Avatar billede prox1 Forsker
25. juni 2018 - 00:08 Der er 7 kommentarer

Hvordan forstår i trial-software

vil bare 'dele' en lille oplevelse, som jeg fik med programmet Dr.phone fra 'Wondershare'
Vidunderet skal give mulighed for at overføre filer fra iPhone til PC, godt så..
DL -install, intet on hvad 'trial' betyder, og det er der iøvrigt heller ikke på dl siden. -ikke 1 ord!
Naa
Installed
Ser da nogenlunde fornuftigt ud, får ialtfald kontakt til udyret og viser de billeder og lyd-optagelser der et lavet. Viser ikke optagede video.
Hclick og man får en option copy, find, man kan med 'insert' droppe filen i windows. Godt program, lidt bøvlet at man kun kan tage een fil.
Naa hvad så med option 'transfer'
Ohhh nu er alle mulige, og alle kan overføres! Njea.. der er så lige det aber-dabei, at der i free-version kun kan overføres 10 items. Full version -ingen antals begrænsning -ok fair
Prøver så at smide 10 over. Virker efter tryk på stor synlig knap 'Continue using free version'
Nå men så de næste 10
Hov
Knap er væk
'Continue using free version'
Den er væk!
Ok så, man skal restarte
..næh 'Continue using free version' kanp, den er væk
Kun register, og Buy knapper
Og Rclik... der er ingen 'copy' option længere..
Væk
10 overførsler er altså TI filer
pe-ri-od!
Ikke ti forsøg, eller ti dage eller ti noget som helst
TI filer!
Så sidder man tilbage med en klump scamware som nagger een hver gang et usb-kabel bliver sat til at Apple monster
Pay me 45$ to continue
Jeg er middelmådigt imponeret!
Dr.phone fra  'Wondershare' får ½ stjerne... MAKS
:'/
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
25. juni 2018 - 05:27 #1
Du har jo taget de 10 filer, der var til rådighed i trial versionen og, så forekommer det naturligt at "Continue using free version" forsvinder. Havde du kun taget 9, ville den sandsynligvis stadigt være der.

Hvis det "nagger dig" så slet dog "skidtet" ;-)

Efter du har slettet, kan du evt. prøve at hente en ny, måske har du 10 nye dowvnloads ...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
25. juni 2018 - 07:30 #2
Trial=prøve /test.

Når det kun er "trial", og ikke freeware/shareware, kan man ikke engang forvente at kunne gemme data. Det er jo kun ment til at man kan se, hvad softwaren kan, før man køber den.
Jeg kan godt forstå din irritation, men ville det ikke have været endnu mere ærgerligt at du havde følt dig nødsaget til at købe softwaren, for først derefter at finde ud af at den måske ikke kunne hvad du søgte? - dette er producentens måde at give dig en chance til at gennemse hvad det kan, så du undgår at spilde pengene.

...Ellers skal du over og finde noget Freeware - det kan som regel også godt lade sig gøre, man skal bare bruge lidt tid på det.

Men hvor har du hentet den?

Ser jeg på https://drfone.wondershare.net/ad/iphone-data-recovery.html kan jeg hente en "Full" udgave der ser ud til ikke at have begrænsninger for private.
Ser jeg på https://drfone.wondershare.net/ios-data-recovery.html kan jeg hente en prøveudgave, eller købe den fulde udgave. Til gengæld står der da også lidt om hvad man kan/ikke kan - ikke noget om 10 filer, men at det er en 30-dages udgave.
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2018 - 07:56 #3
Avatar billede mort1 Ekspert
25. juni 2018 - 08:44 #4
Vi ved nok alle, at trial software er trial og derfor selvfølgelig har begrænsninger - Du ramte begrænsningen ;-)
Avatar billede MADOlsen Forsker
26. juni 2018 - 09:27 #5
Undskyld, men hvad havde du egentlig regnet med? Bliver du også sur, hvis du ikke bliver mæt af smagsprøverne i Bilka?
Avatar billede prox1 Forsker
26. juni 2018 - 19:11 #6
@Ole Madsen Jeg hentede win-drfone_full3360_transfer_920.exe
Dit link er til en win-drfone_full4008.exe
Så de ér forskellige. Jeg kan dog ikke se noget om at den er 'åben' for private?

@Sidwave, nah dét er så såden set et program der 'fronter' iTunes. Man skal både have programmet og iTunes for at det virker.

Og JA jeg véd da godt at trialware har begrænsninger, men der står jo intet om hvilke begrænsninger, og det er dér at 10 filer, virker som en uacceptabel 'begrænsning' -Det er imo latterligt!
Det er netop @MADolsen, forskellen. I Bilka kan jeg SE hvad jer får, og bliver ikke overasket over størrelsen. Havde der stået
"Prøv med 10 filer"
Så havde jeg jo slet ikke hentet det. Det er informations niveauet som jeg synes er scam

Dét er er påstået, at man skal kunne opsætte en server som skulle kunne tilgå alle enheder der er tilsluttet et givet wiFi, men jeg ved hverken om det er korrekt; Har en iPhone overhovedet et filsystem...? -Eller hvordan det gøres, i det hele taget..
Avatar billede MADOlsen Forsker
27. juni 2018 - 08:14 #7
#6 En trial-version er jo ikke lavet til at løse dit problem. Den er lavet for, at du gratis kan finde ud af, om programmet kan løse dit problem. Kan det så det, så kan du købe den fulde version, og hvis ikke, så har du ikke spildt dine penge.