Avatar billede Uvanga Ekspert
24. juni 2018 - 00:49 Der er 5 kommentarer og
4 løsninger

Sikker download side for win10 ISO?

https://pcriver.com/operating-systems/windows-10-iso-download.html
Er der nogen der kender denne side, og om den er sikker at downloade fra?
Avatar billede INK Ekspert
24. juni 2018 - 01:59 #1
Hvorfor anvender du ikke bare Microsofts officielle side?
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
Avatar billede poko1 Ekspert
24. juni 2018 - 05:27 #2
Avatar billede 220661 Ekspert
24. juni 2018 - 06:25 #3
Enig med de andre. Man skal altid hvis muligt bruge producenternes egne sider at hente fra. På den måde er man mest sikker på man får det man forventer uden PUP programmer i tilgift.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. juni 2018 - 06:26 #4
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2018 - 13:24 #5
Når man bruger Microsoft egen side, er der ikke brug for en Iso, det er bare en omvej. Man kan downloade direkte på en USB.

Hvis man har Malwarwbytes, så slettes alle pups. Hvilket medfører, at Advancet system care fra Iobit ikke umiddelbart kan installeres.
Avatar billede Uvanga Ekspert
24. juni 2018 - 14:01 #6
Jeg kender godt Microsoft hjemmeside for download, men jeg syntes umiddelbart den anden side https://pcriver.com/operating-systems/windows-10-iso-download.html virker mere overskuelig. Jeg følger dog jeres råd om den officielle Microsoft side.
Avatar billede Uvanga Ekspert
24. juni 2018 - 14:07 #7
Filen skal bruges som opdatering på anden PC end min egen. Jeg vil downloade til min PC, som i forvejen har win10. Derefter kopiere til USB. Vil det medføre en konflikt at jeg allerede har win10 installeret, eller er det bedre at downloade til USB?
Avatar billede INK Ekspert
24. juni 2018 - 14:20 #8
Følg anvisningen fra Microsoft og lav en USB direkte. Som #2 anfører kan du downloade både 32 og 64 bit udgaverne. USB-pinden kan så anvendes på alle PC'er.

Kan anvendes indtil næste store opdatering fra Microsoft. Så laver du bare en ny USB til den tid.

Ved opdatering af en anden pc skal du blot hoppe licenskoden over, så aktiveres den senere over nettet. Har lige opdateret en Windows 7 maskine uden problemer.
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2018 - 14:46 #9
#7 Nej der er ingen konflikt. Microsoft giver mulighed for at downloade til anden computer. Hvis man henter 32 bit, skal man være opmærksom på, at man kun kan bruge ca. 3,2  ud af 4GB. Med mindre man har et specielt behov for 32bit er det en rigtig dårlig løsning. 64GB er normalt den bedste løsning, så kan man bruge rigtig mange ram.