Avatar billede germojones Novice
29. juni 2018 - 12:38 Der er 8 kommentarer

Søges: Simpelt system til styring af frivillige ansattes vagtplanlægning

Til en frivillig redningstjeneste søger jeg et simpelt (online) system hvor de frivillige nemt kan registrere hvilke tidpunkter de kan stå til rådighed for en rednings-udrykning.

Umiddelbart tænker jeg at de på en kalender NEMT kan klikke af hvilke tidpunkter de vil være til rådighed. Dette skal være på timebasis. Der er således 24 "vagter" i døgnet, og intet loft over hvor mange der kan stå til rådighed.

Jeg har kigget på utallige vagtplanlægningssystemer, mødebookningssystemer, og kalendere uden at finde et nemt system hvor brugeren hurtigt kan mærkere hvilke dage og tidpunkter han kan stå til rådighed for foreningen.

Om det er et selvstændigt system eller vi taler om en slags kalenderdeling ved jeg ikke, men har desværre ikke kunne finde noget.

Da vi er en non-profit forening der glædes ved at redde andre til søs, er det meget begrænset hvad det må koste.

Håber der sidder nogen med et par guldkorn, som I gerne vil dele ud af.
29. juni 2018 - 14:43 #1
HEJ,
1: Skal det være et NET-baseret system ?

2: Eller skal det "bare" være på en PC (MAC) ?

Ad 1:  Det kan løses ved en SQL (= database ) løsning med bruger-login .

Ad 2: Skal det være en "ren" PC- (MAC) løsning kan du anvende en ACCESS database.

Kristian

(specifikke lsningsforslag kommer senere !)
Avatar billede puren Ekspert
29. juni 2018 - 23:53 #2
Findes ikke... er frivillige et støre sted og efter 3års søgen har vi købt en løsning

men elsker at modbevist :)
Avatar billede germojones Novice
30. juni 2018 - 00:57 #3
Løsningen skal være online, så brugeren kan tilmelde/afmelde deres rådigheds-tilkendegivelser via deres smartphone.

Herunder uddybes:

Redningstjenesten består af 2 hold (A og B) med hver ca 15 pers.
Hold A har vagt i lige uger og hold B har vagt i ulige uger.

Alle skal (inde for sit eget hold) have mulighed for at byde ind (og framelde igen) på lige præcis de tider de SELV ønsker.

Der er altså intet loft eller minimum for hvor mange der SKAL være på vagt. (Er der ikke tilmeldte nok, tager koordinatoren eget initiativ til at dække disse vagter)

Ingen skal derfor tildeles vagten. Har man selv tilkendegivet at man står til rådighed, regner vi med at man er det. - Dog skal man i tilfælde af f.eks. sygdom, trafikprop, togaflysning etc. lige så hurtigt kunne fjerne sin rådigheds-tilkendegivelse.

Synes det kunne være smart hvis brugerne som udgangspunkt blot kan se sin egen "kalender" og lægge sine vagter ind (time for time) uge for uge.

I princippet er der ingen begrænsning på hvor sent, eller tidligt, man kan stille sig til rådighed (eller annullere dette igen)

Det skal helst være meget hurtigt for brugerene at klikke rundt i kalenderen. Hvis muligt bare et museklik i et timefelt, eller mærkere flere felter ad gangen.

Forestiller mig at man f.eks. kunne klikke sig "GRØN" i de tider man kan være til rådighed, og klikke dem væk igen, hvis man bliver forhindret.

Sidst men ikke mindst skal vagthavende have et fornuftigt overblik over hvem der er til rådighed hvornår, så han ved hvem han skal kontakte hvis alarmen lyder.

Håber at I ved hvad der skal til.

På forhånd mange tak for hjælpen.
Avatar billede Praktikant
30. juni 2018 - 01:50 #4
Har du checket dette: https://doodle.com/schedule-maker

/Holger
Avatar billede finb Ekspert
30. juni 2018 - 09:45 #5
Tamigo,
her kan man byde på at tage vagter.
Godt, men  koster penge.
30. juni 2018 - 19:08 #6
Hej,
For 2 år siden skrev jeg i Delphi et program til en tandlæge, som ville have en tidsbestillingsløsning på nettet.  Efter en del frem og tilbage diskussioner, med masser af rettelser ville han alligevel ikke have løsningen (han ville ikke betale for nettet / årsafgiften) , så det gik i sig selv igen.

Og siden har jeg skiftet maskine og software (fra XP til Win 8.1)  så koden ligger på en anden harddisk men vil kræve en del modifikationer , da oplægget er noget anderledes.  (og jeg skal også opdateres).

Men gratis - næppe . Men jeg gør det for sjovs skyld. Så det bliver ikke himmelråbende priser.

Kristian
Avatar billede germojones Novice
30. juni 2018 - 23:02 #7
snestrup2000 - tak for dit input.

Kender det godt, når man har lagt en masse timer og arbejde i noget for nogen, og de så ikke har gennemtænkt hvad de egentlig vil have, og ens arbejde føles spildt. IRRITERENDE!!!

Egentlig efterlyser jeg ikke en gratis løsning som sådan, men heller ikke en dyr og forkromet løsning, der kan håndtere alt fra timetal, ferieregnskab og lønudbetaling.
Det har vi simpelthen ikke brug for.

Et simpelt system, der kan holde styr på hvornår folk kan stå til rådighed. Troede på et tidspunkt at det ville være ligetil at finde, men er siden blevet klogere.

Som firvillig forening har vi ikke meget at gøre godt med. Og vil stadig prioritere redningsmateriel frem for at bruge pengene administrativt.

Hvis du har mod på at komme med et bud på en løsning der kan efterkomme vores ønsker, tager jeg det meget gerne op i foreningen.  Tak for hjælpen.
01. juli 2018 - 16:43 #8
HEJ,

Lad os føre denne forhandling videre på min E-mail adresse:

snestrup2016@gmail.com

KR