Avatar billede dweezel Novice
28. juni 2018 - 08:47 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Gem spil

Hej alle . Jeg har alle spil på en ekstern harddisk(usb). Der gemmer jeg Origin og Steam ,og herunder en masse spil .
Skal jeg genistallere spillene igen hvis jeg ønsker at formatere windows som kører fra en intern ssd harddisk ?
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2018 - 09:10 #1
ja!
når windows nulstilles, så glemmer den alle installerede programmer.
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2018 - 10:17 #2
du kan godt starte spillene op ved at åbne exe-filen - men div. henvisninger vil ikke fungere.
Hvis du vil have det pænest, kan du geninstallere din pc, derefter omdøb din gamle steam folder til feks. steam.old - installere steam, installere alle spil og til sidst kopier/flyt indhold fra mappen steam.old til mappen steam - så beholder du alle indstillinger feks. tastaturlayoutet og hvis du ellers har tweaked noget
det samme gælder selvfølgelig også origin (men det har jeg ikke prøvet selv)
Avatar billede puren Ekspert
29. juni 2018 - 09:36 #3
Inden du formater kan du i steam gemme dine som en sikkerheds kopi og så gendanne dem efter formatering så slipper du for at hente dem igen