Avatar billede Marc F. Mester
16. juni 2018 - 15:43 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Kan man gør en gendannelsespunkt i windows 10 som man har haft i xp´en?

Hej alle sammen :-D
Jeg vil mine seneste data, som jeg mistede, gerne har dem tilbage.
Og så har jeg tænkt mig at gør noget med systemgendannelse, men desværre er det i windows 10 ikke mere sådan som dengang  i windows xp .
I Windows xp kunne man godt vælge hele 2 måneder i gendannelsespunkter.

Og nu mit spørgsmålet:
Ved der nogen, hvordan man kan gør en gendannelsespunkt i windows 10 som man har haft i xp´en?

På forhånd tak :-D
Avatar billede hjolsen Ekspert
16. juni 2018 - 16:02 #1
Systemgendannelse eksisterer også i win 10 , men er som standard slået fra ! Du skal selv ind og aktivere (denne pc - egenskaber systembeskyttelse )

Kik også på filhistorik  - indstillinger - opdatering og sikkerhed - sikkerhedskopiering.
Her har du muligheden for at lave en kontinuerlig backup !
Avatar billede 450025 Ekspert
16. juni 2018 - 17:04 #2
Det er korrekt som hjolsen beskriver, jeg for min del setter selv mine punkt det tar bare et par min ink det han nevner, når gjør jeg dette alt etter som, men er computeren slik jeg vil ha de den setter jeg et punkt det er så raskt gjort.

Microsoft gjør også dette dem bruker jeg ikke fordi Microsoft vet ikke tilstanden på computeren når punktet settes. Nå er jeg ikke selv feilfri og før måtte jeg ta en Gjenopprett det løste ikke oppgaven. Godt nok sjellent men en sikkerhet om jeg feiler.
Men kun jeg vet computerens tilstand derfor gjør jeg det på denne måte, er jeg pirkede nei,  men min erfaring tilsier at dette fungere meget bedre for meg.
Arne
Avatar billede poko1 Ekspert
16. juni 2018 - 17:06 #3
Tryk på Windows Tasten + I  Skriv gendannelse i søge Feldt.
https://ibb.co/n9ZUaJ
Avatar billede claes57 Ekspert
16. juni 2018 - 19:04 #4
systemgendannelse er til windows og evt også programmer/apps, der er installeret. Data (dokumenter/billeder osv) er dine egne, og dem skal du selv sørge for backup af - evt via onedrive.
Avatar billede 450025 Ekspert
17. juni 2018 - 04:45 #5
Ja det er så merkelig iblant om alle skal til Rom trenger man jo ikke kjøre samme veien bare man kommer Frem dit man skal.    https://ibb.co/iocHfJ

Arne
Avatar billede 220661 Ekspert
17. juni 2018 - 07:49 #6
Bruger også systemgendannelse, men har den indstillet til få % (5 eller derunder)
Det giver et par hurtige punkter at rulle tilbage på (hvis det virker). Men jeg stoler ikke kun på denne metode og bruger Aomei Backupper som min sikre løsning til at genoprette pc.
Og derfor bruger jeg så heller ikke sikkerhedskopiering da mine personlige filer for det første ikke ligger på C drev, og backup af disse laves manuelt til andre diske når det er nødvendigt.
Avatar billede 450025 Ekspert
17. juni 2018 - 09:07 #7
(Bruger også systemgendannelse, men har den indstillet til få % (5 eller derunder)
Det giver et par hurtige punkter at rulle tilbage på (hvis det virker).

Beklager dette forstod jeg ikke noe av. Man treng ikke forstå alt skal nå sjekke det du skrev.

(Men jeg stoler ikke kun på denne metode og bruger      Aomei Backupper )

OK    Høres fornuftig ut det.

Oppbakk er ikke problemet, her er der spurt om et punkt. Mulig jeg misforstår Sorry.

Spørsmålet var vel og opprette et Gjenoppretnings Punkt, (en fin ting når man trenger dette)

Og når Arne plunder med et og annet i går, merker at det går gal vei ikke ok jeg spiller piano lidt til og verre blir det. Da stopper jeg opp henter en kaffekopp, å gjør kort prosess. Kl er mange.

Fordi jeg er så lur og setter mine egne Punkt, ikke Microsoft sine det er så fint og så lettvint Rull tilbake til punktet jeg satte, gjorde det faktisk i dag jeg rota ubevist lidt i går ingen dag er lik. Har sagt før jeg er ikke feilfri.

Tok kvelden, i dag tidlig gikk jeg Bakk, der er Punktet jeg satte, 5 min og computeren var som jeg ville ha den.

Nå er det veldig sjellent jeg roter men Punkter setter jeg, og dette skal Microsoft ha Takk for at vi har det valget.

Om jeg er på feil sted nå så ok har bare fortalt hva jeg gjør, og da får andre gjøre hva dem vil, men jeg skal sjekke lidt på ditt opplegg 220661 er ikke for Gammal til og lære ser du. Og du har alltid godbiter og dele med andre så Takk skal du ha.
Arne
Avatar billede Marc F. Mester
17. juni 2018 - 12:23 #8
Først og fremmest tak til jer alle og jeres forslag.
Men desværre er det ikke hvad jeg mener med mine spørgsmål.
Jeg mente mente mere dette her: https://www.computerworld.dk/art/115400/foel-dig-tryg-med-windows-systemgendannelse.

#1 hjolsen

"Systemgendannelse eksisterer også i win 10 , men er som standard slået fra ! Du skal selv ind og aktivere (denne pc - egenskaber systembeskyttelse ) " < har også jeg gjort, men var ikke kommet alt forlangt..

"Kik også på filhistorik  - indstillinger - opdatering og sikkerhed - sikkerhedskopiering.
Her har du muligheden for at lave en kontinuerlig backup !"
<mener du måske det her https://ibb.co/bEN9AJ ?

#2 Arne Mathiesen
Det er jo også det jeg har prøvet med at punktere selv, men min computer har det kun indtil 16.06.2018 gjort, og mere ikke. og det forstår jeg altså ikke.

#3 poko1
Tak for input, men det ved jeg da også og var heller ikke spørgsmål.
Spørgsmål var: "Kan man gør en gendannelsespunkt i windows 10 som man har haft i xp´en?"
Og ikke:"Hvordan kan jeg gør gendannelsespunkt."

#4 ok, tak for tip

#5 Arne Mathiesen
Med Rom og vejene stemmer jo , hvad du skriver, men linket er næsten overens med fra #3.

"Bruger også systemgendannelse, men har den indstillet til få % (5 eller derunder)
Det giver et par hurtige punkter at rulle tilbage på (hvis det virker)."
<<hos mig virker det også ikke så rigtig.
hverken på 5 eller 1 %, alt det samme 6 ikke en eneste forskel.
Aomei Backupper? Er nu ikke virkelig bare en systemgendannelse, men derfor mere en program til at genoprette windows på fabrikstandart, ellers?

#7 Arne Mathiesen
"Spørsmålet var vel og opprette et Gjenoppretnings Punkt, (en fin ting når man trenger dette) " <<jeg mente om at det gi´r en mulighed for, at gør en gendannelse i windows 10 som i windows xp. se linket herunder:
https://www.computerworld.dk/art/115400/foel-dig-tryg-med-windows-systemgendannelse.
Avatar billede Marc F. Mester
17. juni 2018 - 12:26 #9
- alt det samme 6 ikke en eneste
+alt det samme & ikke en eneste
Avatar billede 450025 Ekspert
17. juni 2018 - 13:32 #10
Jeg syntes du svare flott alle, og jeg påstår ikke det jeg skrev helt er rett løsning, men for meg funker dette fint, og jeg vil fortsatt følge den linjen.

Ditt spørsmål var jo egentlig selve punktet. Jeg likte XP men det er så lenge siden beklager dette.

Rundt her jeg er er der ingen som bruker det, men opp til dem ikke ofte jeg trenger det heller men for meg selv har jeg noen gange hatt stor nytte av det.

Eneste hinder vet jeg er Tredieparts programvare, bare et av dem Malwarebytes, jeg deaktiere dette og setter det på igjen.

Men nå er det slutt med dette det var så dyrt, og har i dag et program som Microsoft godtar så selv i dag funka det fint, (Gjenopprett godkjent.) Måtte gjenopprette i dag hadde nok en dårlig dag i går. Håper du får det til skal sjekke det du la i siste post.
Ha det godt.
Arne.
Avatar billede 450025 Ekspert
17. juni 2018 - 13:36 #11
En fin artikkel dette selv om den ikke tar med Win10, og den handler om Punktet og ikke noe mer men du spurte heller ikke om dette. Det er mitt svar.
Arne
Avatar billede 220661 Ekspert
17. juni 2018 - 15:28 #12
For at kunne oprette punkter så skal du konfigurere det så det virker. Hvis du ser på poko1's billede i #3 kan du se dette. Du kan vælge systemgendannelse på både dit systemdrev, og andre drev hvis du har sådanne.
Her er et billede der burde lede dig på vej:
https://www.altomdata.dk/wp-content/uploads/2017/01/w10-5.jpg
Når du trykker på konfigurer vælger du at slå systembeskyttelse til.
Du kan trække i skyderen hvor meget plads der skal afgives til funktionen.
Håber det løser det du spørger om.
Kan du ikke få det til at virke den vej, må der være nogle tjenester der er deaktiveret.
Avatar billede 450025 Ekspert
17. juni 2018 - 17:20 #13
Ikke negativt om det poko1 skriv han går bare lidt lengre  en det Marc F. ber om og det er ikke feil.
Men dette jeg skriv er ikke feil det heller slik jeg ser det. Men om det er samsvar med XP kan jeg ikke svare på beklager det.  https://ibb.co/ivDdny
Arne.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. juni 2018 - 17:59 #14
#13 Er det jeg ber om at Marc F skal prøve  i  mit indlæg #12 Arne??
Avatar billede 450025 Ekspert
17. juni 2018 - 18:22 #15
Ja jeg har lagt revolveren på hylla her så den er klar, i nr 12 er det deaktivert og der er det feil men på C står der til, da menes der vel slå på, er det korrekt da mener vi jo det samme.
Du har noe HP greia det villeder meg lidt og der står der Fra, kjøper den, du har sikkert mere også, er vi enige nå?
Eller, treng ikke svare på dette. Får han det ikke til så trekker jeg revolveren ser om han vakner da.
Punktet må jo på plass vet du.
Arne.
Avatar billede Marc F. Mester
22. juli 2018 - 17:36 #16
Hej alle igen :-),
og tak til jeres hjælp & gode tips.
Jeg har fundet løsningen, og har med samme klargjort min PC igen.
Kort: Virker alt som det skal :-D

Mange tak

Mvh Marc
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juli 2018 - 18:07 #17
Er der nogle af indlæggende der gav dig løsningen burde du markere som løsning.
Der er ikke nogle andre der kan bruge tråden her til noget hvis du ikke fortæller hvordan du fik det løst.