Avatar billede lurup Ekspert
14. juni 2018 - 20:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Test fiber kabel

Hej

Jeg har nogle tynde orange fiber kabler jeg gerne vil teste.

Finder der en smart test enhed til sådan noget ??

Evt link på ebay.
Jeg har både runde og firkantet stik
Kablerne bliver brugt mellem switss  samt fra fiberboks til switss
Avatar billede CRKrogh Ekspert
14. juni 2018 - 20:56 #1
Hvis det kun er for at teste gennemgang i dem, kan du faktisk gøre det med en lille kraftig lampe, f.eks. flashen på en mobiltelefon, ved at lyse ind i den ene ende af fiberen og se om lyset er klart og tydeligt i den anden ende.
Avatar billede lurup Ekspert
14. juni 2018 - 21:25 #2
Ja det ved jeg....vil gerne have en test enhed .
Avatar billede posten Ekspert
14. juni 2018 - 22:49 #3
hvad vil du da teste ??
Avatar billede puren Ekspert
15. juni 2018 - 00:24 #4
et bud kunne være Optifiber pro OTDR fra fluke de er måde moduller til single og multi mode fiber og ja fluke er noget satans dyrt gear men det holder og virker bare altid.