Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2018 - 14:24 Der er 10 kommentarer

Kan I hjælpe mig? Min PC Starter ikke!

Hej
Det er sådan at jeg har bygget en computer. Når jeg trykker på start knappen begynder alt at lyse, larme og kører rundt altså vandkølingen, blæsere og led lamper, så man skulle umiddelbart tro at den virker, men når jeg sætter mit skærm-stik i, mit tastaur og mus sker intet altså skærmen viser ikke noget billede og siger at (no signal) og mus, tastatur lyser ikke som de plejer. Herefter tjekkede jeg om alle kablerne var sat rigtigt i osv. og det skulle jeg være næsten 100 % på at de gør.
Så jeg begyndte at læse rundt omkring på nettet og spurtge nogle venner osv. Hvorefter jeg læste på bundkortes manualen at bundkortet har en "smart" funktion der fortæller om der er et problem og hvad problemt er. Så jeg kom frem til at der er en lille orange pærer der lyser = det betyder at der er et problem med RAM. Jeg læste selvfølgelige videre på nettet og kom frem til at hvis ikke ens RAM er komfortabel med ens bundkort kan det give problemer med (booting.)
Derefter gik jeg på Asus's hjemmeside og fandt en liste der viser hvilke RAM der er komfortable med bundkortet.
Jeg kom frem til at jeg ikke kunne finde de RAM på listen, som jeg har købt.
Mit sprøgsmål er så:
Efter min beskrivels er det så RAM'ene der skylder det her problem, med jeg ikke kan "starte" min PC og skal jeg derfor bare have nogle andre RAM ?
Jeg har købt dette bundkort: ASUS ROG Strix Z370-H Gaming
Og jeg har købt disse RAM: Corsair Vengeance LPX (2400 MHz)

Tak for svar på forhånd :)
Avatar billede poko1 Ekspert
21. juni 2018 - 15:57 #1
Så vidt jeg kan se er Dine RAM Kompatible!
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2018 - 16:33 #2
Men hvad kan så være problemet ?
Avatar billede poko1 Ekspert
21. juni 2018 - 17:17 #3
Hvilken tilslutning til Monitor Og har monitor en knap hvor du kan vælge mellem VGA / HDMI / DMI.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. juni 2018 - 17:43 #4
Var der på bundkort monteret det lille batteri da du modtog dette?
Hvis det var, så prøv at udtage det i 10 minutter med strøm afmonteret. Tryk et par gange på start knap med batteriet ude og hold den indtrykket nogle sekunder så bundkortet aflades.
Gen monter herefter batteri og strøm og se om den så kommer med billede.
På nogle bundkort der starter skærm op på en anden port indtil driver bliver indlæst. Som Poko1 derfor skriver kan det tænkes du skal prøve flere stik for at se billede i din opstart inden du kan installere Windows.
Har selv et kort, der starter på dvi kortet hver gang den har opgraderet på Windows, og derfor er jeg nødt til ved førte opstart at tænde mit tv for at sige ja til de ting windows vil have bekræftelse på.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. juni 2018 - 17:53 #5
Hvilken montor bruger du og hvilket grafik kort?
Kan grafik kort levere den opløsning som skærmen kræver?
Avatar billede ErikHg Ekspert
21. juni 2018 - 18:39 #6
Hvis der er tale om en RAM-fejl kan du enten for at be- eller afkræfte dette tage en RAM-blok ud af gangen. Kommer er så pludselig billede på skærmen så er det den RAM-blok du sidst har fjernet der er synderen.
Hvis der kommer et enkel "bib" ved opstart tyder det ikke på en RAM-fejl.
Prøv eventuelt at tage et foto af "dyret" og indsæt dette i et link er på eksperten.

Linket herunder kan bruges til at uploade billeder med:

  https://da.imgbb.com/

Det kan nogle gange hjælpe at andre øjne ser på maskinens indre, og måske bemærker et eller andet.
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
21. juni 2018 - 23:50 #7
Det er en hyppig fejl ved "selv-samlede" maskiner at de simpelthen ikke starter. Det kan være alt muligt, ting der er forbundet eller monteret forkert, dele der har fået statisk elektricitet og er defekte, inkompatible ting. Få en der har erfaring til at kigge på det eller kontakt evt. en lokal pc-handler med værksted ( de findes endnu ) og brug en timeløn på at få den kigget igennem
https://www.cbcit.dk/da-dk/din-lokale-it-partner/find-din-lokale-it-partner
Avatar billede nopsen Ekspert
22. juni 2018 - 02:48 #8
spørgeren er slettet?
er det sket undervejs i denne tråd?
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juni 2018 - 09:02 #9
Ja det er i løbet af tråd
Avatar billede ErikHg Ekspert
22. juni 2018 - 17:25 #10
Det var da underligt :-O
Men kan jo være en fejl fra spørgers side,