Avatar billede Ostie Novice
11. juni 2018 - 16:41 Der er 25 kommentarer

Problem med oprettelse af brugere?

Halløj.
Jeg har et problem med min side, kan ikke oprette brugere..
Når alt er udfyldt og jeg trykker Opret, opdater siden bare og der sker intet.. den skriver ingen fejl eller noget som helst..
Hvis jeg opretter en bruger i databasen virker det fint..?
Det har virket før, men er efterhånden et gammelt system..
Kode:

<html>

<link rel="Stylesheet" HREF="../index.css" TYPE="text/css">

<body>

<table id="sidetop" align="center" cellpadding="2" cellspacing="0">
<tr>
    <td valign="top" style="font-size: 16px;font-weight: bold;">
» Oprettelse af ny bruger
</td></tr>
</table>
<br>
<table border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
<tr><td>
<b>Læs venligts dette, inde du opretter en bruger i vores system:</b><br>
<i>Det er vigtigt at du oplyser en korrekt og gyldig e-mail adresse, da vi skal kunne have kontakt til dig!</i>
</td></tr>
</table>
<br>
<?php
if($_POST['submit']){
include("../connect.php");
if (eregi("[^a-z0-9] ",$_POST[brugernavn])) {
echo "<b><font color=red>Fejlkode:</font> Brugernavnet indeholder ulovlige tegn eller andet!</b><br>";
}else{
if($_POST[fornavn] == "") {
echo("<b><font color=red>Fejlkode:</font> Du mangler og udfylde, fornavn!</b><br>");
}else{
if($_POST[efternavn] == "") {
echo("<b><font color=red>Fejlkode:</font> Du mangler og udfylde, efternavn!</b><br>");
}else{
if(!preg_match("/^[a-åA-Å]+$/i", $_POST['fornavn'])) {
echo("<font color=red>Fejlkode:</font> Fornavn må kun indholde fra A-Å!");
}else{
if($_POST[brugernavn] == "") {
echo("<b><font color=red>Fejlkode:</font> Du mangler og udfylde, brugernavn!</b><br>");
}else{
if($_POST[adgangskode] == "") {
echo("<b><font color=red>Fejlkode:</font> Du mangler og udfylde, adgangskode!</b><br>");
}else{
if($_POST[email] == "") {
echo("<b><font color=red>Fejlkode:</font> Du mangler og udfylde, email!</b><br>");
}else{
if(strlen($_POST[brugernavn]) < "3") {
echo("<b><font color=red>Fejlkode:</font> Dit brugernavn er for lille, mindst 3 tegn!</b><br>");
}else{
if(strlen($_POST[brugernavn]) > "18") {
echo("<b><font color=red>Fejlkode:</font> Dit brugernavn er for langt, max 18 tegn!</b><br>");
}else{
if(strlen($_POST[adgangskode]) < "5") {
print "<b><font color=red>Fejlkode:</font> Din adgangskode er for lille, mindst 5 tegn!</b><br>";
}else{
if(strlen($_POST[adgangskode]) > "20") {
echo("<b><font color=red>Fejlkode:</font> Din adgangskode er for langt, max 20 tegn!</b><br>");
}else{
$email = $_POST[email];
if (substr_count($email,'@')==0) {
echo("<b><font color=red>Fejlkode:</font> Ugyldig email adresse!</b><br>");
}else{
$mail = mysql_query("SELECT * FROM `brugere` WHERE email LIKE '$_POST[email]'");
if(mysql_num_rows($mail) != "0") {
echo("<b><font color=red>Fejlkode:</font> E-mailen er allerede registreret på en anden bruger i communityet. Hvis du mener dette er en fejl, bør du henvende dig til vores en af ejerne.</b><br>");
}else{
$bruger = mysql_query("SELECT * FROM `brugere` WHERE brugernavn LIKE '$_POST[brugernavn]'");
if(mysql_num_rows($bruger) != "0") {
echo("<b><font color=red>Fejlkode:</font> $_POST[brugernavn] findes allerede, skriv venligts et andet brugernavn!</b><br>");
}else{
if($_POST[adgangskode] != "$_POST[adgangskode2]") {
echo("<b><font color=red>Fejlkode:</font> De to adgangskoder er ikke ens!</b><br>");
}else{
if(substr($_POST[brugernavn],0,1) == " ") {
echo("<b><font color=red>Fejlkode:</font> Dit brugernavn må ikke starte med mellemrum!</b><br>");
}else{
$navn = strlen($_POST[brugernavn]);
if(substr($_POST[brugernavn],$navn-1,$navn) == " ") {
echo("<b><font color=red>Fejlkode:</font> Brugernavnet må ikke slutte med mellemrum!</b><br>");
}else{
if(substr($_POST[brugernavn],$navn-1,$navn) == " ") {
echo("<b><font color=red>Fejlkode:</font> Brugernavnet må ikke slutte med mellemrum!</b><br>");
}else{
if($_POST[navn] == "bot") {
print "<b><font color=red>Fejlkode:</font> Du kan ikke oprette en bruger med navnet bot! Da vores system-bot i tagwallen hedder det!</b><br>";
}else{
if($_SERVER[REMOTE_ADDR] == "217.116.248.35") {
}else{

$dato = date("d-m-y G:i");
$ip = $_SERVER[REMOTE_ADDR];
$brugernavn = htmlspecialchars($_POST[brugernavn]);
$email = htmlspecialchars($_POST[email]);
$fornavn = htmlspecialchars($_POST[fornavn]);
$efternavn = htmlspecialchars($_POST[efternavn]);
$landsdel = htmlspecialchars($_POST[landsdel]);
$random1 = rand(1, 9);
$random2 = rand(1, 9);
$random3 = rand(1, 9);
$random4 = rand(1, 9);
$random5 = rand(1, 9);
$bogstaver = "ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVXYZ";
$random_bogstav1 = rand(1, 26);
$random_bogstav2 = rand(1, 26);
$random_bogstav3 = rand(1, 26);
$random_bogstav4 = rand(1, 26);
$random_bogstav5 = rand(1, 26);
$random_bogstav6 = rand(1, 26);
$random_bogstav7 = rand(1, 26);
$random_bogstav8 = rand(1, 26);
$random_bogstav9 = rand(1, 26);
$random_bogstav10 = rand(1, 26);
$random_bogstav11 = rand(1, 26);
$random_bogstav12 = rand(1, 26);
$random_bogstav13 = rand(1, 26);
$random_bogstav14 = rand(1, 26);
$random_bogstav15 = rand(1, 26);
$random_bogstav16 = rand(1, 26);
$random_bogstav17 = rand(1, 26);
$random_bogstav18 = rand(1, 26);
$random_bogstav19 = rand(1, 26);
$random_bogstav20 = rand(1, 26);
$aktiveringskode = "$bogstaver[$random_bogstav1]$bogstaver[$random_bogstav2]$bogstaver[$random_bogstav3]$bogstaver[$random_bogstav4]$bogstaver[$random_bogstav5]-$bogstaver[$random_bogstav6]$bogstaver[$random_bogstav7]$bogstaver[$random_bogstav8]$bogstaver[$random_bogstav9]$bogstaver[$random_bogstav10]-$bogstaver[$random_bogstav11]$bogstaver[$random_bogstav12]$random1$bogstaver[$random_bogstav13]$random2-$bogstaver[$random_bogstav14]$random3$bogstaver[$random_bogstav15]$bogstaver[$random_bogstav16]$random4-$bogstaver[$random_bogstav17]$bogstaver[$random_bogstav18]$bogstaver[$random_bogstav19]$random5$bogstaver[$random_bogstav20]";
$sendto = "$email";
$mail = ('Info@info.dk');
$msg = "Velkommen";
$msg .= "Brugernavn: $brugernavn\n";
$msg .= "Adgangskode: $_POST[adgangskode]\n";
$msg .= "Tak fordi du oprettet en bruger! Du kan nu frit benytte vores community. Husk at læse reglerne igennen.\n\n";
$msg .= "Mvh";
$subject = "Oprettelse";
if(mail($sendto, $subject, $msg, "From: $mail\r\n" . "Reply-To: $mail\r\n")) {
mysql_query("INSERT INTO `brugere` (brugernavn, adgangskode, aktiveringskode, mobilnummer, fornavn, efternavn, koen, alder, landsdel, profiltekst, profiltekst2, profiltekst3, profiltekst4, profiltekst5, email, ipadresse, oprettet) VALUES ('$brugernavn', '$_POST[adgangskode]', '$aktiveringskode', '', '$fornavn', '$efternavn', '$_POST[koen]', '$_POST[dato] $_POST[maaned] $_POST[aar]', '$landsdel', 'Brugeren har endnu ikke skrevet en profiltekst.', 'Brugeren har endnu ikke skrevet en profiltekst.', 'Brugeren har endnu ikke skrevet en profiltekst.', 'Brugeren har endnu ikke skrevet en profiltekst.', 'Brugeren har endnu ikke skrevet en profiltekst.', '$email', '$ip', '$dato')") or die(mysql_error());
echo "<script>confirm('Din bruger, $brugernavn er oprettet! Du kan derfor logge ind i community!')</script><meta http-equiv=\"refresh\" content=\"0;url=aktivering.php\">";
}
?>
<form name="form1" method="post" action="">
<table style="width:100%;">
    <tr>
        <td align="left"><b>Fornavn:</b></td>
        <td align="center"><input type="text" maxlength="20" name="fornavn"></td>
        <td align="right"><b>Skriv dit fornavn.</b></td>
    </tr>
    <tr>
        <td style="height:4px;"></td>
    </tr>
    <tr>
        <td align="left"><b>Efternavn:</b></td>
        <td align="center"><input type="text" maxlength="30" name="efternavn"></td>
        <td align="right"><b>Skriv dit efternavn.</b></td>
    </tr>
    <tr>
        <td style="height:4px;"></td>
    </tr>
    <tr>
        <td align="left"><b>Brugernavn:</b></td>
        <td align="center"><input type="text" maxlength="18" name="brugernavn"></td>
        <td align="right"><b>Skriv dit ønskede brugernavn.</b></td>
    </tr>
    <tr>
        <td style="height:4px;"></td>
    </tr>
    <tr>
          <td align="left"><b>Adgangskode:</b></td>
          <td align="center"><input type="password" maxlength="20" name="adgangskode"></td>
          <td align="right"><b>Skriv din ønskede adgangskode.</b></td>
    </tr>
    <tr>
        <td style="height:4px;"></td>
    </tr>
    <tr>
          <td align="left"><b>Adgangskode igen:</b></td>
          <td align="center"><input type="password" maxlength="20" name="adgangskode2"></td>
          <td align="right"><b>Skriv lige din ønskede adgangskode én gang til.</b></td>
    </tr>
    <tr>
        <td style="height:4px;"></td>
    </tr>
    <tr>
          <td align="left"><b>E-mail adresse:</b></td>
          <td align="center"><input type="text" maxlength="50" name="email"></td>
          <td align="right"><b>Skriv din email, som vi kan sende en velkommest besked til.</b></td>
    </tr>
    <tr>
        <td style="height:4px;"></td>
    </tr>
    <tr>
          <td align="left"><b>Dit Køn:</b></td>
          <td align="center"><select name="koen" style="width:146px;">
                              <option value="Dreng/Mand">Dreng/Mand</option>
                              <option value="Pige/Kvinde">Pige/Kvinde</option>
                              </select>
    </td>
          <td align="right"><b>Vælg dit køn, i dropdown menuen.</b></td>
    </tr>
    <tr>
        <td style="height:4px;"></td>
    </tr>
    <tr>
          <td align="left"><b>Landsdel:</b></td>
          <td align="center"><select name="landsdel" style="width:146px;">
        <option value="Nordjylland">Nordjylland</option>
        <option value="Østjylland">Østjylland</option>
        <option value="Vestjylland">Vestjylland</option>
        <option value="Sønderjylland">Sønderjylland</option>
        <option value="Sjælland">Sjælland</option>
        <option value="Fyn & Øerne">Fyn & Øerne</option>
        <option value="Bornholm & Øerne">Bornholm & Øerne</option>
</select></td>
          <td align="right"><b>Vælg på listen, hvor du kommer fra.</b></td>
    </tr>
    <tr>
        <td style="height:4px;"></td>
    </tr>
    <tr>
          <td align="left"><b>Fødselsdato:</b></td>
          <td align="center">
<select name="dato">
<?php
$dato = 1;
while($dato <= 31) {
echo "<option value=\"$dato\">$dato</option>";
$dato++;
}
?>
</select>

<select name="maaned">
<option value="1">Januar</option>
<option value="2">Februar</option>
<option value="3">Marts</option>
<option value="4">April</option>
<option value="5">Maj</option>
<option value="6">Juni</option>
<option value="7">Juli</option>
<option value="8">August</option>
<option value="9">September</option>
<option value="10">Oktober</option>
<option value="11">November</option>
<option value="12">December</option>
</select>

<select name="aar">
<?php
$detteAar = date('Y');
$aar = 1956;
while($aar <= $detteAar) {
echo "<option value=\"$aar\">$aar</option>";
$aar++;
}
?>
</select>
</td>
<td align="right"><b>Vælg den dato da du blev født.</b>
</td></tr>
</table>

<table width="50%">
    <tr>
        <td><br><input type="submit" name="submit" value="Opret"></td>
    </tr>
</table></form>
<iframe src="../oc.php" name="oc" style="display:none;">
</body>
</html>
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
11. juni 2018 - 17:03 #1
hvilke vertion af PHP anvender du ?? du anvender det gamle mysql API som er fjernet i PHP7.x
din sql code skal opdateres til mysqli eller PDO

har du slået error_reporting og display error til ?? hvis ikke så gør det
Avatar billede Ostie Novice
11. juni 2018 - 17:43 #2
Hvilke kode er det jeg skal bruge der til?
ifølge min udbyder køre jeg på 5.6 :)
Avatar billede Ostie Novice
11. juni 2018 - 17:44 #3
Og jeg har funktioner som nyheder og forums osv som jeg godt kan oprette i når jeg er logget ind med en bruger som er oprette i selve databasen..
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
12. juni 2018 - 04:49 #4
#2
ref http://php.net/manual/en/mysqlinfo.api.choosing.php
citat
Recommended API

It is recommended to use either the mysqli or PDO_MySQL extensions. It is not recommended to use the old mysql extension for new development, as it was deprecated in PHP 5.5.0 and was removed in PHP 7.
/citat

>if ($_POST[brugernavn] == "") {
du burde få en advarsel om der mangler plinger omkring brugernavn
if ($_POST['brugernavn'] == "") {
dem har du rigtig mange af

med brugernavn, fornavn, efternavn, adgangskode, email

som jeg skrev i #1 slå error_reporting til, uden fejl beskeder famler vi i blinde
http://php.net/manual/en/function.error-reporting.php
https://stackoverflow.com/questions/1053424/how-do-i-get-php-errors-to-display
https://www.w3schools.com/php/func_error_reporting.asp

står der det rigtige i din sql ??, med de rigtige parameter ??
prøv at udskrive din sql
>"INSERT INTO `brugere` (brugernavn, adgangskode, aktiveringskode, mobilnummer, fornavn, efternavn, koen, alder, landsdel, profiltekst, profiltekst2, profiltekst3, profiltekst4, profiltekst5, email,
ligner i mistænkelig grad en repeterede gruppe, hvilke fjernes i 1NF, kig på dit db design.
Avatar billede Ostie Novice
12. juni 2018 - 12:06 #5
Hvornår blev det lavet om med at man skulle de 'plinger' ved brugernavn??
Systemet har virket før, dog for en del år siden.. :)
Avatar billede Ostie Novice
12. juni 2018 - 16:14 #6
Nu er de rettet, men den opdater statig bare.. Der står ikke nogle fejl der længere, som der gjorde før..

Min connect fil ser sådan ud:
<?
$db_host = "l";
$db_user = "";
$db_pass = "";
$db_db = "";

mysql_connect($db_host,$db_user,$db_pass);
mysql_select_db($db_db);
?>
Avatar billede Ostie Novice
12. juni 2018 - 16:19 #7
Denne er lagt ind, og det passer også:

--
-- Struktur-dump for tabellen `brugere`
--

CREATE TABLE `brugere` (
  `id` int(11) NOT NULL auto_increment,
  `brugernavn` varchar(255) NOT NULL default '',
  `adgangskode` varchar(255) NOT NULL default '',
  `aktivert` varchar(255) NOT NULL default 'ja',
  `aktiveringskode` varchar(255) NOT NULL default '',
  `mobilnummer` varchar(255) NOT NULL default '',
  `efternavn` varchar(255) NOT NULL default '',
  `fornavn` varchar(255) NOT NULL default '',
  `aaben` varchar(255) NOT NULL default 'Ja',
  `profiltekst2` varchar(255) NOT NULL default '',
  `profiltekst3` varchar(255) NOT NULL default '',
  `profiltekst4` varchar(255) NOT NULL default '',
  `profiltekst5` varchar(255) NOT NULL default '',
  `point` int(100) NOT NULL default '0',
  `vismobilnummer` varchar(255) NOT NULL default 'Normal',
  `logintid` varchar(255) NOT NULL default '0',
  `status` varchar(255) NOT NULL default 'Offline',
  `crewstatus` varchar(255) NOT NULL default 'Normal',
  `sidstset` varchar(255) NOT NULL default '',
  `irlnavn` varchar(255) NOT NULL default 'Ikke angivet',
  `email` varchar(255) NOT NULL default 'Ikke angivet',
  `koen` varchar(255) NOT NULL default '',
  `loggetindtid` varchar(255) NOT NULL default '',
  `alder` varchar(255) NOT NULL default 'Ikke angivet',
  `gbbaggrundsfarve` varchar(255) NOT NULL default 'Ikke angivet',
  `favoritrum` varchar(255) NOT NULL default 'Ikke angivet',
  `hjemmeside` varchar(255) NOT NULL default 'Ikke angivet',
  `skype` varchar(255) NOT NULL default 'Ikke angivet',
  `msn` varchar(255) NOT NULL default 'Ikke angivet',
  `favoritting` varchar(255) NOT NULL default 'Ikke angivet',
  `quickbesked` varchar(255) NOT NULL default '',
  `humoer` varchar(255) NOT NULL default '',
  `landsdel` varchar(255) NOT NULL default 'Ikke angivet',
  `civilstatus` varchar(255) NOT NULL default 'Single',
  `profiltekst` longtext NOT NULL,
  `oprettet` varchar(255) NOT NULL default '',
  `ipadresse` varchar(255) NOT NULL default '',
  PRIMARY KEY  (`id`)
) ENGINE=MyISAM DEFAULT CHARSET=latin1 AUTO_INCREMENT=1 ;

--
-- Data dump for tabellen `brugere`
--
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
12. juni 2018 - 20:01 #8
#6
>Min connect fil ser sådan ud:
<?

short open tag har før givet problemer i tidligere vertioner af PHP, så jeg bruger det aldrig.

ret
<?
til
<?php

du får også problemer med eregi i php7, som du skal have løst før din udbyder tvinger dig over på php7
http://php.net/manual/en/function.eregi.php

hvor langt kommer du i coden ?? lav nogle test udskrifter forskællige steder i coden

nb: det er en god ide at sætte or die(mysql_error()); på alle dine mysql_query
Avatar billede Ostie Novice
12. juni 2018 - 20:43 #9
Kan simpelhen ikke få det til at virke.. :/
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
13. juni 2018 - 17:35 #10
hvor langt kommer du i coden ??

har du rettet de fejl der visses med error_reporting slået til ?? (mindst en fejl er ikke omtalt i tråden)

#9
hvordan ser hele din rettet code ud ??
Avatar billede Ostie Novice
13. juni 2018 - 18:21 #11
Har rettet ALT der stod... men det gør statig det samme..
men der står ikke nogle stedet at if($_POST[fornavn] == "") { skal rettes med '' ved fornavn.. det skriver den ikke nogle steder? Og om jeg ændre det eller ikke, det giver ingen ændring..
Avatar billede Ostie Novice
13. juni 2018 - 18:35 #12
Men der står også at dette er en fejl
mysqli_select_db("", $connection); ? Har prøvet både med i og uden..
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
13. juni 2018 - 19:03 #13
kommer du ned til mail ?? (udskriv test beskeder)

(utested, da jeg bruger PHP7)
$subject = "Oprettelse";
echo "skal til at sende mail";
if (mail($sendto, $subject, $msg, "From: $mail\r\n" . "Reply-To: $mail\r\n")) {
    $sql = "INSERT INTO `brugere` (brugernavn, adgangskode, aktiveringskode, mobilnummer, fornavn, efternavn, koen, alder, landsdel, profiltekst, profiltekst2, profiltekst3, profiltekst4, profiltekst5, email, ipadresse, oprettet) VALUES ('$brugernavn', '$_POST[adgangskode]', '$aktiveringskode', '', '$fornavn', '$efternavn', '$_POST[koen]', '$_POST[dato] $_POST[maaned] $_POST[aar]', '$landsdel', 'Brugeren har endnu ikke skrevet en profiltekst.', 'Brugeren har endnu ikke skrevet en profiltekst.', 'Brugeren har endnu ikke skrevet en profiltekst.', 'Brugeren har endnu ikke skrevet en profiltekst.', 'Brugeren har endnu ikke skrevet en profiltekst.', '$email', '$ip', '$dato')";
    echo $sql; // test står der det i sql jeg forvendter
    mysql_query($sql) or die(mysql_error());

    echo "<script>confirm('Din bruger, $brugernavn er oprettet! Du kan derfor logge ind i community!')</script><meta http-equiv=\"refresh\" content=\"0;url=aktivering.php\">";
}

#12
en typisk mysqli connection ser sådan ud

(tested mange gange)
<?php
$mysqli = new mysqli ( "localhost", "root", "", "test" );
if (! $mysqli) {
    echo 'Der opstod en fejl.';
    exit ();
}

// mysqli_set_charset($mysqli, "utf8"); // procedural style
$mysqli->set_charset( "utf8" ); // OOP style
?>

ikke noget med mysqli_select_db den bliver selected i første linje

men så skal du også rette alle dine mysql_xxx til mysqli_xxx og huske at sette connection på dem der kræver det
Avatar billede Ostie Novice
13. juni 2018 - 19:19 #14
Vil prøve at ændre det hele til php7 hvis det ikke er umuligt.. det lyder beder.. men findes der ikke et program til at kode i som skriver med rød skrift hvis det er forkert skrevet ind? Ellers vil dette tage en evighed.. samt man vil komme til at overse en hel masse :)
Avatar billede Ostie Novice
13. juni 2018 - 20:29 #15
Og det eneste der er galt når jeg bruger php 5.6 er det opret der opdater.. Alt andet virker.. også når jeg laver en bruger i selve databasen, så virker alt når jeg logger på osv..
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
14. juni 2018 - 05:14 #16
>Og det eneste der er galt når jeg bruger php 5.6 er det opret der opdater.
du mener den går bare tilbage til opret siden.

der er en fejl i denne code, hvad har du rettet den til ??

else {
  $navn = strlen($_POST['brugernavn']);
  if (substr($_POST['brugernavn'], $navn - 1, $navn) == " ") {
  echo("<b><font color=red>Fejlkode:</font> Brugernavnet må ikke slutte med mellemrum!</b><br>");
  } else {
  if (substr($_POST['brugernavn'], $navn - 1, $navn) == " ") {
  echo("<b><font color=red>Fejlkode:</font> Brugernavnet må ikke slutte med mellemrum!</b><br>");
  }

  else {
  if ($_POST['navn'] == "bot") {
  print "<b><font color=red>Fejlkode:</font> Du kan ikke oprette en bruger med navnet bot! Da vores system-bot i tagwallen hedder det!</b><br>";
  }

btw kig på php functionen trim
http://php.net/manual/en/function.trim.php
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
14. juni 2018 - 05:28 #17
vær opmærksom på at du ikke får oprettet noget i db, medmindre du får sendt en mail!!
får du sendt en mail ??

if(mail($sendto, $subject, $msg, "From: $mail\r\n" . "Reply-To: $mail\r\n")) {
mysql_query("INSERT INTO `brugere` (brugernavn, adgangskode, aktiveringskode, mobilnummer, fornavn, efternavn, koen, alder, landsdel, profiltekst, profiltekst2, profiltekst3, profiltekst4, profiltekst5, email, ipadresse, oprettet) VALUES ('$brugernavn', '$_POST[adgangskode]', '$aktiveringskode', '', '$fornavn', '$efternavn', '$_POST[koen]', '$_POST[dato] $_POST[maaned] $_POST[aar]', '$landsdel', 'Brugeren har endnu ikke skrevet en profiltekst.', 'Brugeren har endnu ikke skrevet en profiltekst.', 'Brugeren har endnu ikke skrevet en profiltekst.', 'Brugeren har endnu ikke skrevet en profiltekst.', 'Brugeren har endnu ikke skrevet en profiltekst.', '$email', '$ip', '$dato')") or die(mysql_error());
echo "<script>confirm('Din bruger, $brugernavn er oprettet! Du kan derfor logge ind i community!')</script><meta http-equiv=\"refresh\" content=\"0;url=aktivering.php\">";
}
Avatar billede Ostie Novice
14. juni 2018 - 06:28 #18
Hva fejl er der i den kode?
Får ikke tilsendt en mail, har været ved at kig på det også men der ser det heller ikke ud til at der er en fejl 🤔
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
14. juni 2018 - 06:40 #19
findes $_POST['navn'] ?? (NEJ), derved afbrydes din code, og du kommer ikke til mail.
det gør error_reporting også opmærksom på

jeg tror dette
    if ($_POST['navn'] == "bot") {
skal være
    if ($_POST['brugernavn'] == "bot") {
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
14. juni 2018 - 06:49 #20
du bør også pakke $_POST['submit'] ind i isset

<?php
if($_POST['submit']){
include("../connect.php");

<?php
if (isset($_POST['submit'])) {
include("../connect.php");

http://php.net/manual/en/function.isset.php
Avatar billede Ostie Novice
14. juni 2018 - 15:52 #21
Har nu prøvet dette, og det hjalp desværre heller ikke :/
Avatar billede Ostie Novice
14. juni 2018 - 15:58 #22
Og nogle steder skriver den at dette er en fejl?
if (session_is_registered("brugernavn") AND ("kodeord") AND ("status")) {
Hvad skal den ellers hedde?
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
14. juni 2018 - 18:21 #23
#22
nu bevæger du dig ud i noget der ikke har med oprindelig spm, hold dig til det oprindelige spm, ellers bliver tråden uendelig, og svær at søge i.

men til spm
https://stackoverflow.com/questions/2600905/php-alternative-to-session-is-registered

ref http://php.net/manual/en/function.session-is-registered.php
Warning
This function has been DEPRECATED as of PHP 5.3.0 and REMOVED as of PHP 5.4.0.

Note:

If $_SESSION is used, use isset() to check a variable is registered in $_SESSION.
Avatar billede Ostie Novice
15. juni 2018 - 21:58 #24
Hmm..
Hvordan laver jeg så denne kode om?

if (session_is_registered("brugernavn") AND ("kodeord") AND ("status")) {

er det til

if (isset($_SESSION("brugernavn") AND ("kodeord") AND ("status")) {
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
15. juni 2018 - 22:25 #25
jeg ville gætte på
(utested)
if( isset($_SESSION['brugernavn']) AND  isset($_SESSION['kodeord']) AND isset($_SESSION['status'])  ) {