Avatar billede Magnus Juniormester
15. juni 2018 - 19:44 Der er 10 kommentarer

Jeg lagger i spil osv

Så jeg har det problem at når jeg spiller et spil for jeg virkelig lidt fps i forhold til hvad jeg burde få. Jeg har rimlig gode specs i min computer og har gendannet den adskellige gange fordi jeg troede det var malware. Men jeg har omkring 70-100 fps på de laveste settings når jeg spiller (Fortnite) og andre spil. Og jeg har prøvet alt muligt fx downloade diverse drivers og alt jeg kunne for at fixe mit problem men intet virker.

Håber i kan hjælpe.

Specs:
CPU i7 8700k
GPU: Asus dual GTX 1060 +6gb
RAM: 16gb corsair ram
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2018 - 08:27 #1
kan din psu trække din grafikkort?
Har du sat skærmen ind i grafikkortet, eller siden den i motherboard?
kan din skærm følge med?
temperaturene ok? (kører dine blæser "normalt" eller går de helt amok?)
Avatar billede KHN Guru
18. juni 2018 - 18:13 #2
Du kan prøve at se, om denne guide kan hjælpe dig:
https://www.killping.com/blog/ways-to-workaround-fortnite-lag/
Avatar billede Magnus Juniormester
19. juni 2018 - 22:01 #3
Hej Thomas

Min psu er rimlig god og den burde sagtens kunne klare det og min skærm/skærme er sat i grafikkortet mine temperaturene er sådan 50 grader og når den er under pres så kommer den op på 70 grader men min blæser går nogle gange amok. Men jeg har dog 2 meget gamle skærme med 60hz og en skærm der er virkelig gammel. Så det kunne være problemet
Avatar billede KHN Guru
20. juni 2018 - 18:51 #4
Ændre eventuelt din skærms opdateringshastighed til den højst Hz der er mulig på din pc. En gamer skærm ligger på omkring 144 Hz i opdateringhastighed.

https://gaming.dk/articles/4101-gamer-skaerm-2018-guide-til-den-bedste-gaming-skaerm
Avatar billede Magnus Juniormester
23. juni 2018 - 11:34 #5
Jeg har en 60hz skærm og den er sat på 60hz.
Avatar billede KHN Guru
26. juni 2018 - 16:54 #6
Du kan eventuelt også prøve dette:

1) Åben cmd som administrator og udfør nedennævnte kommandoer:

2) netsh interface tcp set global ecncapability=enabled

3) netsh interface tcp set global congestionprovider=ctcp

4) Genstart pc

Og lad os høre om det har hjulpet eller ej.

Har du prøvet det jeg skrev i #2 ?
Avatar billede Magnus Juniormester
27. juni 2018 - 15:07 #7
Jeg har prøvet det du har skrevet i #2
Men jeg vil prøve det du har skrevet når jeg lige får tid.
Avatar billede Magnus Juniormester
05. juli 2018 - 22:59 #8
Det hjalp en del med de CMD kommandoer
Avatar billede KHN Guru
08. juli 2018 - 22:38 #9
Godt at høre.
Avatar billede Magnus Juniormester
15. juli 2018 - 20:14 #10
Men nu er det næsten blevet værre :/