Avatar billede Cyph3r Smurf Novice
23. juni 2018 - 13:18 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

VPN I router

Sidste år valgte vi at blive fuldtids digitale nomader. Det betyder at vi rejser meget og vi har generelt oplevet meget forskelligt når det kommer til trådløse netværk.

Vi er lige nu en måned i Danmark og inden vi draget afsted igen har vi bestemt os for at finde en trådløs router vi kan tage med ud som skal:
- Give os bedre Wifi dækning og stabilitet
- Tillade os at køre VPN i routeren med mulighed for at skifte lokation i browseren når vi f.eks. vil se dansk indhold.

Vi har fundet denne liste: https://xn--bredbnd-ixa.dk/vpn men det hjælper os ikke ret meget da de ikke skriver om andet end at installere det på ens egen computer.

Har i nogle forslag? Både til routeren og VPN udbyderen?
Avatar billede INK Ekspert
23. juni 2018 - 14:05 #1
Taler vi om en router, der skal gå på det lokale mobilnetværk med et simkort fra en lokal mobildataleverandør?
Eller er det en router, der kobles på et lokalt kablet netværk og så leverer wifi til dine enheder?
Lidt info her
https://da.vpnmentor.com/blog/saadan-installeres-en-vpn-paa-din-router/

Trådløs router for sim-kort
https://www.avxperten.dk/traadloes-4g-router/
Avatar billede 450025 Ekspert
23. juni 2018 - 14:34 #2
Cyph3r Smurf
VPN og ruter har jeg ikke kjennskap til beklager, du har prøvd dem fleste variasjoner er store fra ikke å fungere til topp kvalitet, ExpressVPN, Nord VPN, ja flere ga ikke det jeg forventet av VPN.

Jeg bor i et land med store variasjoner på nett flere selskap, og mitt bruk er fra en pinne, til Fiber, samt Hotell med aller billigste opplegg, jeg ferdes ofte langt ute fra sevilasjonen og har bare pinne og hjelpe meg med enda virker det..

Hvilke krav har jeg, Installasjon, Brukervennlighet, Stabilitet, god Sørvis ikke for det jeg treng det men bare for å Takke for et flott program. Jeg er Dansk ja har vert mange år i Norge også, i Spania, nå 12 år Thailand, selv 4 mil fra sivilisasjonen og bare en stakkers pinne så funker det.

Jeg driv ikke med reklame bare egen erfaring, har brukt dette nå i 4 år fornya til 3 år i vår, har hjulpet flere her ingen har klaga enda. Ser Netflix USA bare veksle, Fotball fra Rusia en tit innom Danmark trenger ikke mere. Ikke løp å kjøp ta en prøve vurdere selv.
Om Ruter er en løsning å dra med seg ja vel hørtes kanskje ikke dumt ut det? Sådan er mitt behov  men ønsker lykke til.  Programmet hetter (SaferVPN)
Arne
Avatar billede f-arn Guru
23. juni 2018 - 20:04 #3
Avatar billede 450025 Ekspert
24. juni 2018 - 01:37 #4
f-arm en flott Gjenstand dette ikke dyr heller, jeg kan fortelle at Express  er et Selskap som er dyrest av alle, dem levere en flott Sørvis Fra Support men her måtte dem desverre gi opp og beklaget dette, et ærlig svar det.

Svar vi klare nok ikke og strekke til alle steder og alle avkroker,  se på dette her du, her henger ledninger i et virvar hadde du sett dette hadde du fått shok, men klart har ikke Tråstarter tenkt og reise hitt er foreslaget ditt helt ok, mere og dra på så klart? Overflødig spør du meg.

https://ibb.co/iaFw4o      men jeg klare meg godt foruten dette reklet du anbefaler jeg vet ikke hva det er godt for beklager mitt svar.

Nå vet jeg at Gjeitebukken alltid tror at gresset er bedre på andre siden av Bekken ok kjøper den, det er lov å prøve vet du Gratis også. Jeg har sagt før jeg driv ikke med reklame det jeg skriv er bare erfaring.

Ip-vanis har jeg Blokkert, Private innternett ikke verst, Hide for et mas, PureVpn fungere kan gå men jeg ville nå ha Netflix fra US og det klarte mitt program fint uten Ruter gidder ikke gjenta det jeg har skrevet før seier bare igjen lykke til.

Arne          (og husk det er Gratis å prøve det ut, men valget er ditt.)
24. juni 2018 - 11:47 #5
Læs eventuelt denne artikel omkring VPN: https://miruco.dk/sikkerhed-maaske-den-bedste-billige-vpn-god-vpn/
Avatar billede 450025 Ekspert
25. juni 2018 - 03:23 #6
Cyph3r Smurf
Ofte på dette Forum blir der tatt opp ting som en Bruker er opptatt av å er der en løsning som oftest ja, der finnes noen som har dem kunnskaper som nettopp du mangler, og der er også andre som nok hadde lyst til og spørre om det nettopp samme.
Tro meg i dag reiser folk mer en før så ditt spørsmål er helt aktuelt for flere men så starter det fint noen stiller opp og hva skjer der er plutselig oppstått noe der blir helt stille er oppgaven løst?
Hvis ja kom igjen da vel si Takk, hvis nei spør mer da, bare bli borte er ingen løsning i hele tatt? Kanskje du treng tid ok?

Nå har ikke jeg problem lengre med dette selv om også jeg reiser en del og dette med VPN er ikke på noen måte nytt for meg det har jeg jobbet en god del meg ikke som utvikler men Bruker.

Du tok opp dette med en Ruter kjempefint det har ikke vert i mine tanker en gang men interessant? Mitt kjennskap er 0 erfaring på området, ink kom med et godt forslag hele 2 flott løsninger,    (Taler vi om en ruter, der skal gå på det lokale mobilnettverk med et sikkert fra en lokal mobildataleverandør?)

Godt svart men reise rundt med dette tror jeg lite på, mulig man kan sette inn et Sim kort og dette vil fungere, hva velger jeg?
Jo også et Sim kort en Stikke jeg sett i computeren, har forklart før hvor jeg har vert gjenta er ikke nødvendig, bilde har jeg vist som taler sitt eget språk.

Strøm og computer her jeg bor er omtrent som alle der spør på Computerworld, computeren virker ikke bare problemer, ordet er Vedlikehold og det er et ukjent begrep her beklager, strøm  og nett er borte en liten regnskur på 1 time er nok, da henger der en Apekatt i en stolpe her og der er kortslutning må jeg fortelle mer?

Jeg har stikka jeg alt funker fint til computeren er tom for strøm, men dette er en annen side av saken, valget er og finne en VPN løsning som fungere.
Og det er punkt 1, Michael har en løsning en svær artikkel også, pris sikkert Gratis
i - allfall billig? Spurte du om det?

Hva er du ute etter når du er på reise da er det ikke pris men noe som fungere der du er og landet du søker til, Stabiligtet, Brukervennlig, Support om du treng det. Jeg seier ikke du skal bruke det jeg anbefaler ikke i hele tatt. Valget er ditt.

Men det dekker mitt behov der jeg er om det så er Danmark, England, US, Fotball er ikke min sak, men OL, Vinteridrett, samt Vintersport fra mitt hjemland, en flott film fra DK skader ikke den heller jeg er jo Dansk..

Jeg syntes du får komme på banen nå og fortelle hvordan det går vi som hjelper vil gjerne vite hvordan det går, og hva med andre som har samme problem som deg?
God helg og lykke til.
Arne
Avatar billede Steven H Praktikant
09. juli 2018 - 14:43 #7
Jeg tror dette kan være nyttig hvis du har et ruteproblem: 192.168.0.1
Avatar billede 450025 Ekspert
09. juli 2018 - 15:17 #8
Ja du det tror jeg også, godt jeg slip og ha disse problemer, nå var jeg en tur innom Danmark signalet var ok men fant ikke noe jeg likte, samme Norge men fant en god film fra US den skal jeg følge en serie forresten.
Så bare fortsett en løsning er kanskje mulig en ip adress som denne kan hjelpe hvem vet lykke til.
Arne
Avatar billede 450025 Ekspert
18. juli 2018 - 13:49 #9
Ink #1 kom med en flott forklaring, i min post har jeg også skrevet dette er nytt for meg og har 0 erfaring på det med Ruther. Men har notert dette om andre spør.

Jeg bruker bare Vanlig VPN + en stikke eller USB om det er dårlig Nettverk der jeg er dette funker fint det, på Hoteller er det ofte veldig begrenset Nettverk, nå reiser jeg en del treng ikke gjenta hva jeg har skrevet før.

Også jeg har Simkort i Pinnen så klart, men klart hvis vi ikke snakker om og være på reisefot er løsningen jo kjempe fin som Ink viser til, her jeg bor er det bare helt flott som det er, kjøper da et opplegg for en mdr når jeg reiser, men flott er der er flere løsninger også så Takk for det.
Arne