Avatar billede Malthe2045 Juniormester
17. juni 2018 - 12:38 Der er 22 kommentarer

Spørgsmål vedr. Acer predator G3-710-ur14

Er Acers predator version g3-710 ur14 god til pengene. Hvis der er nogle der her den nu vil jeg da gerne høre lidt om jeres oplevelse med den. Kan man fx. Opgradere den?
Avatar billede f-arn Guru
17. juni 2018 - 15:26 #1
Hvor har du set den, og til hvilken pris?
Avatar billede Malthe2045 Juniormester
17. juni 2018 - 16:09 #2
Hos www.komplett.dk/product/922421# de har den ikke længere i deres sortiment. Men man kan se hvad der er i den.
Den koster 9.900.
Avatar billede f-arn Guru
17. juni 2018 - 21:41 #3
Det er en udmærket pc til prisen, men der er nu ikke tale om nyeste teknologi. Grafik kortet er ok og det er en hurtig 7ende generations i7.

Hvad skal den bruges til?
Avatar billede Malthe2045 Juniormester
17. juni 2018 - 21:58 #4
Csgo er det jeg spiller mest for tiden. Men måske battlefield og gta i fremtiiden. Når du siger at det ikke er de nyeste komponenter er det så ram typen osv.? Der er ældre version.

Har tænkt over predators køling er den god nok?
Avatar billede f-arn Guru
18. juni 2018 - 05:09 #5
Det er det hele der ikke er den nyeste teknologi, for Intel B150 Express chipsættet er lavet til at understøtte den cpu der sidder i pcen. Og det er som sagt en 7ende generations i7.

Jeg ved ikke noget om spil, men for 1½ år siden ville den pc ha' været dyr så mon ikke den kan klare det...
Avatar billede f-arn Guru
18. juni 2018 - 08:48 #7
Nej, det er samme årgang men dårligere specs...

Du bør også overveje styresystemet, og der dumper de begge på, at det er en home version af Windows de kommer med.
Avatar billede Malthe2045 Juniormester
20. juni 2018 - 18:17 #8
Er win-home dårligere end hvad?
Avatar billede f-arn Guru
20. juni 2018 - 20:28 #10
Er win-home dårligere end hvad?

https://gadgets.ndtv.com/laptops/features/windows-10-home-vs-windows-10-pro-differences-new-features-718532

Der er flere ting jeg ikke ville undvære... Specielt er Group Policy Management et must i mine øjne!

Den PC er hardwaremæssigt helt i top, men hvis du køber den, skal du være sikker på at du får den med en strømforsyning der kan bruges  DK!!!1
Avatar billede Malthe2045 Juniormester
20. juni 2018 - 21:16 #11
Ok så pc #9 er god men jeg skal have den med win 10 pro. Hvad er roup Policy Management?
Men overall så er win 10 pro bedre med flere ting du kan gøre osv. Altså en ja.. pro version.
Avatar billede f-arn Guru
20. juni 2018 - 21:48 #12
Med den kan man styre mange funktioner i Windows. Funktioner der også ligger i Home udgaven, men som det kræver en Pro udgave at styre.
Avatar billede Malthe2045 Juniormester
20. juni 2018 - 22:12 #13
Ok men hvis jeg kunne få en i DK til at bygge pc nr#9? Og så win 10pro ville være en god pc?
Avatar billede kurtba Ekspert
21. juni 2018 - 00:31 #14
Malthe2045 umiddelbart mener jeg, at du skal glemme win i pro udgaven. Når man ikke ved, hvad group policy er, har man ikke brug for den. Det er ikke negativt ment, men de fleste mennesker lever lykkeligt med home versionen. Jeg er selv ret velbevandret i windows og har tidligere brugt de bl.a. pro version og højere, men efter win 10 er jeg begyndt at lade være med at pille så meget, og mine home versioner virker fint, og umiddelbart er der ikke mange ting, som jeg savner i den forbindelse.
Du har formentlig aldrig haft en pro version og vil derfor heller ikke have brug for en nu.
Avatar billede f-arn Guru
21. juni 2018 - 06:41 #15
@kurtba

Pro versionens bedre kontrol med Windows Update, også uden Group Policy, gør at Home udgaven i mine øjne er diskvalificeret af Microsoft som et brugbart styresystem, når man tænker på den i øjeblikket åbenlyse mangel på kvalitets kontrol...
Avatar billede Malthe2045 Juniormester
21. juni 2018 - 07:33 #16
Ok tak. Så helst pro da den kan mere men ja jeg har nok en home edition nu. Er det rigtigt at selve windows koster op til 1000kr? Syntes det er rimeligt meget.
Avatar billede f-arn Guru
21. juni 2018 - 20:21 #17
https://e-gear.dk/windows-7-professional-32-bit.html (Læs hvad der står, den kan også bruges til Windows 10)

https://e-gear.dk/windows-10-professional.html

------

Prøv at se på computerne her...

https://www.mm-vision.dk/visiongaming/computer
Avatar billede Malthe2045 Juniormester
22. juni 2018 - 07:46 #18
Har også kigget meget på mm vision
Har kigget på to pcer enten: https://www.fcomputer.dk/pc-system/c1520407?clientcfg=576396 fra føniks
Eller den her: fra mmV :https://www.mm-vision.dk/visiongaming/Monster-gaming-computer
Det var dem de anbefalede mig i deres kundeservice.
Avatar billede f-arn Guru
22. juni 2018 - 09:18 #19
Ang Fønix, ser det ud som om du kun har valgt en 240 GB SSD? Det mener jeg er for lidt!

Du bør nok ved begge supplere med et 1 TB Datadrev.

Ved en K model processer ville jeg vælge en bedre køling på begge!

Min mening om Windows Home kender du ...
Avatar billede Malthe2045 Juniormester
22. juni 2018 - 20:04 #20
Hvis der kommer lidt køling og plads i vil denne være god?

https://www.fcomputer.dk/pc-system/c1520407?clientcfg=990bd1
Avatar billede f-arn Guru
23. juni 2018 - 11:03 #21
Jeg spiller som sagt ikke, så om 8 GB RAM er nok ved jeg ikke...

550 w strømforsyning burde være nok, men spørg for en sikkerheds skyld hos Føniks.

Ellers ser det godt ud :)
Avatar billede Malthe2045 Juniormester
23. juni 2018 - 13:10 #22
👍Det gør jeg på Mandag så