Avatar billede koburg Mester
09. juni 2018 - 20:13 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Fra dvd til wireless transfer via disk

Jeg har familievideo med menuer liggende på diverse dvd'er, kan disse bare kopieres over på den trådløse disk og så vises derfra på tv'et?
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2018 - 21:15 #1
#1 du kan kopiere en dvd til en ISO fil
#2 kan dit tv afspille dvd ???
Avatar billede koburg Mester
09. juni 2018 - 22:28 #2
Sidwave, jeg afspiller via en dvd afspiller. ISO fil, er det noget jeg laver på computeren?
Avatar billede eurositi Ekspert
09. juni 2018 - 23:06 #3
Hvorfor afspiller du via DVD afspilleren? Kan du ikke bare rippe DVD-hjemmevideoerne og smide dem på en USB stick direkte i TV'et?
Du kan lynhurtigt rippe DVD'erne med MakeMKV (http://makemkv.com/download/). Ethvert TV kan mig bekendt afspille MKV-filer med MPEG2 video, som er det format dine rippede videoer vil være i, når du ripper med MakeMKV.

Hvis du vil bevare menuerne, skal de kopieres til ISO - og enten dit TV eller din DVD-afspiller skal kunne afspille ISO-filer.
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
10. juni 2018 - 00:10 #4
Dette her program er godt og simpelt. Det konverterer filerne på en DVD-film til MPG2 (uden menuer), stabilt hurtigt og uden kvalitetstab.Jeg har ikke erfaringer med om det gemmer undertekster. http://www.dvdvobtompg.com/
Avatar billede eurositi Ekspert
10. juni 2018 - 10:38 #5
#4. Tak for linket. Tiltalende enkelt og "rent" program, som bare remuxer/kopierer videostrømmen til én MPG-fil.
Da programmet outputter til MPEG/MPG, som ikke kan lagre undertekster i containerfilen, kan programmet næppe bevare undertekster, kapitler eller ekstra lydspor. Til ripping af DVD'er/Blu-rays med sådant indhold er MakeMKV den bedste løsning.
Avatar billede koburg Mester
10. juni 2018 - 13:34 #6
Jeg havde håbet på at der var en måde hvorpå jeg kunne kopiere/rippe dvd'erne til den Wireless disk, således at menuer og kapitler kunne bevares?
Avatar billede eurositi Ekspert
10. juni 2018 - 14:19 #7
Du kan do prøve at kopiere VIDEO_TS-mappen direkte til din trådløse harddisk og se, om den vil læse den. Opret først en hovedmappe (f.eks. "Sommer2004") og kopiér hele VIDEO_TS-mappen ind som undermappe. Prøv herefter, om du kan tilgå mappen fra dit TV og åbne den med menu og det hele. Hvis det virker, kan du fortsætte med de øvrige videoer.
Den eneste anden måde at bevare menuerne på er hvis du gemmer dem i det virtuelle disk-format ISO, som andre allerede har foreslået. Det giver dog kun mening, hvis dit udstyr kan læse ISO-filer.
Avatar billede koburg Mester
13. juni 2018 - 17:44 #8
Øv, det virker ikke rigtigt. Jeg havde håbet at jeg kunne lægge indhold fra de forskellige dvd'er jeg har fra ferier, med menuer, men desværre virker menuerne ikke så det giver ikke mening at fortsætte.

Jeg har prøvet med TS Video mappen, og så fungerer menuen ikke. ISO fil kan ikke ses.

Jeg vil til at filme 4K video og det fylder meget, så meget at dvd ikke længere duer, derfor havde jeg tænkt på at købe en WD Passport Wireless Pro 4tb disk, men det duer nok ikke.
Avatar billede eurositi Ekspert
13. juni 2018 - 18:06 #9
Det lyder, som om du også kunne bruge Videostream-løsningen, som jeg (og en anden) anbefaler i denne tråd: https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1023972?k=8298345
Avatar billede koburg Mester
14. juni 2018 - 08:59 #10
Ja, jeg skal opgive ideen om at filme i 4k, da det vil kræve investering i brænder og afspiller til blueray samt diske dertil. Og fortsætte som jeg har gjort hidtil med 1920x1080.
Jeg tænkte det var genialt med en trådløs 4 tb disk. Men det kan vist ikke lade sig gøre ser jeg.

Min ide var jo at kopiere dvd'er over på disken og køre derfra, men øv. Så det er omsonst at købe den disk.
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
15. juni 2018 - 15:34 #11
Det er nemmere hvis du dropper ideen om at bevare dvd-menuerne.
Du skriver om 1920x080 (Full HD) og 4K men alm. DVD er 720 x 576 punkter
Avatar billede eurositi Ekspert
15. juni 2018 - 22:03 #12
Du behøver ikke droppe dit 4k projekt, men DVD-mediet har overlevet sig selv.
Prøv om du kan streame 4k indhold fra din PC eller din trådløse netværksharddisk vha. Videostream-appen til din Chromecast. Det koster ikke noget at teste (memindre du ikke ejer en Chromecast).
Avatar billede koburg Mester
16. juni 2018 - 12:55 #13
Jeg har en "delvis" succes med videostream, delvis fordi nogle af dem står stille og siger "buffering" og så sker der ikke mere. Sindsygt godt hvis det kommer til at virke.
Avatar billede eurositi Ekspert
16. juni 2018 - 13:05 #14
Bufferingen skyldes desværre nok den høje opløsning. Er din Chromecast en almindelig eller en Ultra? Ultra'en sælges netop pga. 4k-understøttelsen. Den er jo desværre også noget dyrere. Billigste pris er vist 615 kr i Power.
Avatar billede koburg Mester
16. juni 2018 - 18:27 #15
Det er en ultra. Men bufferingen skyldes høj opløsning og så kræver den 5 MHz, men den siger desværre at signalet er for svagt til 4k. Løsningen er at smide det på en USB direkte i fjernsynet, så skal jeg bare glemme alt om at have en menu
Avatar billede eurositi Ekspert
17. juni 2018 - 00:02 #16
Det er - trods udfordringerne - et spændende felt at udforske. Jeg tror, det er teknisk muligt at lave Blu-ray menuer til video i 3840×2160 opløsning, men det giver kun mening, hvis man har en Blu-ray afspiller, der understøtter formatet Ultra HD Blu-ray.