Avatar billede Vesterlund Seniormester
10. juni 2018 - 13:07 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ang 3 abonnement

Hej,

Da jeg ikke kan finde info omkring det andre steder, og 3 er noget af det værste abonnement jeg nogensinde har haft, føler jeg mig nødsaget til at skrive herinde.

Da jeg har overskredet mit månedlige forbrug på data på mit 3 abonnement, kunne jeg rigtig godt tænke mig at vide hvad der efterfølgende sker. Der er ikke blevet lukket for min data, så jeg tænker at de enten har sat hastigheden ned (Det kan jeg bare ikke rigtig mærke) eller at de tager betaling for per megabite, som jeg virkelig ikke håber de gør! ... Udover det vil jeg gerne lige advarer alle andre om at vælge 3 til deres mobil abonnement. Aldrig har jeg haft så mange problemer før.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
10. juni 2018 - 13:27 #1
Det eneste, du kan være 110% sikker på, er at du bliver faktureret for overforbruget - der er intet her i livet, der er gratis.

Med det sagt, hvad er det så for et abonnement, du har - så kan det jo være, der kan findes info om det på deres hjemmeside, uanset hvor håbløs, den måtte være?
Avatar billede puren Ekspert
10. juni 2018 - 14:38 #2
fra min tid hos 3 skruget de bare helt ned for hastiheden

men se hvad din kontrakt siger.. og ellers ring til 3 kundeservice og snak med dem og er de helt urimmelige så ring til tænk og hør hvad dine rettiheder er
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2018 - 15:22 #3
glem alle dine bekymringer!
skift til OISTER idag! www.oister.dk

held og lykke!
Avatar billede kurtba Ekspert
10. juni 2018 - 23:34 #4
I følge 3 abb. vilkår får man en sms når man har forbrugt sine data. Her er så beskrevet, hvorledes man kan købe ekstra data.
https://support.3.dk/hc/da/articles/204970317-Ekstra-data
Hvis ikke det er tilfældet for dig, bør du kontakte kundeservice og spørge dem hvorfor, samt hvilke konsekvenser det evt. får for dig.
Avatar billede nemlig Professor
11. juni 2018 - 08:48 #5
Vil lige nævne, at vi anvender Oister og 3.
Oister fungerer godt og koster 99 kr. i md. for 20 Gb og 20 timer.
3 er genialt med 3LikeHome. Koster mere i måneden, men til gengæld smart, når man fx er i USA med "gratis" roaming.

Vi har ikke haft udfordringer med nogen af selskaberne.

#1 Det er dårlig stil, den måde du kritiserer 3 på - du skriver bare, du har haft mange problemer. Du virker ikke til at være for snu, og jeg kan lige så godt tolke det derhen, at det er dig, det er galt med.
Avatar billede mort1 Ekspert
13. juni 2018 - 17:41 #6
Vesterlund - Den nemmeste måde hvorpå du kan få afklaret dit spørgsmål vil efter min mening være, at kontakte 3, og spørge om problematikken med dit "overforbrug" af data. Ved samme lejlighed kan du måske også få løst nogle af de problemer der efter din mening er med 3. Det er i hvert fald vanskeligt for os andre at forholde os til dine problemer, når du ikke nævner, hvad de går ud på.

#5 Ja måske er det dårlig stil, at kritisere nogen her på siden, hvor det, efter min mening, handler om, at vi hjælper hinanden - især når man ikke fortæller hvad kritikken handler om - MEN jeg mener i høj grad også, at det er dårlig stil, endda meget dårlig stil, at komme med personlige udfald, som dem du kommer med i dit indlæg. I øvrigt adresserer du dit udfald til #1, som efter min opfattelse er fuldstændig sagesløs, og netop forsøger at hjælpe Vesterlund på rette spor.
Lad os få den gode tone tilbage!
Avatar billede CRKrogh Ekspert
13. juni 2018 - 18:50 #7
Svar til #5:

@nemlig: Må jeg være fri - venligst moderer dine udfald og vær sikker på hvem du sviner.
Avatar billede nemlig Professor
13. juni 2018 - 19:52 #8
Undskyld undskyld til alle. Beklager meget mit udfald og kan godt se, at det er et kæmpe selvmål.
Udfaldet var rettet til trådstarter og ikke @CRKrogh, men det skulle aldrigi være bragt.
@Vesterlund: særlig undskyld til dig.
Avatar billede mort1 Ekspert
13. juni 2018 - 20:05 #9
Nemlig, nemlig - Sådan kommer vi videre
Avatar billede kaspermfriis Novice
15. juli 2019 - 10:51 #10
Som udgangspunkt plejer de blot at sætte hastigheden ned; alle abonnementer har en rimelig begrænsning, såkaldt fair usage-politik. :-)

Men det kommer også an på, om du har overskrevet det på roaming-data (læs mere her: https://onlino.dk/viden/hvad-er-roaming/  ) - har du det, og bruger du data i udlandet, vil det ofte komme til at koste dig... og ikke bare lidt: Meget!