Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
08. juni 2018 - 17:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Har I erfaring med hjælpegrogrammer til YouTube ?

Jeg viser, af og til, små YouTube film ...
For de mindste børnebørn ...
har 6 børnebørn - Men det er "kun" de 3 mindste, som vil se YouTube.

Små Disney Film. Skipper Skræk og lignende ....

jeg ved der findes nogle små hjælpeprogrammer -
Til Firefox ...

Måske også til andre browsere ?

Er det noget, som I har erfaring med ?

Kan man forbedre YouTube film ?

Eller andet ?

Har aldrig prøvet dem ...

(Endnu da)

Venlig Hilsen Jørn + God Fredag til jer
Avatar billede ErikHg Ekspert
08. juni 2018 - 19:00 #1
Jeg tror ikke man umiddelbart kan forbedre filmene. Men måske hvis man downloader dem og har et program installeret til optimering kan det lade sig gøre.
Men der er sikkert nogen her på eksperten, der  ved mere om dette emne.
Avatar billede claes57 Ekspert
08. juni 2018 - 19:31 #2
jeg har haft en ad-blocker til youtube i chrome - men den havde så lavet en alternativ reklame, så når jeg var på en købe-side (fx ebay) så kom en dims i højre side som havde egne tilbud på det, som jeg søgte, og den blokerede pudsigt nok for der, hvor jeg skulle klikke på [X] for at komme tilbage. Google VIL sende reklamer i youtube, og de bruger alle til rådighed stående midler for at vise dem. Hvis man havde en pc med en speciel bruger, som man brugte til youtube, så ville det være en rimelig ting.
Jeg har slettet min, men prøv at google "Adblock Youtube Chrome"

Kvaliteten i youtube-film kan ikke forbedres - de er låst af google.
Avatar billede ErikHg Ekspert
08. juni 2018 - 19:54 #3
Gebyrgribbene i bankerne er rene engle ved siden af firmaer som Google o. a. mastodonter. Det stinker af profit.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
08. juni 2018 - 20:35 #4
Jeg siger jer = T*A*K ... Kigger ind igen i morgen.
Men = T_A_K
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
10. juni 2018 - 09:15 #5
God Søndag + Tak ...
Avatar billede jalved Ekspert
12. juni 2018 - 00:49 #6
Hvis du gerne vil have mindre film til børn (og nogle længere også) i god kvalitet og med danske tale eller tekst, så er der andre muligheder end Youtube:

https://fjernleje.filmstriben.dk/ (Bibliotekernes hjemmeside, man kan typisk låne tre film om måneden)

http://filmcentralen.dk/alle (Det Danske Filminstituts streamingtjeneste)

https://www.dr.dk/tv/boern/ramasjang (DR's underside for børn, hvor der ligger tegnefilm m.m.)
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
12. juni 2018 - 08:39 #7
T*A*K, jalved ...