Avatar billede ps76 Forsker
13. juni 2018 - 18:44 Der er 7 kommentarer

for ung til Microsoft?

Jeg hjalp et ældre familiemedlem i dag med at genoprette hans microsoft konto. Han kunne ikke huske koden, så vi fulgte vejledningen og fik tilsendt ny reset kode, og han fik oprettet nyt password - som virkede. MEN - så kom han ikke længere, for nu der en meddelelse om at han skulle have forældrenes tilladelse til at komme længere ind i windows...hvilket bliver lidt svært, da han selv er 85 år gammel...
Så hvad er det lige der står forkert et eller andet sted i systemet, som tror han er mindreårig?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
13. juni 2018 - 18:52 #1
Prøv at kigge i "Familieindstillinger"?
Avatar billede ps76 Forsker
13. juni 2018 - 19:02 #2
som jeg finder hvor....?
Avatar billede ps76 Forsker
13. juni 2018 - 19:03 #3
Hvis jeg søger på familieindstillinger, kommer jeg ind i hans Defender - som er deaktiveret, da han har andet antivirus software.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
13. juni 2018 - 19:11 #4
I bunden af Windows Defender finder du Familieindstillinger.

Hvis du trykker på "Vis Familieindstillinger", kommer du på Microsofts oversigt - tjek lige allerførst, om denne oversigt er tom, eller om der måske kan være oprettet noget her?
Avatar billede poko1 Ekspert
13. juni 2018 - 19:38 #5
Hvis du opretter en Microsoft Administrator konto sal du undervejs huske at sætte det rigtige fødsels år
Avatar billede milter Ekspert
13. juni 2018 - 20:40 #6
Dit familiemedlem er nok stødt ind i det problem, som beskrives herunder, og undskyld spam. men jeg kan ikke dy mig :

Microsoft træffer foranstaltninger for at bekræfte, at en voksen giver barnet tilladelse til at bruge en Microsoft-konto. En af de mest almindeligt anvendte metoder, der er godkendt i henhold til reglerne, er at opkræve et lille, ikke-refunderbart gebyr på et kreditkort. Men hvis du ikke har eller ikke kan anvende et kreditkort, kan du sende os bevis på alder, så vi kan validere, at du er en voksen person.

"https://support.microsoft.com/da-dk/help/4090292/microsoft-account-age-verification-for-parental-consent

Ærligt talt, hvorfor i alverden skal Microsoft vide, om "...en voksen giver barnet tilladelse til at bruge en Microsoft-konto"?  Hvis Microsoft går så vidt i deres bestræbelser på at låse og fastholde deres kunder, at de skal kende deres alder og dermed deres retslige stilling og ansvar, så er de gået alt for vidt.

Jeg håber, vi kunder  (dvs. Microsoftbrugere) snart siger fra. Microsoft er ikke alene om den slags metoder, men det gør det ikke mere acceptabelt. "Det frie og åbne internet" er efterhånden ved at blive forvandlet til en karikatur på den oprindelige ide.

Endnu en gang, undskyld spam :-)
Avatar billede poko1 Ekspert
14. juni 2018 - 08:18 #7
En genstart kan være nødvendig for at løse problemet. Prøv også at skifte til en lokal konto, og skift derefter tilbage til din Microsoft-konto og se om det vil gøre nogen forskel
Ellers kan du prøve at tilføje en ekstra konto i netplwiz og senere fjerne den første!
Tryk samtidig på Windows Tasten plus R og skriv i Kør netplwiz

https://ibb.co/h3k5Ud
Når du har trykket anvend skal du i 2 trin bekræfte adgangskoden.