Avatar billede Freebooter Mester
14. juni 2018 - 14:00 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

USB 230V relæ med cmd-line styring

Hej,
Jeg søger efter et usb-relæ der kan tænde/slukke 230V med hjælp af en enkelt cmd linie (win10).
Baggrund:
Der er et stykke software som kører 24/7. Dette software kan efter en schedule køre en fil med et cmd-line script til hhv tænd og sluk. Vi har ikke kontrol over softwaren - kun over den fil der bliver skudt til en cmd promt.
Any directions?
Jeg har søgt højt og lavt, men har ikke endnu fundet det rette.
Vh Brian
Avatar billede CRKrogh Ekspert
14. juni 2018 - 20:49 #1
Jeg tvivler på at du kan finde sådan en dims som hyldevare, men det kan jo da realiseres med en Arduino og "noget" til at skifte 230V.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
14. juni 2018 - 20:53 #2
...og så er jeg nødt til at rette mig selv - her er der faktisk noget, der måske kan bruges:
https://www.danbit.dk/da/traadloes/14415-relae-print-med-2-stk--skifte-rel-er--styres-via-usb-eller-bt-wifi-add-on-moduler.html
Avatar billede bvirk Guru
14. juni 2018 - 21:12 #3
Sådan en:

https://arduinoshoppen.dk/produkt/adafruit-trinket-mini-microcontroller-5v-logic/

og et mekanisk relæ, er en sikker vej til succes - hvis man ikke er fremmed overfor hvad det indebære af forholdsvis simpel mekanisk snilde og elementær arduino programmering.
Avatar billede Freebooter Mester
18. juni 2018 - 13:35 #4
Tak for jeres forslag! Danbit var et rigtig godt bud da de har adskillige relæ'er med forskellige specs.