Avatar billede Mainbrain Juniormester
20. juni 2018 - 01:22 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Autoplay/preview af filer i windows stifinder

Jeg må ha´ aktiveret en eller anden form for autoplay af filer i windows stifinder, eller så har jeg på et tidspunkt installeret noget som jeg nu ikke kan finde ud af hvad er.
Når jeg er i stifinder / explorer og stiller cursor på en billede / tekst / video fil, da viser den indholdet automatisk i et lille vindue ved siden af cursoren, hvor der samtidig er informationer om filen!? Jeg behøver ikke at trykke på filen, det er nok at jeg bare placerer cursor over.
Det er ikke for at det generer mig, snarere tværtimod, da vil jeg gerne have samme funktion på en anden maskine også.
Jeg har søgt i tilføj/fjern programmer, men kan ikke lige finde programmet som skulle kunne gøre noget sådan.
Jeg "vedhæfter" et lille link som viser hvad jeg mener, og håber at der er en der genkender programmet.

https://ibb.co/fx6EXy
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2018 - 08:31 #1
Det er det indbyggede AERO.
du har aktiveret det.

hvis man tager egenskaber på skærmbilledet, kan man vælge et tema.
temaerne har nogle indstillinger, derinde er det aktiveret.
Avatar billede Slater Ekspert
20. juni 2018 - 11:39 #2
Windows Aero var kun en Windows 7 feature, og det var deres navn for designet. Det findes ikke i Windows 8 og 10, og det lavede ikke sådan en preview-boks.

Mig bekendt er det ikke en indbygget feature i Windows. Der er preview pane, som viser et preview af billeder og videoer i en sidebar i stifinderen, men det er ikke det samme som dette.

Har du måske noget som QTTabBar installeret?
Avatar billede Mainbrain Juniormester
20. juni 2018 - 18:53 #3
Korrekt Slater,, QTTabBar er installeret og løsningen er fundet.

-og jeg undskylder, jeg skulle jo også lige ha' haft nævnt at jeg kører Win10pro!

Ved I evt. om der findes en mindre løsning end denne, der kun har til opgave at lave det lille preview "stunt", da dette er ret cool og jeg ikk rigtigt har brug for noget af det andet?

Mange tak for svar til Jer begge og super mange tak for løsningen til Slater.