Avatar billede rsorgenfri Novice
07. juni 2018 - 15:00 Der er 4 kommentarer

Kopiere diagram til flere faner hvor data opdateres til de enkelte faners data.

Jeg har et excelark med 70 faner. I alle faner har jeg i samme kolonner og rækker forskellige data med samme overskrifter. Salgstal for forskellige kunder, men opsat på samme måder.
Nu vil jeg gerne oprette et diagram der sammenligner tallene inden for de enkelte faner for at vise f.eks. dækningsbidrag i en graf for hver måned.

Når jeg nu har lavet den graf/diagram på den ene fane vil jeg gerne kunne indsætte det diagram samme sted på de øvrige 69 faner. Hvis jeg gør det nu beholder den data fra første fane.

Kan det lade sig gøre at indsætte et diagram/graf der tager data fra det ark den er indsat i uden at manuelt skulle redigere data for hver fane?

Jeg håber i kan hjælpe.

Pfh. tak :)
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
07. juni 2018 - 16:13 #1
Avatar billede rsorgenfri Novice
08. juni 2018 - 09:40 #2
Hej igen. Tak for linket. Jeg har prøvet at læse det igennem, men forstår mig nok ikke helt nok på kodning. Den beskriver så vidt jeg kan læse mig frem til "kun" at ændre/flytte data fra 1 kolonne til en anden?

Det jeg skal have den til er at ændre data fra fane til fane. Jeg har min serie i diagrammet:
=SERIES('BW i alt'!$E$138;'BW i alt'!$C$139:$D$140;'BW i alt'!$E$139:$E$140;1)
Hvor "BW i alt" er fanens navn.
Jeg skal gerne have excel til at ændre "BW i alt" til de andre fanenavne: "AftP10", "AftN17" osv. hvor jeg nu indsætter mine grafer. Alle data er kopieret til de andre faner og de ændrer sig godt nok, så nu er det "bare" graferne der skal virke når jeg indsætter dem :)

Mit problem er at jeg har lavet alle arkene tidligere. Hvis det var at starte forfra ville jeg bare lave det for 1 og så kopiere fanerne, men det vil være et for stort arbejde at starte helt forfra, så det tager jeg som sidste udvej :)
Avatar billede ExcelJ95 Seniormester
08. juni 2018 - 10:00 #3
Du kan altid højreklikke på din graf i en af de nye faner, vælge markér data og så ændre kilden, så det passer til den nye fane.

-> Højreklik på tabellen
->>vælg data
->>>Diagramområde
->>>> Og så bare ændre ark1 til ark 2 og så derudaf.

Det er selvfølgelig også lidt besværligt, men det er noget hurtigere end, at side og lave en helt ny table hver gang.
Avatar billede rsorgenfri Novice
08. juni 2018 - 10:28 #4
Hej Excel95
Tak for svar :)
Drejer sig om 4 diagrammer der har data fra 9 rækker opdelt pr. måned ud af kolonnerne, så det er samtlige data der skal ændres. Så der tænker jeg at det er ligeså hurtigt at starte helt forfra, men håber på at det ikke bliver nødvendigt :)

Jeg havde håbet på minimum en form for "erstat fanenavn "BW i alt" med aktuelt fanenavn.