Avatar billede nora9000 Juniormester
09. juni 2018 - 16:46 Der er 7 kommentarer

Computere i stykker eksamen

Hej jeg er en pige på efterskole, som har en Acer der gik i stykker i morges, ved at min roomie tabte en parfume på tastaturet. Intet kom ud af den, men slaget var hårdt. Min pc frøs, så jeg slukkede og tændte igen. Så gik den i sort. Efter flere timer sagde den at den lavede en diagnotisering. Efter det sagde den at den ikke kunne reperare sig selv, og jeg havde valget med sluk eller andre indstillinger. Valgte sluk, men den slukkede aldrig, så tvang den til at slukke og tænde, nu er den startet forfra med sort skærm. Alt mit eksamen er på den pc. Kan ikke få den på reparation hvad gør jeg!??!!????!!!!!!
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2018 - 16:54 #1
det er en fysisk skade. måske er tastaturet knækket.
den skal til reperation.

man kan tage harddisken ud og sætte i et interface, så du kan kopiere dine filer.

en reperation ER nødvendig.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. juni 2018 - 17:24 #2
Eller endnu værre at disken er gået sig en tur ved det kraftige stød den fik samtidigt med at den kørte.
Ved du om det er en almindelig disk der er i den eller en ssd?
Enig i #1 at reparation er nødvendigt. Du bliver formodentlig nødt til at finde en reserve pc du kan arbejde videre på. Og filer skal over på denne pc
Avatar billede nora9000 Juniormester
09. juni 2018 - 18:58 #3
Aner ikke hvilken disk det er. Håber da virkelig ikke den har “gået sig en tur”
Avatar billede claes57 Ekspert
09. juni 2018 - 20:59 #4
Du har ikke dine vigtige data på fx dropbox, OneDrive eller lignende? Så er der kun at tage disken ud og sætte den i en USB-holder og tilgå data fra en anden pc via USB.
Avatar billede ErikHg Ekspert
09. juni 2018 - 21:24 #5
#3
Er der tale om en SSD er chancerne større for at den ikke er gået i stykker. Så kryds fingre.

I nedenstående link er der et billede af hhv en HDD og en SSD

https://ibb.co/i67ZCo

HDD´en er den til venstre med den roterende skive, og SSD´en er den til højre, uden bevægelige dele.
De er begge åbnet på billedet.
Avatar billede 450025 Ekspert
10. juni 2018 - 03:37 #6
Nora9000.  Hvor uheldig kan man vær alle over her gir gode svar, at du må på verksted helt klart, Eksamen det er din fremtid dette er også viktig. Låne en computer en tanke og filer skal over så du kjøre videre.

Hvor gode Venner har du om dem sier ok flott, hvis ja sett i gang, få lidt hjelp til dette med computer om du ikke kan selv kanskje din tid er knapp til Eksamen, om disken er alminnelig eller SSD det bør verkstedet kunne fortelle deg.

Der nevnes også her lagring Dropbox OneDrive og der er flere, der skal ting være, skal du være fin for oss Gutter og Parfyme flaska ramler på computere klart kjedelig det, jeg har alt viktig i skyen, bare uvesentlige ting det ikke er farlig med og miste ja det får være på dataen så klart.

Er der en katastrofe eller noe skjer så har jeg ikke noe problem, Rep fikser jeg selv sett i ny disk også men jeg vet hvor ting er, skulle ønske lommeboken min også var i skyen den kjerringa mi er Glupp jeg er neste blakk støtt,  kort er ikke sikkert nok hu fikk koden engang å angre på det?
Få lommeboken i skyen hadde jeg likt men har jo Banken da.
Lykke til videre og med Eksamen ikke minst det er viktig, computeren er bare en gjenstand Nora ha det godt.
Arne
Avatar billede nora9000 Juniormester
10. juni 2018 - 10:06 #7
Tak for alle kommentarerne. Jeg laver resten af min eksamen på onenote på mobilen, da min pc først kan komme til reparation i sommerferien, da mine forældre bor 2 timer herfra. Spørger lige skolens it-dame om hun kan gøre noget.

Hav en fortsat god dag