avatar billede tvilling53 Seniormester
04. juni 2018 - 13:27 #4
#3 keysersoze.
IE og Chrome reagerer forskellig på den linie som vist i mit spørgsmål, så derfor er det nødvendig at lave 2 forskellige sider med hver deres CSS og så lade brugerens browser afgøre hvilken side der skal loades, men har du et hint til hvordan det kan gøres med CSS alene så er jeg da åben for forslag.

Thomas V
Avatar billede keysersoze Guru
04. juni 2018 - 14:26 #5
Hvad præcis er det du hentyder til af forskelle - uden at kende til dine nuværende styles er det lidt svært at komme med mere specifikke input? Kan det evt ses online?
Avatar billede tvilling53 Seniormester
04. juni 2018 - 16:18 #6
prøv at åbne api-it.dk med henholdsvis IE og Chome så vil du se at der tekst i inputfeltet og focus er der samtidig i Chrome men teksten mangler i IE.
https://pastebin.com/LWi9kHjE
https://pastebin.com/04iXmqut

Thomas V
Avatar billede keysersoze Guru
05. juni 2018 - 11:10 #7
Det er en kendt gammel bug, der nok aldrig bliver rettet. Med lidt held kan du formentlig finde en polyfill (se fx https://github.com/Modernizr/Modernizr/wiki/HTML5-Cross-Browser-Polyfills) og ellers kunne et css quickfix være at have en label, som du evt kun viste i IE 11/old.