Avatar billede ErikHg Ekspert
22. juni 2018 - 20:57 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

Hvordan kan man slettes fra et firmas database

Hej, jeg har et problem vedrørende, at jeg står i vikarbureauet Randstads database, og gerne vil ud af denne database, pga. jeg ikke længere ønsker at blive kontaktet af dem.
Kender nogen på eksperten noget til hvordan man permanent bliver slettet hører jeg meget gerne om det.
På forhånd tak :-)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. juni 2018 - 21:17 #1
Du tager vel bare kontakt til Randstad og beder dem fjerne dig fra den?!?
Avatar billede mort1 Ekspert
22. juni 2018 - 21:19 #2
Du ringer - eller skriver vel bare til dem og siger at du vil slettes af deres kartotek Det er en ret du har
Avatar billede ErikHg Ekspert
22. juni 2018 - 21:43 #3
Jeg har pga. af en kedelig sag fra Randstads side i sidste uge gjorde dem opmærksom på, at jeg ikke længere vil have noget med dem at gøre. Ikke desto mindre fik jeg i dag en opringning der fra, hvor jeg blev tilbudt et vikariat. De forstår tydeligvis ikke dansk, eller også vil de ikke. Jeg har skrevet en skarpt mail, hvori jeg endnu en gang prøver at banke det ind i hovedet på dem. Jeg har brugt nogle mindre pæne gloser, der ikke egner sig til at blive offentliggjort her på eksperten......
Avatar billede Slater Ekspert
22. juni 2018 - 22:00 #4
Den nye GDPR-lov gør det strengt, strengt ulovligt ikke at efterkomme dine opfordringer om at blive slettet. Skriv til dem et par gange, og sørg for at beholde e-mails som beviser på at du har gjort det og de har modtaget det. Hvis du ikke bliver efterkommet, bør du melde dem, så de kan få bøder på op til 4% af koncernens årsomsætning. Nok til at få de fleste til at gå konkurs på stedet.
Avatar billede ErikHg Ekspert
22. juni 2018 - 23:27 #5
Jeg takker for hjælpen og giver en tilbagemelding når der er sket noget i sagen.
Avatar billede ErikHg Ekspert
25. juni 2018 - 16:51 #6
I går 24/6 skrev jeg en mail til Randstad A/S, hvori jeg meddelte at jeg ikke længere ønsker at stå et deres database. Jeg satte flueben ud for "Anmod om kvittering for modtagelse" og "Anmod om kvittering for læsning".
Mandag modtog jeg et svar fra Randstad hvori de bekræfter at jeg vil blive slettet i deres database. Det håber jeg også for dem selv.
At blive ramt på pengepungen, det er noget firmaerne generelt har respekt for.
Yderligere indsatte jeg et link til Datastyrelsen, så de har lidt at kikke på.

Jeg takker for hjælpen :-)