Avatar billede cdc Novice
13. juni 2018 - 09:43 Der er 5 kommentarer

Server 2003

Vores lille server har fået varmechock og er ufattelig langsom.
Har genstartet server i går og den bruger meget lang tid på at starte op og når man så endelig kommer ind på skrivebordet tager alt en evighed.
Net ikonet kommer aldrig. klikker man på en mappe går der 2-3 min inden vindue åbner.
Er der en der kan give en hurtig diagnoes?

Ja vi har gang i en ny server men vil lige få hentet de sidste backups inden den gamle bryder helt sammen, men er lidt op af bakke

//Freddy
Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2018 - 10:14 #1
en dårlig hardisk på vej ned, sløver maskinen sådan som du beskriver.
Avatar billede cdc Novice
13. juni 2018 - 10:24 #2
Var også min tanke men er svært at finde ud af noget når alt går mega langsomt og hvilken HD er RAID?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
13. juni 2018 - 19:01 #3
Dit spørgsmål i #2 giver ikke rigtigt mening. Du skal tænke sådan på det, at en harddisk er en fysisk enhed, men RAID er en måde, flere diske kan samarbejde på - begge dele kan gå i stykker.

Hvis det f.eks. er en IBM eller HP server, plejer der at være en RAID-manager, du kan snakke med, enten direkte på controlleren under opstart eller fra Windows Server via en applikation. Her kan du se status på de enkelte diske i et RAID-sæt.
Avatar billede cdc Novice
14. juni 2018 - 10:20 #4
Var en hardware controller der var ved at stå af. Har fået data ud nu, så alt kører igen på ny server
Avatar billede cdc Novice
14. juni 2018 - 10:24 #5
CRKrogh-> Du har ret i mit lidt kryptiske spørgsmål var bare i lidt panik. Maskinen var bare langsom HDer var helt fine - RAID fint - RAM ok. Var Barse svært at fejl finde når maskinen brugte 4 timer på at starte op :-)