Avatar billede henrik pedersen Praktikant
19. juni 2018 - 08:41 Der er 8 kommentarer

henvisning på hard disk

Hej.
Min kæreste har overrført en masse filer fra sin computer til min hard disk, derefter slettet dem på sin computer pga pladsmangel. Jeg kan nu se at de er oprettet som henvisninger på min hard disk i stedet for filer. er der noget som kan gøres?
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
19. juni 2018 - 08:57 #1
Start ikke pc'en med de slettede filer. Tag haddisken ud og tilslut den som ekstern til anden pc via en adapter:
https://www.av-cables.dk/usb-2-0-til-sata-adapter/usb-2-0-til-ide-sata-converter.html
Genskab de filer, der endnu ikke er overskrevet:
https://www.ccleaner.com/recuva
Avatar billede 450025 Ekspert
19. juni 2018 - 09:37 #2
Nu kom Fin meg i forkjøper bra svart. Eller kanskje lidt å le av.

Det er det dummeste jeg har hørt noen gang, kjæreste hu har tenkt å kvitte seg med deg om 3 uker, og klart hu må gjøre huset i stand til den nye som kommer,

Kvinnfolk har det med dette hun roter rundt med alt i huset, hiver det over til deg herlig burte kanskje spurte hinne hvorfor? Det er jo ikke sikkert du har plass?

Sådan var det her også jeg frykta det verste jeg. Nei da forandring Vennen min, noe må hives noe må stå hun har forsøk dette flere gange og vi heng i hop enda.

Håper det samme for deg, hvilket hus bor hu i? Win7 – Win 8.1 – eller den nye Win10 fortell dette neste gang du spør.

Bo trangt er ikke Gøy i hele tatt Ekstern Harddisk kunne jo være greit, aller best er Skyen, der er flere altanativ, Dropbox – SkyDrev – Google Foto ++ masse å velge i men klart man må kunne svinge kosten riktig.

Gjør man ikke det ja da blir dem borte, og det hjelper lite med henvisning til Systembolaget, hvorfor jeg skriv det jeg er langt hjemme fra 7000 km men her er Heimebrent, får man nok av dette da dør mann.

Du som Praktikant vet godt at du får stille opp for Kjæresten din, håper Dere å forstå lidt nu se hva Fin skriv. Hun bare rydder for en ny ser du og det må du unngå Henrik. Og Velkommen igjen begge 2.
Arne
Avatar billede henrik pedersen Praktikant
19. juni 2018 - 09:47 #3
skal dette gøres på en anden computer?
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
19. juni 2018 - 10:03 #4
Ja. Hvis man installerer Recuva på disken med de slettede filer, vil installationen overskrive ledige områder på disken, som måske indeholder de slettede filer.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
19. juni 2018 - 10:07 #5
Pc'en med de slettede filer bør slet ikke startes. Windows skriver til disken, når den er startet.
Avatar billede Slettet bruger
19. juni 2018 - 10:45 #6
hvis ikke hun har tømt papirkurven på pcen, ligger filerne der stadigvæk (med mindre hun har slettet dem med shift-delete eller filerne var for stor til skraldespanden)
Avatar billede 450025 Ekspert
19. juni 2018 - 13:22 #7
Ja Henrik og det gjelder begge 2 håper at tingene finnes, Thomas nevner papirkurven, Finn gjør en hederlig innsats også så hvem vet, men dette er lidt lærdom til senere, Ta vare på tingene som jeg skrev over i mitt innlegg.

Jeg mister aldri noen ting men dem som kommer til meg, Arne viktige dokumenter er borte, jeg har mista masse bilder, videoer er borte. Var så dum og gjorde en tappe jeg ikke burte gjort.

Ekstern disk jeg har tar jeg opp - bakk på nekter og virke, et uhell kan inntreffe vi vet dette computeren går i gulvet, cola flaska velta alt kan hende. Selv en Pinne kan man ikke stole på, jeg mente ikke og være vanskelig nei men der er så mange flotte løsninger i dag hvorfor ikke bruke dem.

Faktisk helt gratis også.

Finn hjelper Dere godt på vei men det koster, og masse tid går til spille også men jeg forstår Dere godt i er ikke alene men det er så kjedelig og miste ting man har bruk for og kanskje også er glad i.

Vi krysser fingrene å håper det beste.
Arne
Avatar billede ErikHg Ekspert
19. juni 2018 - 16:54 #8
#1
Adapteren du anbefaler har reddet min rø* flere gange.