Avatar billede JIA Novice
22. juni 2018 - 13:43 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Autokorrektur

Jeg har skaffet mig selv et problem. Skulle oprette et mængde ark med mange datoer i formatet 10.02.18 og for at gøre det nemt satte jeg autokorrektur til at skifte , med . - så jeg havde et punktum på mit numeriske keyboard.
Tænkte at jeg bare kunne slette denne når jeg var færdig.

DET KAN JEG IKKE, nogen der kan hjælpe..

Har virkelig brug for mit , HJÆLP
Avatar billede claes57 Ekspert
23. juni 2018 - 09:48 #1
luk excel, og find custom.dic (brug søg i stifinder - søg i c:\brugere\dit brugernavn)
omdøb filen (fx fra dic til gem), og test excel.
Avatar billede jens48 Ekspert
23. juni 2018 - 11:53 #2
Hvis du en anden gang skal lave det samme, vil det nok være lettere at lave en hjælpekolonne formateret som tekst og så indsætte denne formel i dato kolonnen:

=DATO(HØJRE(A1;2)+100;MIDT(A1;3;2);VENSTRE(A1;2))

Så kan du indtaste de 6 cifre uden komma eller punktum.
Avatar billede JIA Novice
28. juni 2018 - 11:14 #3
Hej Begge,

Tusind tak for svarerne..
claes57 denne løsning kunne jeg desværre ikke bruge da jeg sidder med Excel på en MAC og den fungere helt anderledes en Windows.. Kan slet ikke finde custom.dic, tænker MAC bruger et helt andet filstruktur / system..
Glemte jeg lige at skrive i mit spørgsmål.

Jens48, har ikke prøvet din løsning..

Men fandt ud af jeg i autokorrekturen kan sætte , til at blive erstattet af ,
Ikke den smukkeste løsning - men den duer.
Kan stadig ikke få lov at slette korrektionen ??.